عضویت ایران در بریکس یک موفقیت تاریخی است
۰۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۶
شناسه : 310847
4
امام‌جمعه چهاربرج: امام‌جمعه چهاربرج گفت: عضویت دائم در گروه اقتصادهای نوظهور جهانی یک پیشرفت تاریخ‌ساز و موفقیت استراتژیک برای سیاست خارجی جمهوری اسلامی محسوب می‌شود که در این دولت اتفاق افتاده است.
پ
پ

به گزارش زرین خبر، حجت‌الاسلام‌والمسلمین اصغر جلالی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته چهاربرج با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری که فرمودند: ” پیروزی قطعی است خستگی ممنوع”، اظهار کرد: انقلاب اسلامی، ذاتاً و ماهیتاً بشارت و بشارت آفرین است، نه از ابتدا، بلکه مدت‌ها قبل از پیروزی انقلاب، در بحبوحه‌های سخت و پیچیده‌ای که بسیاری از یاران امام خمینی (ره) نشانه‌ای از پیروزی را نمی‌دیدند، امام چنان شاداب و سرزنده به یاران و بعدها به عموم مردم بشارت پیروزی می‌دادند و انقلاب پیروز شد.

امام‌جمعه چهاربرج افزود: بر نهال نوپای انقلاب اسلام چنان بادها و طوفان‌های مخالفی وزیدن گرفت که هر کهن درختی را ریشه‌کن می‌کرد؛ ولی هر بار، باز بشارتی روشن و امیدآفرین از امام، بر این نهال بابرکت و خوش رشد، استقرار مستحکم‌تری می‌بخشید.

وی با بیان اینکه برخلاف نظام‌های طاغوتی که زروزور و تزویر سالاری بر آنها حاکم است، گفت: نظام الهی ایمان سالار، تقوا سالار و صداقت سالار بوده و این سه مؤلفه نورانی ایمان، تقوا و صدق مواد اصلی تحقق امید واثق و وعده‌های صادق و بشارت‌های الهی است.

جلالی با اشاره به اینکه سیره بشارتی، ریشه در تعالیم و تاریخ اسلامی دارد، تصریح کرد: در جنگ احزاب نیز پیامبر اکرم (ص) در آن شرایط به‌ظاهر بحرانی، به آنان بشارت پیروزی‌های بزرگ در آینده را می‌داد و آن‌چنان نیز شد و چندین نمونه دیگر نیز وجود دارد که همه اینها گویای این بشارت و نوید قرآنی‌اند.

امام‌جمعه چهاربرج اظهار کرد: خداوند پیروزی‌های بزرگ را از دل شرایط به‌ظاهر ناممکن و غیرمحتمل که بسیاری ناامیدانه احساس بن‌بست و شکستِ قطعی می‌کنند، نصیب جبهه حق می‌کند.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره بشارت و یاری الهی، افزود: در طول تاریخ هم پیش‌آمده است که در همان مواقع، خدای متعال کمک کرده و یاری خدا شامل حال مسلمانان و مؤمنان شده است و این یک وعده الهی است.

جلالی با بیان اینکه به فرموده رهبر معظم انقلاب ما به قله‌ها نزدیک شده‌ایم، تصریح کرد: امروز ایران عزیز ما در نقطه مقدم قرار داشته و پیشرفت جزو ذات حرکت ملت ایران شده و این پیشرفت نیز ادامه دارد و هرچه به قله نزدیک‌تر می‌شویم، باد شدیدتر می‌وزد.

امام‌جمعه چهاربرج افزود: موج دشمنی‌ها و استیصالی و انفعالی بودن ترفندها و توطئه‌ها دشمن همه‌وهمه تأییدی قاطع بر همین حقیقت است که ما «نزدیک قله‌ایم» و ما برای بوسیدن خاک سر قله‌ها چه خطرها و خون‌دل‌ها خورده‌ایم.

وی در ادامه با اشاره به آغاز هفته دولت، گفت: دولت کنونی دستاوردهای زیادی دارد که همه مردم کم‌وبیش آگاه هستند؛ ولی دولت باید بااطلاع رسانی آنها را تبیین کرده و به سمع و نظر مردم برساند.

جلالی با بیان اینکه دولت در حوزه سیاست خارجی و دیپلماسی دستاوردهایی داشته که عضویت در بریکس یکی از آنها است، تصریح کرد: این عضویت یکی از حرکت‌های روبه‌جلو نظام محسوب می‌شود و باید عضویت ایران در بریکس را در ادامه تحولات پرسرعت نظم جهانی دید.

امام‌جمعه چهاربرج اظهار کرد: عضویت دائم در گروه اقتصادهای نوظهور جهانی یک پیشرفت تاریخ‌ساز و موفقیت استراتژیک برای سیاست خارجی جمهوری اسلامی محسوب می‌شود که در این دولت اتفاق افتاده است.

وی با اشاره به سابقه شکل‌گیری و اهداف تشکیل گروه بریکس، گفت: مهم‌ترین شاخصه در این گروه کارکردهای اقتصادی، مالی و پولی و همچنین گستره فرامنطقه‌ای و جهانی بودن اعضا و اثرگذاری آن بوده و لذا به گروه «قدرت‌های اقتصادی نوظهور» معروف است.

جلالی تصریح کرد: بریکس نمادی از ساختارسازی جدید در صحنه بین‌المللی بوده و توسط قدرت‌های در حال ظهور و در مقابل گروه جی هفت شکل‌گرفته و رو به پیشرفت است.

امام‌جمعه چهاربرج به ایام سفر زیارتی اربعین حسینی نیز اشاره کرد و گفت: مرز تمرین برای تردد زوار اربعین حسینی آماده شده و باتوجه‌به شرایط آب‌وهوایی و فضا و مکان برای تردد زائران توصیه می‌شود.

وی هم چنین با بیان اینکه بعد از شهرستان شدن چهاربرج شاهد اجرای پروژه‌های بزرگ در منطقه هستیم که همت مسئولین منطقه در حال اجرا هستند، اظهار کرد: از همه دست‌اندرکاران این امر و فرماندار و تیم فرمانداری در تشکیل میز خدمت در نمازجمعه تقدیر و تشکر می‌کنیم.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.