عمل به مُر قانون ملاک کار شورای نگهبان است
۰۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۷
شناسه : 310803
3
رئیس‌دفتر نظارت و بازرسی انتخابات آذربایجان غربی: رئیس‌دفتر نظارت و بازرسی انتخابات آذربایجان غربی گفت: مر قانون ملاک عمل ما بوده و تمام تلاش ما بر این خواهد بود تا حقی از کسی ضایع نشود و هرگز آخرت خود را به دنیای دیگری هزینه نمی‌کنیم.
پ
پ

به گزارش زرین خبر، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید ابوالقاسم موسوی در آئین تکریم و معارفه سرپرست دفتر نظارت و بازرسی انتخابات شهرستان میاندوآب با اشاره به روایتی از نبی مکرم اسلام (ص)، اظهار کرد: بدترین مردم کسی است که دین خود را به دنیا بفروشد و بدتر از آن نیز کسی است که دین خود را به دنیای دیگری بفروشد.

رئیس‌دفتر نظارت و بازرسی انتخابات آذربایجان غربی افزود: تکلیف و رسالت ناظرین شورای نگهبان نیز بسیار سنگین بوده و همه ناظرین شورای نگهبان باید به این موضوع واقف باشند.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۲ هزار نفر ناظر فعال و ۱۰ هزار نفر نیز ناظر ذخیره شورای نگهبان در سطح استان آذربایجان غربی در انتخابات مشارکت دارند، گفت: این تعداد ناظر آموزش‌دیده و با شرح وظایف مشخص هستند.

موسوی با تأکید بر اینکه محور حرکت ما بر اساس نقشه راهی است که مقام معظم رهبری ترسیم کرده‌اند، تصریح کرد: مشارکت، امنیت، سلامت و رقابت انتخاباتی محور و اساس حرکت ما است که همه باید دست‌به‌دست هم داده و فرمایشات و منویات رهبر معظم انقلاب را عملیاتی کنیم.

رئیس‌دفتر نظارت و بازرسی انتخابات آذربایجان غربی با بیان اینکه هرگونه طرف‌داری از ناظرین شورای نگهبان از کاندیداهای انتخاباتی ممنوع است، اظهار کرد: حتی اگر یک ناظر فعالیت انتخاباتی طرف‌داری از کاندیدایی داشته باشد، اگر در روز انتخابات نیز باشد او را کنار خواهیم گذاشت؛ لذا اگر کسانی چنین قصدی دارند از هم اکنون به ما اعلام کنند.

وی با اشاره به اینکه به‌هیچ‌وجه اجازه نخواهیم داد تا جایگاه شورای نگهبان زیر سؤال برود، افزود: به مردم قول می‌دهیم که ما جناحی نیستیم و برای ما هیچ یک از کاندیداها فرقی ندارند و وامدار و طرف‌دار فرد یا جناح خاصی نیستیم.

موسوی با بیان اینکه مر قانون ملاک عمل ما خواهد بود، افزود: تمام تلاش ما بر این خواهد بود تا حقی از کسی ضایع نشود و هرگز آخرت خود را به دنیای دیگری هزینه نمی‌کنیم.

رئیس‌دفتر نظارت و بازرسی انتخابات آذربایجان غربی در پایان گفت: ان شالله در انتخابات اسفند ماه امسال مردم با حضور پرشور و گسترده در انتخابات، بار دیگر دشمنان را مأیوس خواهند کرد.

عمل به مر قانون باید ملاک شورای نگهبان قرار گیرد

امام‌جمعه میاندوآب نیز در این مراسم با بیان اینکه رسالت و وظیفه شورای نگهبان بسیار سخت و سنگین است، اظهار کرد: شورای نگهبان مهم‌ترین دستگاه برای حراست از نظام اسلامی است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حمید حسن‌زاده افزود: دشمنان همواره به دنبال هجمه علیه ارکان نظام بوده‌اند که شورای نگهبان یکی از آنها است.

وی با تأکید بر اینکه عمل به مر قانون باید ملاک شورای نگهبان قرار گیرد، گفت: شورای نگهبان امین‌ترین مجموعه برای نظارت بر انتخابات است که ای‌کاش نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز به این مجموعه واگذار شود.

امام‌جمعه میاندوآب هم چنین با بیان اینکه تمام تلاش و هم‌وغم دشمنان برای حضور کم‌رنگ مردم در انتخابات است، تصریح کرد: ما دست‌بوس همه کسانی هستیم که در دفاع از جمهوریت نظام در انتخابات پیش ثبت‌نام کردند.

وی با بیان اینکه شورای نگهبان با اسامی و عناوین مختلف در همه کشورها وجود دارد، اظهار کرد: رسالت شورای نگهبان نیز بررسی صلاحیت‌ها بر اساس قانون و عمل به آن است.

شورای نگهبان از ارکان مهم در نظام اسلامی است

سرپرست فرمانداری ویژه میاندوآب نیز در این مراسم در سخنانی با بیان اینکه شورای نگهبان از ارکان مهم در نظام اسلامی است، اظهار کرد: بودونبود شورای نگهبان به منزله بودونبود نظام اسلامی است و این جایگاه شورای نگهبان را نشان می‌دهد.

محمدرضا رضایی افزود: همه ما وظیفه داریم به رسالت خویش عمل کرده و به وظیفه خود به نحو احسن جامه عمل بپوشانیم.

در پایان این مراسم از زحمات و تلاش‌های “محسن ابراهیمی” سرپرست سابق دفتر نظارت و بازرسی انتخابات شهرستان میاندوآب تقدیر و تشکر و “یوسف فرجی” به‌عنوان سرپرست دفتر نظارت و بازرسی انتخابات شهرستان میاندوآب معرفی شد.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.