عاشورا، ثمره فراموشی غدیر/ غدیر نباید فراموش شود
۱۸ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۴
شناسه : 265426
4

فراموشی غدیر، انسان ها را از صراط مستقیم هدایت و سعادت به سراشیبی گمراهی و سقوط سوق داد و فاجعه عاشورا میوه تلخ آن بود.

پ
پ

به گزارش زرین خبر، غدیر، هجدهمین روز از ماه ذی الحجه و روزی است که دین اسلام با اعلام امامت و ولایت امیرالمؤمنین(ع) کامل شد.

ماجرای غدیر خم در بعضى از روایات، به طور مفصّل و طولانى، در بعضى دیگر، به صورت مختصر و کوتاه، در بعضى، تنها به گوشه‌‌‏اى از داستان و در بعضى به گوشه دیگر آن اشاره شده است که از مجموع آنها به طور خلاصه چنین استفاده مى‌‌‏شود:

مراسم حجّة‌الوداع در آخرین سال عمر پیامبر گرامی صلى الله علیه و آله، با شکوه هر چه تمام‌تر، در حضور پیامبر اکرم صلى الله علیه و آله به پایان رسید و رسول گرامی اسلام(ص) در دهمین سال پس از هجرت و پس از آخرین حج خود حضرت علی(ع) را با اعلام حدیث «مَنْ کنْتُ مَوْلاهُ، فَهذا عَلِی مَوْلاهُ. أَللّهُمَّ والِ مَنْ والاهُ، وَ عادِ مَنْ عاداهُ» به امر خداوند به جانشینی پس از خویش و به عنوان امام امت به تمامی مسلمانان معرفی کرد.

غدیر، روز آزمون بزرگ ولایتمداری بوده و روز عهد و پیمان، ترسیم و یاد آوری حیات طیبه و حلقه وصل دو اصل مهم نبوت وامامت و بنیانگذاری تفکر عدم تفکیک دین از سیاست و روز برائت و مصداق کامل تولی و تبری است.

غدیر نباید فراموش شود

امام جمعه میاندوآب در این زمینه می گوید: عید غدیر، عید الله اکبر است و مسئولان و اقشار مختلف مردم باید نسبت به این عید و گرامیداشت عید سعید غدیر خم توجه داشته باشند و از این موضوع غفلت نکنند.

حجت الاسلام والمسلمین حمید حسن زاده با بیان اینکه متاسفانه از یک ماه و حتی ۴۰ روز قبل از محرم، مردم برای عزاداری ماه محرم آماده می شوند و در این میان عید غدیر را به فراموشی می سپارند، اظهار کرد: نباید غدیر فراموش شود، اگر غدیر فراموش شود، در آن صورت عاشوراها تکرار می شوند.

عاشورا، ثمره فراموشی غدیر

رئیس اداره تبلیغات اسلامی میاندوآب نیز در این زمینه به خبرنگار ما گفت: غدیر، سند فضیلت حضرت علی(ع)، تجلی عظمت آن حضرت و پشتیبان محکمی برای مهدویت، انتظار و ولایت فقیه بوده و آزمون بزرگ ولایتمداری، روز شادمانی برای پیروان ولایت و روز نا امیدی و یاس برای دشمنان اسلام است.

حجت الاسلام علی اعتمادی با بیان اینکه دین اسلام برنامه درست زندگی کردن بوده و با غدیرخم کامل می‌شود، افزود: نعمت های خداوند با وجود ائمه به اتمام می رسد و اصولاً تمام نعمت در وجود امام متبلور است ولی متأسفانه با اینکه واقعه غدیر همه هویت تشیع است؛ اما همواره مورد غفلت و کم توجهی توده شیعیان قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: انکار، غفلت و فراموشی غدیر توسط مسلمانان باعث تمام مصیبت های بشر شد و انسان ها را از صراط مستقیم هدایت و سعادت به سراشیبی گمراهی و سقوط سوق داد و فاجعه عاشورا میوه تلخ این شجره شوم بود که لکه سیاه همه تاریخ شد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی میاندوآب با تاکید بر گرامیداشت عید غدیر، اظهار کرد: امت اسلامی باید غدیر را مانند عاشورا از خود دانسته و مطالبات پیامبر(ص) در غدیر را دنبال کنند و در راه گسترش فرهنگ شیعی، افزایش بصیرت و آگاهی اقشار مختلف نسل جوان تلاش نمایند.

اعتمادی افزود: باید یاد بگیریم که چطور از ولایت تبعیت کنیم، عید غدیر کفران نعمت شده است و کفرانش هم خیلی بزرگ است و همه می‏دانیم ما عیدی در اسلام مهمتر از عید غدیر نداریم قرآن هم می‏گوید ما مهمتر از عید غدیر نداریم برای اینکه اسلام منهای ولایت هیچ است و ناقص.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.