صدور 1713 سند تک برگی برای اراضی کشاورزی میاندوآب
۰۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۰:۰۱
شناسه : 316720
5
مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب خبر داد: مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب از صدور یک هزار و ۷۱۳ فقره سند تک برگی برای یک هزار و ۷۴۴ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان خبر داد.
پ
پ

رضا مقدم در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «زرین خبر» با اشاره به اهمیت سنددار شدن اراضی کشاورزی و هویت‌بخشی به این اراضی، گفت: در این راستا طرح صدور اسناد مالکیت تک برگی به‌جای اسناد دفترچه‌ای قدیمی باهدف اثبات مالکیت رسمی با استفاده از نقشه ثبتی (کاداستر) در سطح شهرستان آغاز شده و مزایای خوبی برای کشاورزان نیز داشته است.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب افزود: در این زمینه با اجرای تفاهم‌نامه منعقد شده مابین وزارت جهاد کشاورزی و سازمان ثبت‌اسناد و املاک کشور و به‌منظور تثبیت مالکیت اراضی کشاورزی بهره‌برداران بخش کشاورزی کار صدور اسناد مالکیت تک برگی در حال انجام است.

وی گفت: در این راستا تاکنون تعداد ۲ هزار و ۹۸۱ فقره پرونده کشاورزان متقاضی دریافت اسناد تک برگی، به اداره ثبت‌اسناد و املاک شهرستان میاندوآب معرفی شده است.

مقدم تصریح کرد: از مجموع پرونده‌های ارسال شده تاکنون تعداد یک هزار و ۷۱۳ قطعه سند مالکیت تک برگی برای یک هزار و ۷۴۴ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان میاندوآب صادر شده است.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب افزود: صدور اسناد کشاورزی مستلزم اجرای قانون رفع تداخلات ناشی از قوانین و مقررات موازی در اراضی اشخاص، ملی و دولتی است که در این راستا نیز از تعداد ۱۰۸ پلاک شهرستان، در ۹۸ پلاک قانون رفع تداخلات اجرا شده است.

مقدم گفت: در راستای تعیین تکلیف اراضی و ساختمان‌های فاقد سند رسمی، کارشناسان اداره امور اراضی جهاد کشاورزی میاندوآب از ابتدای امسال با پاسخ به تعداد ۵۹۷ مورد از استعلامات اداره ثبت‌اسناد و املاک شهرستان، منجر به صدور سند مالکیت برای اشخاص و بهره‌برداران بخش کشاورزی در این شهرستان شدند.

وی تصریح کرد: برای انجام معامله و نقل‌وانتقال اسناد کشاورزی نیز از ابتدای امسال به تعداد ۴۳۶ مورد از استعلامات دفاتر اسناد رسمی این شهرستان پاسخ داده شده است.

انتهای خبر/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.