طرح بسیج همگام با کشاورز در 107 روستاي میاندوآب اجرا می شود
۰۴ دی ۱۳۹۸ - ۸:۵۳
شناسه : 285915
6

مسئول بسيج مهندسين كشاورزی و منابع طبيعی سپاه ناحیه میاندوآب از اجرای طرح بسیج همگام با کشاورز در 107 روستاي این شهرستان خبر داد.

پ
پ

چنگیز رجب پور در گفتگو با خبرنگار زرین خبر با اشاره به نامگذاری امسال به نام رونق تولید و با تاکید بر تحقق حمایت از کالاهای داخلی، اظهار کرد: نامگذاری امسال به نام رونق تولید از سوی مقام معظم رهبری، مسئوليت همه آحاد جامعه و مسئولان را سنگين می كند تا در جهت رفع موانع توليد و ترويج كالای ايرانی تلاش کنند.

مسئول بسيج مهندسين سپاه ناحیه میاندوآب افزود: در بخش كشاورزي داراي ظرفيت هاي بالايي در توليد هستيم و می توان با حل مشكلات توليدكنندگان با تدابير و سياست های لازم، به بهره وری لازم دست يافت.

وی با بیان اینکه می توان با توجه به زنجيره هاي توليدي و عدم خام فروشي و فرآوري محصولات كشاورزي در راستای تحقق شعار سال قدم برداشت، گفت: يكي از مباحث مهم در توسعه، دست يافتن به امنيت غذايي است و محصولات و توليدات كشاورزي نقش مهم و راهبردي در امنيت غذايي دارند.

رجب پور تصریح کرد: در این زمینه طرح همگام با كشاورز در راستاي علمي سازي كشاورزي و افزايش بهره وري به ويژه در محصولات غالب هر روستا در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه همگام با کشاورز در 107 روستاي شهرستان میاندوآب اجرا می شود، گفت: در حال حاضر 22 نفر از مهندسین کشاورزی عضو بسيج مهندسين به عنوان مربی و مهندس معین در سطح شهرستان در حال انجام ماموریتهای ابلاغی طرح همگام با کشاورز هستند.

مسئول بسيج مهندسين ناحیه میاندوآب افزود: با اجرای این طرح در سطح استان سال گذشته شاهد افزايش عملكرد كمي و كيفي بيش از 50 مزرعه تحت پوشش در محصولات زراعي و باغي بوديم.

وی ايجاد مزارع الگويي در سطح شهرستان، بازديد از دستاوردهاي مراكز نمونه كشاورزي ، بازدید از مزارع نمونه کشاورزان، برگزاری دوره های تخصصی تسهیل گری ، برگزاری اردوهای آموزشی ، برگزاری دوره های آموزشی مهارتی کشاورزی از دیگر برنامه های در دست اجرا عنوان کرد.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.