طلسم شهرداری میاندوآب نشکست/ انتخاب شهردار جدید، شاید وقتی دیگر!
۰۵ شهریور ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۴
شناسه : 264807
11

شورای شهر میاندوآب در سومین جلسه خود نیز در مورد انتخاب شهردار جدید به نتیجه نرسید و انتخاب شهردار این شهر به تعویق افتاد.

پ
پ

به گزارش زرین خبر، سومین جلسه شورای شهر میاندوآب بعد از آغاز دوره مسئولیت، امروز در محل شورای شهر و با حضور اعضای هفت گانه با دستورکار انتخاب شهردار جدید برگزار شد.

در ابتدای این جلسه رئیس شورای شهر با بیان اینکه موضوع انتخاب شهردار مطرح و هر کس رای اکثریت را کسب کند، به عنوان شهردار جدید انتخاب می شود، گفت: پیش از این اسامی مطرح و در روز گذشته نیز نام دو نفر دیگر به عنوان گزینه های شهرداری مطرح شده است.

فخرالدین آذریان اظهار کرد: پیش از این از تعدادی عزیزان به نام های منافی آذر، صفریان، سلامی، فتحی، رحیمی، اسکندرزاده، داس زرین، نظری، قدیمی، نریمانی، طهماسبیان، حضرتی، نجفیان، درخشان مطرح شده و روز گذشته نیز تصمیم گرفته شد تا ملکی و فتحعلی پور نیز به این لیست اضافه شوند.

بعد از سخنان رئیس شورای شهر، هر یک از اعضا نکته نظرات خود را بیان کردند تا تصمیم نهایی اتخاذ شود که مشروح سخنان اعضای شورای شهر به این شهر است.

*مرتضی نجفی  در ابتدا گفت: به نظر من، همکارمان گزینه خوب و مناسبی است و همکاران این موضوع را در نظر داشته و همگی رای دهیم تا شهرداری مقتدر با هفت رای انتخاب کنیم.

وی اظهار کرد: البته دوستان نظری غیر از این و هر نظری داشته باشد و  هر چه مصلحت بدانند آنگونه عمل کنیم و نظر بنده این است که فردی با قاطعیت انتخاب کنیم.

این عضو شورای شهر افزود: از سوی دیگر سایر کارها را به دلیل انتخاب شهردار، معطل نکنیم و در کنار این موضوع، به سایر موضوعات نیز رسیدگی کنیم.

*داریوش عسگری هم در سخنان خود گفت: قرار بر این شد هر کس چهار رای داشته باشد، اخلاقا تصمیم گرفته ایم تا سه نفر دیگر نیز به وی رای دهند تا شهردار جدید با قاطعیت انتخاب شود که البته در این مورد اجباری هم نیست.

وی اظهار کرد: به نظر من یک حلاجی کرده و در انتخاب نهایی، فردی را با هفت رای انتخاب کنیم و نباید تصمیم عجولانه بگیریم.

این عضو شورای شهر با بیان اینکه همه گزینه های مطرح شده محترم هستند، افزود: در مدتی که از گزینه ها برنامه گرفتیم، آنها تنها آمدند و داشته های خود را مطرح کرد و نشد تا آنها را بیازماییم.

*تراب قهرمانی نیز گفت: به نظر من گزینه ای از میان خودمان انتخاب کنیم و نیز این را در نظر داشته باشیم که فردی را انتخاب کنیم تا وقتی در راس کار قرار گرفت با امورات آشنا باشد.

*رسول ملکی نیز در سخنان خود گفت: بیایید با واقعیات خود را گم نکنیم و ما اکنون سرپرست انتخاب کرده ایم و قانونا سه ماه تا انتخاب شهردار فرصت داریم. البته که باید هر چه سریعتر باید به این مهم اقدام کنیم و از طرف دیگر درست است که مردم اصرار بر انتخاب شهردار دارند ولی انتخاب بد و با عجله می تواند نتیجه عکس دهد.

این عضو شورای شهر با بیان اینکه از آزمون و خطا گذشته ایم، اظهار کرد: بنده نگران هستم، اصرار دارم هر کس شهردار شود باید با پشتوانه هفت رای باشد.

وی با اشاره به اینکه ادارات خدمات رسان می توان در شهرداری موفق شوند و در جمع ما نیز هستند، افزود: بیایید از مردم معذرت بخواهیم و به نظر من اگر دوستان موافق باشند، بیشتر تحقیق کنیم، بگوییم که نمی خواهیم با تصمیم عجولانه، وضعیت فعلی را به جای بهبود، تشدید کنیم و نمی خواهیم فردی باشد که پنج ماه طول بکشد تا با کمیته ها و کارکنان آشنا شود.

ملکی هم چنین در پایان در جواب برخی از اعضای شورای شهر مبنی بر قبول مسئولیت شهرداری، تصریح کرد: بنده مشتاق شهردار شدن نیستم ولی از همه ی اعضای محترم شورا درخواست دارم که شهردار جدید را با رای اکثریت انتخاب کنیم  و می گویم بیایید با هم پیمان ببندیم که به شهر و مردم و همدیگر خیانت نکنیم و این را در جلسه دیروز هم گفتم.

*احد غفاری نیز در سخنان خود گفت: بنده به عنوان یک عضو شورا باید از حق مردم دفاع کنم نه اینکه از حق یک افراد خاص.

وی اظهار کرد: انتخاب شهردار حق ماست و وظیفه ماست نه اینکه در خانه ها و جاهای دیگر تصمیم بگیریم و اگر بخواهیم به حرف مردم احترام بگذاریم، سه ماه است که نظر مردم مشخص است.

این عضو شورای شهر با بیان اینکه مردم به ما رای داده اند تا شورا باشیم نه شهردار، افزود: مردم می گویند که رای دادیم تا این اعضای شورا فردی را انتخاب کنند و شورای شهر به عنوان کمک و همراه شهردار باشند و این را در نظر داشته باشیم که اعضا در شورا بهتر می توانند به درد مردم برسند تا در شهرداری.

غفاری با تاکید بر اینکه نباید بدعت گذاری کنیم و پای قسم را وسط بکشیم، تصریح کرد: هرکسی هم که انتخاب شود، همه از او پشتیبانی کرده و حمایتش می کنیم و اینگونه نیست که او را تنها وارد میدان سازیم و ما طرح و ایده به وی می دهیم و نیز  بر عملکرد شهردار و کارکنان شهرداری نظارت می کنیم.

وی افزود: متاسفانه یکی از مشکلات عدم انتخاب شهردار، ساخت و سازهای غیرقانونی و غیرمجاز، به دور از چشم ناظران است که با انتخاب شهردار می توانیم بر این موضوع نظارت بیشتر و دقیق تری داشته باشیم.

*جهانگیر قاسم زاده نیز گفت: از آبان ماه سال گذشته میاندوآب شهردار ندارد و چند سرپرست انتخاب شده است و اکنون دو سه ماه است که وقت گذاشته ایم.

وی افزود: در دور قبلی مردم می گفتند که اختلافات مانع از انتخاب شهردار می شود و شورا را زیر سوال می بردند و اکنون با توجه به مدتی که گذشته، مردم امروز انتظار دارند تا شهردار میاندوآب انتخاب شود.

*فخرالدین آذریان نیز با بیان اینکه بقیه امورات را به خاطر این موضوع، مختل کرده ایم، گفت: مردم انتظار دارند تا با توجه به مدتی که از انتخابات گذشته ما در جلسه اول، یک نفر را به مردم معرفی می کردیم.

این عضو شورای شهر اظهار کرد: موفقیت شهردار، موفقیت شورای شهر است و ما نیز هر فردی که انتخاب شود با وی همراهی کرده و برای موفقیت وی تلاش می کنیم.

وی افزود: اگر قصد دارید تا در روز دیگری موضوع مطرح شود، رای گیری می کنیم و در غیراینصورت از گزینه های مطرح شده، یک نفر را انتخاب کنیم و در نهایت، نظر اکثریت ملاک عمل ماست.

در پایان رای گیری انجام گرفت و آذریان، قاسم زاده و غفاری موافق انتخاب شهردار در جلسه امروز شده و قهرمانی، نجفی، عسگری و ملکی نیز نظر بر تحقیق بیشتر در مورد گزینه ها و انتخاب شهردار با رای قاطع داشتند و با توجه به نظر اکثریت، موضوع انتخاب شهردار به جلسات بعدی موکول شد.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.