صرفه‌جویی ۱۳۰ میلیون لیتری بنزین با دوگانه سوز کردن خودروها در منطقه میاندوآب
۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۰
شناسه : 292621
10

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه میاندوآب گفت: با اجرای طرح رایگان دوگانه سوز کردن خودروهای عمومی، در مصرف ۱۳۰ میلیون لیتر بنزین در جنوب این استان صرفه‌جویی شد.

پ
پ

به گزارش زرین خبر، سیدجواد فیض‌حسینی اظهار داشت: طرح رایگان دوگانه‌سوز کردن خودروهای عمومی شامل وانت، تاکسی، نیسان و کامیونت با هدف مدیریت مصرف بهینه و تلاش در حفظ محیط زیست در این استان از اوایل امسال کلید خورد.

وی ادامه داد: از ابتدای اجرای طرح رایگان گازسوز کردن خودروهای عمومی تاکنون، سه هزار و ۱۰۰ دستگاه خودرو در جنوب آذربایجان‌غربی گازسوز شده که از این تعداد هزار و ۳۰۰ دستگاه خودرو در شهر بوکان گازسوز شده‌است که از این حیث این شهرستان مقام اول را در بین شهرهای کشور به خود اختصاص داده است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه میاندوآب اظهار داشت: برای گازسوز کردن هر خودرو بین ۶۰ تا ۱۰۰ میلیون ریال بسته به نوع وسیله نقلیه هزینه دربردارد که در راستای سیاست استفاده بهینه از منابع انرژی توسط این شرکت تقبل شده است.

فیض‌حسینی اضافه کرد: هم اکنون مراحل راه اندازی ۱۲ مرکز سوخت گیری CNG در جنوب آذربایجان غربی در حال انجام است که همگی بالای ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

وی بیان کرد: با افزایش استقبال مالکان خودروها از مصرف سوخت سی‌ان‌جی در کشور، تعداد جایگاه‌های عرضه این سوخت، رغبت سرمایه‌گذاران برای احداث جایگاه این فرآورده سوختی افزایش یافته و همچنین در زمان سوختگیری، کاهش هزینه سوخت، کمک به معیشت خانوارها و کاهش آلودگی زیست محیطی نیز اثر می‌گذارد.

وی گفت: در راستای افزایش مصرف سی‌ان‌جی در سبد انرژی، پیش‌بینی شده میزان مصرف CNG از ۱۵ درصد فعلی به ۲۳ درصد افزایش پیدا کند که این امر در شرایط تحریم‌ها به علت وفور منابع گاز در کشور و افزایش مصرف آن، در کاهش مصرف بنزین، صادرات آن و ذخیره ارزی و ارزآوری برای کشور اثر مطلوبی خواهد داشت.

این مقام مسوول ادامه داد: طرح رایگان گازسوز کردن خودروهای عمومی از اوایل اردیبهشت ماه سال‌جاری در راستای مصوبه‌ آذرماه سال گذشته شورای اقتصاد کشور در راستای مصرف بهینه در حوزه حمل و نقل اجرایی شد.

فیض‌حسینی افزود: در این طرح قرار است یک میلیون و ۴۶۴ هزار خودرو عمومی در کشور گازسوز شود که به علت بالا بودن مصرف بنزین در این خودروها، گازسوز شدن آنها در کاهش مصرف این فرآورده سوختی تاثیر زیادی خواهد داشت.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.