طرح حدنگار ویژه اراضی و املاک دولتی در آذربایجان‌غربی اجرایی می‌شود
۰۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۴
شناسه : 289342
6

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: اجرای طرح حدنگار ویژه اراضی و املاک دولتی تا پایان شهریورماه در سطح این استان الزامی است و باید تمام دستگاه های مربوطه در این زمینه همکاری داشته باشند.

پ
پ

به گزارش زرین خبر به نقل از اروم نیوز، علی اکبر گروسی در جلسه شورای حفاظت از حقوق بیت‌المال آذربایجان‌غربی، اظهار داشت: بهترین راه مبارزه با زمین خواری و تعرض به اراضی ملی و منابع طبیعی اجرای دقیق و سریع طرح جامع حدنگار یا کاداستر است.

وی افزود: یکی از فواید اجرای حدنگار، ایجاد پایگاه واحد اطلاعاتی در خدمات‌رسانی مطلوب درون و برون سازمانی و نیز ایجاد زیرساخت‌های سرزمینی با هدف تضمین سرمایه‌گذاری در اراضی ملی و همچنین اعتماد‌سازی و حصول اطمینان در معاملات و تشخیص آسان منابع ملی از املاک شخصی مردم برای دستگاه‌های مسئول به ویژه دستگاه قضایی است.

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی، عنوان کرد: اجرایی شدن طرح جامع حدنگار مورد مطالبه روسای تمام قوا است بنابراین ادارات متولی از جمله اداره کل ثبت اسناد و املاک، منابع طبیعی، جهاد کشاورزی و راه و شهرسازی وظایف و تکالیف مضاعف‌تری بر عهده دارند.

وی ابراز داشت: باید تا پایان شهریورماه کلیه اراضی و املاک دولتی ثبت طرح جامع حدنگار شوند.

گروسی، خاطرنشان کرد: اجرای طرح کاداستر موجب ثبت اسناد مالکیت ملی می شود و برای توسعه ادارات بسیار حائز اهمیت می باشد و در مواقع ضروری و یا در حوادث و بلایای طبیعی وجود کاداستر می تواند در احقاق حقوق عامه و حقوق بیت المال تاثیر چشم گیری داشته باشد و این طرح در کل دنیا به اجرا در آمده و کشور ما نیز ناگزیر از اجرای آن می باشد.

وی گفت: اجرای دقیق و کامل طرح جامع حدنگار تنها وظیفه اداره کل ثبت اسناد و املاک نیست و نیازمند همکاری و همیاری سایر ارگان‌ها و مردم می‌باشد و در این خصوص صدا و سیما هم می‌تواند با اطلاع‌رسانی مطلوب به مردم مشارکت آن‌ها را در اجرای سریع این طرح ملی جلب کند.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.