ضرورت بسیج امکانات برای مقابله با کرونا/با اتحادیه ها و اصناف قانون گریز برخورد شود
۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۹:۰۰
شناسه : 291512
12
فرماندار میاندوآب:

فرماندار میاندوآب گفت: از ظرفیت بسیج و هلال احمر، مساجد و پایگاههای بسیح در راستای مقابله با ویروس کرونا و کنترل بیماری استفاده شود.

پ
پ

به گزارش زرین خبر، فرماندار میاندوآب در جلسه ستاد مقابله با ویروس کرونا در شهرستان میاندوآب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافعین سلامت و مرزبانان هنگ مرزی، گفت: باب شهادت هنوز باز است و جان برکفان ایران اسلامی چه در حوزه سلامت و چه در حوزه های نظامی همواره بخاطر حفظ امنیت و سلامت مردم از هیچ کوششی دریغ نمی کنند.

حسام شیرازه محبت در ادامه اظهار کرد:از کسبه و بازاریان شهر میاندوآب به لحاظ رعایت محدودیت ها تشکر می کنم و البته از آنهایی هم که قانون شکنی میکنند گلایه داریم .

 

وی با گلایه از عدم تمکین اقلیتی از اصناف و بازارهای دواب به مصوبات ستاد مقابله با کرونا، افزود: تمامی مصوبات ستاد کرونا در راستای حفظ سلامت مردم بوده و حکم قانون را دارد و باید اجرا شود، عدم تمکین به مصوبات و قانون گریزی اصناف نه تنها سلامت خود فرد بلکه سلامت تمام آحاد جامعه را در معرض خطر قرار می دهد.

فرماندار میاندوآب تصریح کرد: مقابله با ویروس کرونا موضوعی ملی و اولویت نخست کشور است و باید بسیج عمومی و همگانی علیه ویروس کرونا تقویت شود و همه باید کمک کنند تا تصمیمات ستاد ملی کرونا با قدرت اجرایی شود.

وی در ادامه خطاب به روسای بانک ها ،گفت: از روسای بانکها درخواست داریم تمام مساعی خود را برای کمک به آسیب دیدگان اقتصادی و اجتماعی کرونا به کار ببند و با درک شرایط با فعالین اقتصادی تعامل نمایند.

شیرازه محبت با بیان اینکه اکیپ های مشترک ستاد کرونا باید بلوک بندی شده و همه شهر را تحت پوشش قرار دهند، افزود: باید جلوی قانون گریزی گرفته شود، نمی شود همیشه ملتمسانه به پیش رفت.

فرماندار میاندوآب تصریح کرد: اتحادیه و اصنافی که به دستوراالمعل بی توجه هستند، به دادستانی معرفی شوند.

وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت نهادهای مختلف برای مقابله با کرونا، اظهار کرد: از ظرفیت بسیج و هلال احمر، مساجد و پایگاههای بسیح در راستای مقابله با ویروس کرونا و کنترل بیماری استفاده شود.

شیرازه محبت با تاکید بر رعایت اصول خبری با توجه به شرایط شیوع کرونا و لزوم تزریق امید به جامعه توسط خبرنگاران و فعالان فضای مجازی، گفت: مسئولیت اجتماعی نخستین شاخصه یک خبرنگار و روزنامه نگار است.

وی با طرح این سوال که آبا تشکیک در مسائل وظیفه یک خبرنگار است؟، افزود: نقادی حق است ولی آن هم اصول دارد و نقد با تخریب فرق داردو نباید در شرایط بحرانی امروز فضای عمومی جامعه با تخریب ملتهب گردد.

فرماندار میاندوآب اظهار کرد: از مسئولان اداره ارشاد اسلامی می خواهم تا به این موضوع ورود پیدا کرده و نظارت دقیق بر فعالیت پایگاه های خبری و رسانه ها داشته و موارد را احصا کنند.

بیمارستان‌ عباسی میاندوآب با نهایت ظرفیت فعالیت می کند

مدیر شبکه بهداشت و درمان میاندوآب نیز در این جلسه‌ گفت: ظرفیت بیمارستان عباسی این شهرستان به دلیل افزایش بستری بیماران مبتلا به کرونا تکمیل شده است.

سهراب حیدری اظهار کرد: هم‌اکنون ۱۱۰ بیمار مبتلا به کرونا در این بیمارستان بستری هستند.

دکتر حیدری

وی افزود: از ابتدای شیوع کرونا ۶ هزار و ۴۵۴ بیمار مبتلا به کرونا در میاندوآب شناسایی شده است.

وی با بیان اینکه از هفته‌های گذشته به طور متوسط روزانه ۲ تا سه نفر بر اثر کرونا در این شهرستان جان خود را از دست می‌دهند، گفت: متاسفانه تاکنون ۲۰۸ نفر در میاندوآب براثر کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

حیدری بیان کرد: روز به روز شاهد افزایش مبتلایان به ویروس کرونا هستیم و مراجعه دیر هنگام بیماران برای درمان، کار درمان را برای کادر پزشکی دشوار می‌کند.

وی با بیان اینکه بیش از ۵۰ درصد موارد سرایت به خاطر دورهمی‌های خانوادگی است، اضافه کرد: بیماران که این روزها به مراکز درمانی مراجعه می کنند بسیار بد حال هستند و دلیل اصلی هم دیر مراجعه کردن است.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.