ضرورت تطبیق زیرساخت‌های کشاورزی با استانداردهای دنیا
۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۰
شناسه : 296802
7
رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازگانی ارومیه گفت: برای ساماندهی مشکل محصولات کشاورزی به ویژه سیب باید صنعت سورت، بسته بندی و نحوه برداشت این محصول را با استانداردهای دنیا تطبیق دهیم.
پ
پ

به گزارش زرین خبر، بهنام تاج الدینی در گفت‌وگو با خبرنگار اروم‌نیوز، در خصوص علل تداوم مشکل سیب صنعتی استان اظهار کرد: سالهاست در زمینه برداشت، فروش و ساماندهی سیب صنعتی استان با مشکلات اساسی مواجه هستیم و تا زمانی که زیرساخت‌های لازم در این بخش فراهم نشود مشکل سیب استان حل نمی‌شود.

وی با بیان اینکه نحوه برداشت، سورت و بسته بندی سیب در استان با دنیا خیلی فرق می‌کند، افزود: زمان برداشت سیب استان بسیار محدود و ضایعات آن خیلی زیاد است، برای ساماندهی مشکل سیب باید صنعت سورت، بسته بندی و نحوه برداشت این محصول را با استانداردهای دنیا تطبیق دهیم.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی ارومیه با اشاره به خرید تضمینی سیب صنعتی استان توسط دولت پس از سال‌های متمادی عنوان کرد: در کل دنیا دولت‌ها هزینه‌های زیادی در بخش کشاورزی انجام می‌دهند چرا که بازار پس از تولید مهمترین بخش این حوزه است باید برنامه ریزی در این زمینه صورت گیرد، امسال خرید تضمینی سیب صنعتی توسط جلوی ضرر باغداران را بگیرد و دست دلالان تا حدودی کوتاه شد.

تاج الدینی با اشاره به بالا بودن ضایعات سیب در استان گفت: متأسفانه ضایعات سیب در استان بسیار بالاست و امسال نیز شرایط آب و هوایی موجب افزایش زیاد در این بخش شد، با توجه به محدودیت خرید و فراهم نبود زیرساخت‌ها و نیز ظرفیت محدود مراکز خرید و کارخانجات شاهد بی نظمی و ایجاد صف در خرید تضمینی بودیم که امیدوارم از سال‌های آینده این مشکلات نیز برطرف شود.

تاج الدینی در خصوص صادرات سیب استان نیز اعلام کرد: با توجه به اینکه آذربایجان‌غربی دارای با کیفیت‌ترین محصول سیب در کشور است اما سالانه برای صادرات این محصول دچار مشکل بوده و عمده مشکلات در خصوص صادرات این محصول نبود بسته‌بندی مناسب و سورتینگ این محصول است.

وی ادامه داد: از عمده مشکلات دیگر صادرات سیب در استان افزایش قیمت سرسام‌آور کرایه حمل و نقل است و تاجر هزینه گزافی برای حمل و نقل کامیون‌های یخچال‌دار پرداخت می‌کند که با توجه به قیمت سیب، صادرکننده رغبتی چندانی برای صادرات نداشته و با مشکل مواجه می‌شود.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.