عشایر آذربایجان غربی سالیانه 320 هزار تن محصول تولید می کنند
۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۵:۵۵
شناسه : 262226
7

مدیرکل امور عشایری آذربایجان غربی گفت: عشایر، نقش برجسته ای در اقتصاد استان دارند و بالای 320 هزار تن تولید سالیانه در زمینه های مختلف دارند.

پ
پ

بهرام زینال‌زاده در گفت و گو با خبرنگار زرین خبر در میاندوآب با بیان اینکه عشایر آذربایجان غربی دو میلیون واحد دامی در اختیار دارند، اظهار کرد: از این تعداد یک میلیون و 700 واحد دام کوچک است که می توان گفت نصف واحد دامی کوچک استان در اختیار عشایر است.

مدیرکل امور عشایری آذربایجان غربی افزود: عشایر، نقش برجسته ای در اقتصاد استان دارند و بالای 320 هزار تن تولید سالیانه در زمینه های مختلف دارند.

وی با بیان اینکه 25 درصد تولیدات دامی استان را عشایر تولید می کنند، گفت: این تولیدات شامل فراورده های دامی از قبیل گوشت، شیر، لبنیات، پشم، عسل و محصولات زراعی است.

زینال زاده با اشاره به اینکه برابر آئین نامه این اداره کل نقش هماهنگی دستگاه های خدمات رسان را دارد، تصریح کرد: عمده وظیفه ما مرمت و بازسازی راهها، تامین آب در ییلاقات و تامین نهاده های دامی در قشلاق است و شوراهای عشایری که در شهرستان ها تشکیل می شود، مشکلات را احصا و برای راهکار آنها چاره اندیشی می نماید.

مدیرکل امور عشایری آذربایجان غربی به اختصاص وام با بهره چهار درصد به عشایر از محل یک درصد اعتبارات صندوق توسعه ملی خبر داد و اظهار کرد: تاکنون در آذربایجان غربی در مجموع 48 میلیارد ریال از این وام به 726 نفر اختصاص یافته است.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.