ضرورت بومی سازی مهارت ها/ آموزش در محیط کار واقعی، سیاست و رویکرد مهم فنی و حرفه ای است
۰۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۷
شناسه : 292814
6
در جلسه شورای عالی مهارت در میاندوآب عنوان شد؛

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان‌ غربی گفت: آموزش در محیط کار واقعی، سیاست و رویکرد مهم فنی و حرفه ای است که با همکاری اتحادیه های صنفی، کارگاه‌هایی که توانایی و زمینه برای آموزش‌ را دارند، شناسایی کرده و به عنوان محور آموزش قرار دهیم.

پ
پ

به گزارش زرین خبر، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان‌ غربی امروز در جلسه شورای عالی مهارت شهرستان میاندوآب با تاکید بر ترویج مهارت آموزی در جامعه، گفت:ترویج مهارت در جامعه و آموزش های مهارتی می تواند زمینه ساز اشتغال‌ و در نتیجه کاهش و رفع بیکاری شود.

محمد سلیم عباسی با تاکید بر مهارت آموزی و توانمندسازی انسانی از نظر مهارت، افزود: می خواهیم به سمتی حرکت کنیم که صرفا مدرک گرایی نبوده و در کنار آموزش از مهارت برای استفاده از فرصت های شغلی در بازار استفاده شود و افراد آموزش دیده بتوانند به راحتی وارد بازار کار شوند.

وی با تاکید بر هماهنگی و همراهی دستگاه‌های مختلف در امر آموزش مهارت، اظهار کرد: زیرساخت های لازم در سازمان فنی و حرفه ای در این زمینه فراهم بوده و می توانیم با همراهی دستگاه‌های مختلف، قدم های خوبی در راستای آموزش و مهارت آموزی برداریم.

عباسی با اشاره به اینکه میاندوآب قطب کشاورزی است، تصریح کرد: استفاده از نیروهای انسانی توانمند در این زمینه نیز می تواند زمینه ساز توسعه شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان‌ غربی به انتخاب میاندوآب به عنوان پایلوت تعمیر و نگهداری تراکتور در کشور اشاره کرد و گفت: با توجه به‌ ظرفیت کشاورزی و قطب بودن میاندوآب، این شهرستان به عنوان پایلوت تعمیر و نگهداری تراکتور توسط سازمان فنی و حرفه ای انتخاب شده است.

وی در ادامه با تاکید بر آموزش در محیط در کنار کارگاه‌های ثابت و سیار فنی و حرفه ای، گفت: آموزش در محیط کار واقعی، سیاست و رویکرد مهم فنی و حرفه ای است که با همکاری اتحادیه های صنفی، کارگاه‌هایی که توانایی و زمینه برای آموزش‌ را دارند، شناسایی کرده و به عنوان محور آموزش قرار دهیم.

ضرورت بومی سازی مهارت ها

فرماندار میاندوآب‌ نیز در این جلسه با تاکید بر بومی سازی مهارت ها، اظهار کرد: باید نیازسنجی کرده و با استفاده ظرفیت ها و پتانسیل های هر منطقه‌ به سراغ مهارت آموزی برویم نه اینکه بر روی مهارت های کلیشه ای که در بازار اشباع شده نیز هستند، هزینه کنیم.

حسام شیرازه محبت با بیان اینکه میاندوآب ظرفیت های بسیاری دارد که متاسفانه مورد غفلت واقع شده است، افزود: در میاندوآب، کشاورزی، دامداری و معدن و گردشگری ظرفیت هایی هستند که با ایجاد کارگاه آموزشی و مهارت آموزی قدم بزرگی در راستای توسعه برداشت.

وی به خام فروشی سنگ های معدنی و ظرفیت عظیم گردشگری در شهرستان اشاره کرد و گفت: بخش باروق میاندوآب ظرفیت عظیم در این زمینه بوده ولی متاسفانه معادن به دنبال خام فروشی هستند.

فرماندار میاندوآب‌ در ادامه با بیان اینکه باید روحیه کاری و تفاهم نیز داشته باشیم، تصریح کرد: باید در کنار مهارت آموزی،مهارت کار جمعی را نیز یاد بگیریم تا شاهد موفقیت های روزافزون باشیم.

شیرازه محبت بر لزوم معرفی الگوهای نمونه در زمینه مهارت آموزی و فراهم کردن زمینه اشتغال اشاره کرد و گفت: در کنار آن باید برای تقویت و تجهیز آموزشگاه ها نیز برنامه ریزی شود.

وی با بیان اینکه در حوزه آموزش، هزینه به منزله سرمایه گذاری است، اظهار کرد: باید در بعد زمینه آموزش مهارت های نوین نیز سرمایه گذاری شود.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.