عبور از خطوط قرمز ایران در قفقاز با پاسخ قاطعانه مواجه می‌شود
۰۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۶
شناسه : 311845
1
امام‌جمعه چهاربرج: امام‌جمعه چهاربرج گفت: اگر کشوری از خطوط قرمز راهبردی ایران در منطقه قفقاز تخطی کند، با پاسخ قاطعانه ایران روبرو شده و باید بهای سنگین برای آن بپردازد.
پ
پ

به گزارش زرین خبر، حجت‌الاسلام‌والمسلمین اصغر جلالی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته چهاربرج با اشاره به تنش‌ها بین آذربایجان و ارمنستان، اظهار کرد: در طول بیش از سه دهه گذشته، بین باکو و ایروان تنش‌های مختلفی بوده است که به دو جنگ خونین منجر شد و اخیراً نیز پس از حمله یک‌روزه آذربایجان به قره‌باغ، با کوتاه‌آمدن ایروان، حملات متوقف شده و باکو به اهداف خود در تصرف قره‌باغ دست‌یافت.

امام‌جمعه چهاربرج با اشاره به اینکه شواهد و قرائن حکایت از تداوم تنش‌ها بین باکو و ایروان دارد، افزود: بازی منطقه‌ای با طراحی انگلیس و صحنه‌گردانی پنهانی رژیم صهیونیستی و میان‌داری دو دولت ترکیه و آذربایجان و بی‌عملیِ عنصر خودفروخته‌ای چون رئیس دولت ارمنستان ادامه خواهد یافت.

وی با اشاره به اینکه بیانات رهبر معظم انقلاب در مورد حوادث قره‌باغ فصل‌الخطاب و راهگشا است، گفت: مواضع ایران در بحران قفقاز جنوبی مبتنی بر چهاراصل است که در سخنرانی روز سیزدهم آبان ۱۳۹۹ رهبر انقلاب تعیین شده است.

جلالی با بیان اینکه اصل اول این است که همه سرزمین‌های آذربایجان که به‌وسیله ارمنستان در دهه ۹۰ میلادی تصرّف شده، باید آزاد شود، تصریح کرد: اصل دوم نیز این است که باید امنیت ارامنه‌ای که در سرزمین‌های آزادشده ساکن هستند، محفوظ باشد.

امام‌جمعه چهاربرج با تأکید بر اینکه اصل سوم بر عدم تغییر مرزهای بین‌المللی تأکید دارد، گفت: اصل چهارم نیز این است که تروریست‌های تزریقی به جبهه جنگ به‌هیچ‌وجه نباید در نزدیکی مرزهای ایران مستقر شوند و در صورت عدم تمکین، قطعاً برخورد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اصل سوم و چهارم تبدیل به خط‌قرمز راهبردی جمهوری اسلامی ایران شد، اظهار کرد: اگر کشوری از این خطوط راهبردی تخطی می‌کرد، باید بهای سنگین برای آن می‌پرداخت.

جلالی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در سال‌های بعد نیز در سخنرانی‌ها و در دیدار سران کشورهای مختلف به نحو دیگر این خطوط قرمز را اعلام کرده‌اند، افزود: رهبر معظم انقلاب در دیدار رئیس‌جمهور روسیه و ترکیه با ایشان در روز ۲۸ تیر ۱۴۰۱ به‌صراحت فرمودند که «جمهوری اسلامی، سیاست‌ها و برنامه‌هایی را که منجر به بسته‌شدن مرز ایران و ارمنستان شود، هرگز تحمل نخواهد کرد.»

امام‌جمعه چهاربرج با اشاره به اینکه طیفی در داخل با هر جرقه‌ای در بحران میان دو کشور همسایه شمال غربی کشورمان بر این طبل می‌کوبند که ایران باید فوراً مداخله کند، گفت: هیچ یک از خطوط قرمز ایران تاکنون شکسته نشده و سران رژیم باکو نیز سه سال است باوجود رجزخوانی‌های متعدد جرأت نکردند به ترکیب مرزهای بین‌المللی دست‌یازی کنند و نیروهای مسلح ایران نظیر دهه ۹۰ میلادی آماده ادب‌کردن کشورهایی هستند که تغییر مرزهای بین‌المللی را در شمال غرب ایران در سر می‌پرورانند.

وی با بیان اینکه صبر ایران در مقابل تحرکات کلامی و مصاحبه‌های تنش‌زای برخی دولت‌ها و رؤسای دولت‌ها، راهبردی است، تصریح کرد: چنانچه سودای خامی در سر هرکدام از بازی‌گردانان پشت‌صحنه یا بازیگران روی صحنه، پرورانده شده و قصد اقدام برای تحقق آن باشد، موضع ایران مستحکم و قوی و قاطع و پشیمان‌کننده خواهد بود.

جلالی در ادامه به لفاظی‌های نخست‌وزیر رژیم کودک کش صهیونیستی در مجمع‌عمومی سازمان ملل اشاره کرد و گفت: این سخنان باید از سوی ایران در سطح دیپلماسی و نظامی به نتانیاهو پاسخ داده شود تا دیگر جرأت یاوه‌گویی حتی با اشتباه عمدی یا سهوی به ذهنش خطور نکند.

امام‌جمعه چهاربرج با بیان اینکه صهیونیست‌ها نشان داده‌اند به دلایل مختلف ناتوان از هرگونه اقدام علیه ایران هستند، افزود: یکی از مهم‌ترین نقاط قوت ایران در مسئله نظامی در اختیار داشتن موشک‌های بالستیک زمین‌به‌هوا و زمین‌به‌زمین بسیار مجهز است.

وی با اشاره به اینکه ایران اسلامی موشک‌هایی دارد که اگر شلیک شوند، در حدود هفت دقیقه به قلب تأسیسات اتمی دیمونا اصابت می‌کنند و مقامات صهیونیستی بارها هراس خود را از این موشک‌ها اعلام کرده‌اند، گفت: علاوه بر موشک‌ها قدرت دریایی و زمینی ایران نیز بسیار فراتر از نیروی نظامی اسرائیل در این حوزه است.

امام‌جمعه چهاربرج با بیان اینکه مرحله بعد از حمله برای رژیم صهیونیستی قابل‌تصور نیست، تصریح کرد: ایران در منطقه، پرچم‌دار محوری به نام مقاومت بوده و انصارالله یمن، حزب‌الله لبنان، گروه‌های مقاومت فلسطین، حشد شعبی در عراق و سوریه جزء این محور هستند و نکته مهم این است که این گروه‌ها همگی کارنامه موفقی در عرصه نظامی دارند و این یعنی زنگ خطر برای اسرائیل.

جلالی اظهار کرد: در واقع محور مقاومت از مجموعه‌ای از کشورها و گروه‌هایی تشکیل می‌شود که همگی در عرصه نظامی تبحر خاصی دارند و به‌محض شلیک اولین موشک یا پرواز اولین جنگنده اسرائیل به سمت ایران، این مجموعه منطقه‌ای، فعال شده و پایان کار اسرائیل را رقم خواهد زد.

وی در بخش دیگری از خطبه‌های نمازجمعه این هفته چهاربرج به هفته وحدت نیز اشاره کرد و گفت: توصیه ا به همه مسلمانان عالم این است که روی ابعاد شخصیت پیامبر گرامی اسلام (ص) و زندگی و سیره و اخلاق آن حضرت و تعالیمی که از آن بزرگوار مأثور و منصوص است، کار زیادی بشود.
جلالی به مسائل و مشکلات چهاربرج نیز اشاره کرد و افزود: دادگاه چهاربرج جوابگوی شهرستان چهاربرج نبوده و باتوجه‌به وجود پرونده‌های زیاد، نیازمند عنایت ویژه مسئولان استانی و نیازمند تقویت است.
وی هم چنین با تأکید بر معرفی مسئول جهاد کشاورزی چهاربرج، گفت: بعد از معرفی آقای مقدم به‌عنوان رئیس جهاد کشاورزی میاندوآب، جهاد کشاورزی چهاربرج در بلاتکلیفی بوده که موجب گلایه شده و درخواست داریم سریعاً تعیین تکلیف شود.

 انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.