عزاداری محرم با پیوست سلامت و پرشور برگزار می شود
۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۸
شناسه : 295457
6
در جلسه ستاد شئونات فرهنگی میاندوآب با بیان اینکه در عزاداری های محرم امسال شور و شعور حسینی به نمایش گذاشته شود، بر لزوم رعایت دستورالعمل های بهداشتی تاکید شد.
پ
پ

به گزارش زرین خبر، معاون سیاسی، اجتماعی فرمانداری میاندوآب امروز در جلسه ستاد شئونات فرهنگی در این شهرستان، گفت: در عزاداری ماه محرم نباید دوگانگی سلامت و مذهب ایجاد شود و باید با شرط و شروط تعیین شده آیین‌های عزاداری برگزار شود و سلامت مردم باید در وهله اول مورد توجه قرار گیرد.

صمد اکبری اظهار کرد: مصوبات ستاد ملی کرونا برای همه لازم الاجرا بوده و با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر رعایت دستورالعمل ها در واقع می توان گفت که امتحان ولایت پذیری است.

وی افزود: سوگواری ایام محرم قطعا لازم است اما شکل اجرای آن در شرایط اپیدمی مهم بوده و در کنار اینکه سلامت معنوی جامعه باید حفظ شود باید سنجیده اقدام کنیم.

معاون سیاسی، اجتماعی فرمانداری میاندوآب هم چنین با تاکید بر اینکه فرمایشات مقام معظم رهبری فصل الخطاب است، تصریح کرد: در عزاداری های محرم امسال شور و شعور حسینی را درهم می آمیزیم و با رعایت پروتکل های بهداشتی با شکوه برگزار می کنیم.

اکبری هم چنین بر لزوم فضاسازی مناسب شهری در ایام محرم تاکید کرد.

قشر مذهبی، بیشترین رعایت دستورالعمل های بهداشتی را داشته اند

جانشین ناحیه مقاومت بسیج میاندوآب نیز در این جلسه با بیان اینکه ستاد ملی مقابله با کرونا در مورد عزاداری محرم هر تصمیم بگیرد ما تابع هستیم، گفت: قشر مذهبی، بیشترین رعایت دستورالعمل های بهداشتی را داشته اند که مورد تقدیر رهبر معظم انقلاب نیز قرار گرفته اند.

سرهنگ پاسدار حسین فرج زاده افزود: هیئت های مذهبی امسال نیز باید دستورالعمل ها را رعایت کنند و مسائل بهداشتی به جد باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه باید شان محرم و امام حسین(ع) حفظ شود، تصریح کرد: ما نیز تابع قوانین و دستورالعمل ها هستیم و هر چه ستاد ملی مقابله با کرونا تصمیم بگیرد برای ما لازم الاجراست.

تابع دستورات ستاد ملی مقابله با کرونا  در مورد عزاداری محرم هستیم

رئیس اداره تبلیغات اسلامی میاندوآب نیز در این جلسه با اشاره به دستورالعمل برگزاری برنامه های ماه محرم، گفت: ستاد ملی مقابله با کرونا  در مورد عزاداری محرم هر تصمیم بگیرد ما تابع هستیم.

حجت الاسلام عادل نجفیان با بیان اینکه هیئت ها از ظرفیت فضای مجازی استفاده کنند، افزود: در این زمینه هماهنگی های لازم برای ارائه دستورالعمل ها و توصیه ها به روسای هیئت ها و مداحان انجام می گیرد.

وی افزود:مراسمات ماه محرم با رعایت دستورالعمل های بهداشتی و با رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک و.. برگزار می شود و تجمع دسته جات عزاداری نیز ممنوع عنوان شده است.

نجفیان با بیان اینکه برگزاری روضه های خانگی ممنوع عنوان شده است، تصریح کرد: در ایستگاههای صلواتی نیز ماسک و لوازم بهداشتی توزیع می شود.

لزوم رعایت دستورالعمل های بهداشتی

مدیر شبکه بهداشت و درمان میاندوآب نیز در این جلسه با اشاره به آخرین وضعیت بیماری کرونا در این شهرستان، اظهار کرد: متاسفانه با افزایش تعداد مراجعات و بستری های کرونایی در میاندوآب مواجه هستیم که با ادامه این روند رو به وضعیت قرمز حرکت می کنیم‌.

سهراب حیدری  در جلسه شهرستانی ستاد مقابله با کرونای شهرستان میاندوآب با بیان اینکه میزان رعایت دستورالعمل های بهداشتی به میزان بالایی کاهش یافته است، افزود: اکثر درگیری ها و مبتلایان به کرونا در شرایط فعلی خانوادگی هستند.

وی گفت: لازم است تمام مردم و مسئولان و کارکنان ادارات نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی اهتمام داشته باشند و در شرایط فعلی نیز اصلی ترین راهکار رعایت دستورالعمل ها است.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.