طرح “ترسیب کربن” در ۹ روستای میاندوآب‌ در حال اجراست
۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۰
شناسه : 293451
5
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری میاندوآب‌ گفت: طرح "ترسیب کربن" در ۹ روستای این شهرستان که در حوضه دریاچه ارومیه قرار دارند، با هدف کمک به توسعه و اقتصاد منطقه در حال اجراست.
پ
پ

به گزارش زرین خبر، صمد باقری امروز در نشست با خبرنگاران میاندوآب در محل مطبوعات و رسانه‌های شهرستان، اظهار کرد: طرح “ترسیب کربن” (ذخیره کربن موجود در هوا در خاک و گیاهان) در سه روستای “آغداش”، “منصورآباد” و “قپچاق” بخش مرحمت آباد میاندوآب با تشکیل تعاونی و برگزاری دوره‌های آموزشی براساس نیازسنجی‌های انجام گرفته آغاز شده است.

وی با بیان اینکه این طرح در این سه روستا در قالب ۲۵ گروه با ۱۹۷ نفر عضو با ۴۸۰ میلیون ریال سرمایه گذاری اجرا شده، افزود: در تیرماه امسال نیز این طرح در ۶ روستای بخش مرکزی شامل “قلعه بزرگ”، “حیران”، “قزقلعه”، “کورآباد”، “بفروان” و “تپه‌رش” به مرحله اجرا درآمده و در حال ورود به مرحله دوم است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری میاندوآب با بیان اینکه در پروژه “ترسیب کربن” از تسهیلگران آقا و خانم که دوره‌های تخصصی این طرح را گذرانیده‌اند استفاده می‌شود، گفت: طرح فوق پروژه‌ای جامع جهت توسعه پایدار روستاهاست که شناسایی نیازهای آموزشی و حرفه‌ای و شناسایی افراد برای شرکت در دوره‌های آموزشی در رشته‌های مختلف انجام می‌گیرد.

وی تصریح کرد: هماهنگی با دستگاه‌های مربوطه برای برگزاری دوره‌های آموزشی در روستاهای هدف با توجه به نیازهای آموزشی هر روستا مانند سازمان فنی و حرفه‌ای، جهاد کشاورزی، اداره بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی، بخش خصوصی و امور بانوان فرمانداری شهرستان برای هر روستا انجام گرفته و طبق لیست نیازهای آموزشی برنامه آموزشی مدون می‌شود.

باقری با بیان اینکه مراحل اجرایی این طرح در میاندوآب از سال ۱۳۹۷ آغاز شده است افزود: این طرح با مطالعات اولیه به روش PRA (ارزیابی مشارکتی روستایی) و با تشکیل گروه توسعه موقت که متشکل از زنان و مردان این روستاها بودند فعالیت خود را آغاز کرد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری میاندوآب گفت: در این پروژه از شیوه‌های گردآوری اطلاعات به شیوه مشارکتی استفاده شده و تمامی اطلاعات در زمینه‌های طبیعی، انسانی، اجتماعی، زیرساختی و اقتصادی با حضور خود مردم گردآوری شده‌است.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.