طرح جهاد آبرسانی در ۳۷۹ روستای آذربایجان‌غربی اجرا می‌شود
۰۴ دی ۱۴۰۲ - ۸:۰۷
شناسه : 314524
5
گام‌های دولت سیزدهم برای سیراب کردن روستاها؛ مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان‌غربی گفت: طرح جهاد آبرسانی در ۳۷۹ روستای استان در حال اجرا است.
پ
پ

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «زرین خبر»، محمد اشرفی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «اروم‌نیوز»، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های دولت سیزدهم، اجرای سیاست محرومیت‌زدایی است که براین‌اساس و باتوجه‌به آغاز پروژه جهاد آبرسانی، ۳۷۹ روستا در استان آبرسانی می‌شود.

وی تصریح کرد: با بهره‌برداری از این طرح‌ها، جمعیتی افزون بر ۱۵۸ هزار و ۴۰۰ نفر تحت پوشش خدمات تأمین آب سالم و پایدار قرار می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان‌غربی به تعداد خانوارهای تحت پوشش این طرح اشاره کرد و گفت: همچنین با اجرای طرح آبرسانی تعداد ۴۶۴ هزار و ۷۷ خانوار تحت پوشش این طرح قرار می‌گیرند.

اشرفی تصریح کرد: ۸۱۹ کیلومتر لوله‌گذاری خطوط انتقال و شبکه توزیع در قالب طرح جهاد آبرسانی وزارت نیرو از ابتدای سال تاکنون در سطح استان انجام شده است.

وی با بیان اینکه ۴۴ ایستگاه پمپاژ آب و ۷۲ باب مخزن با ظرفیت ۱۹ هزار و ۷۴۰ مترمکعب در این طرح در روستاها اجرا می‌شود، عنوان کرد: طرح جهاد آبرسانی روستاهای بوکان، سردشت، شوط، پلدشت، چایپاره، میاندوآب، پیرانشهر و شاهین‌دژ اجرا می‌شود.

مهرافروز تصریح کرد: برقراری عدالت برای بهره‌مندی مردم از طرح‌های آبی، سرعت دادن به امر آبرسانی، توسعه زیرساخت‌های حیاتی و محرومیت‌زدایی آبی در مناطق کم‌برخوردار را از جمله اهداف اجرای طرح جهاد آبرسانی است.

وی تصریح کرد: دغدغه و چالش اصلی، تغییر اقلیم و کاهش نزولات آسمانی در آذربایجان‌غربی است که منجر به کاهش منابع تأمین آب سطحی و زیرزمینی شده که امیدواریم با همراهی مردم و رعایت مدیریت مصرف، همگام با اجرای پروژه‌های آبرسانی، مشکلات تأمین آب به حداقل برسد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان‌غربی بیان کرد: در حال حاضر حدود ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و بیش از ۸۶ درصد جمعیت روستایی آذربایجان‌غربی تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب قرار دارند.

گفتنی است؛ رفع مشکلات آب در روستاهای ایران که تا پیش از این کمتر مورد توجه قرار گرفته بود، یکی از محورهای برنامه دولت سیزدهم قرار گرفت به طوری که وزارت نیرو طرح عظیم جهاد آبرسانی روستایی را اجرایی کرد تا محرومیت آبی روستاها را برطرف کند.

انتهای خبر/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.