عزم مجموعه دولت برای بازآفرینی امید و اعتماد مردم جدی است/به دنبال تسهیل روند سرمایه گذاری در استان هستیم
۱۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۸:۱۰
شناسه : 299482
7
استاندار آذربایجان غربی: استاندار آذربایجان غربی گفت: دولت سیزدهم در تلاش برای بازسازی امید و اعتماد بین مردم و مسئولان است و خوشبختانه در این زمینه توفیقات خوبی هم به دست آمده است.
پ
پ

به گزارش زرین خبر، محمدصادق معتمدیان امروز در دیدار با نخبگان و اقشار مختلف مردم میاندوآب در جریان سفر دو روزه خود به این شهرستان اظهار کرد: عدالت محوری، محرومیت زدایی و فسادستیزی از سیاست های اصلی هستند که توسط مجموعه اعضای دولت پیگیری می شود.

استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه دولت سیزدهم در تلاش برای بازسازی دیوار اعتماد بین مردم و مسئولان است و خوشبختانه در این زمینه توفیقات خوبی هم به دست آمده است ، افزود: در این سفرها نیازها و مطالبات مردم در راستای توسعه شهرستان با اولویت بندی، بررسی و بعد از تصویب در بازه زمانی مشخص اجرایی می شود.

وی با بیان اینکه حضور میدانی و دیدار چهره به چهره با مردم یکی از اولویت های اصلی ما در آذربایجان غربی است، گفت: احصا ظرفیت ها و مشکلات هر منطقه  و برنامه ریزی و تعادل بخشی و توازن منطقه ای و استفاده از ظرفیت ها و پتانسیل های هر منطقه برای توسعه در راس برنامه های ما قرار دارد.

معتمدیان با اشاره به اینکه آذربایجان غربی از ظرفیت های خوبی برخوردار است، تصریح کرد: معادن از ظرفیت های مهم در استان بوده و بیش از ۵۰ نوع ماده معدنی در آذربایجان غربی شناسایی شده است ولی متاسفانه در استان ما سهم ناچیزی در اشتغال دارند.

استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه یکی از اولویت های اصلی ما در سال جدید تحقق رشد اقتصادی هشت درصدی است، افزود: معادن یکی از پیشران های توسعه آذربایجان غربی هستند که خوشبختانه با تدابیر اندیشیده شده، بتوانیم در این زمینه برنامه ها و اقدامات جهشی داشته و زمینه برای حضور سرمایه گذاران فراهم شود.

وی با تاکید بر اینکه باید موانع توسعه در استان شناسایی و برطرف شوند، گفت: خوشبختانه تعامل و هماهنگی خوبی نیز همه دستگاههای مختلف در سطح استان وجود دارد.

معتمدیان در ادامه از بخش کشاورزی به عنوان دیگر پیشران اقتصادی آذربایجان غربی نام برد و اظهار داشت: یکی از دلایل پایین بودن درآمد سرانه در آذربایجان غربی، خام فروشی است که باید در این زمینه نیز اقدامات اساسی انجام دهیم.

استاندار آذربایجان غربی تصریح کرد: برای شکوفایی اقتصادی باید نگاه ویژه ای به روستاها شود تا مهاجرت از روستا به شهر کاهش یابد.

وی هم چنین با بیان اینکه به دنبال تسهیل روند سرمایه گذاری در استان هستیم، افزود: باید زمینه حضور سرمایه گذار را فراهم نموده و موانع را برطرف کرد.

معتمدیان با اشاره به موضوع احیای دریاچه ارومیه، گفت: در این زمینه نیز با اتمام اقدامات سخت افزاری و با توجه به رویکرد دولت سیزدهم در احیای دریاچه ارومیه، به مرحله نرم افزاری طبق برنامه ریزی انجام گرفته وارد شده و اقدامات لازم را انجام می دهیم.

استاندار آذربایجان غربی هم چنین از نهضت گلخانه ای، مدرسه سازی و تمرکز برعدالت محوری و استفاده از ظرفیت ها و پتانسیل ها برای شتاب دهی  به توسعه استان و شهرستان ها را از دیگر برنامه ها عنوان کرد.

وی شهرستان میاندوآب را یکی از قطب های مهم و تاثیرگذار در بخش کشاورزی و دامپروری در استان معرفی کرده و اظهار داشت: با توسعه واحدهای فرآوری و جذب سرمایه گذار در این بخش و جلوگیری از خام فروشی و فرآوری محصولات تولیدی، این شهرستان می تواند در تحقق رشد اقتصادی مدنظر دولت در استان در سال‌جاری نقش موثری ایفا کند.

 

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.