صبح و نشاط، مجالی برای معرفی ظرفیت های میاندوآب/ فرصتی که نباید آسان از دست داد
۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۹:۰۹
شناسه : 267109
8

پخش برنامه “صبح و نشاط” از شهرستان میاندوآب فرصتی را فراهم کرده تا علاوه بر معرفی این شهر به عنوان “شهر دوچرخه ایران”، بتوان به مردمان کشورمان از ظرفیت ها و پتانسیل های این شهر و از تاریخ و فرهنگش گفت.

پ
پ

به گزارش زرین خبر، عشق و علاقه مردم میاندوآب به دوچرخه انکار ناپذیر است و اگر در این در آماری از تعداد دوچرخه ها جمع آوری کنید در هر خانه ای حتما حداقل یک یا دو دستگاه دوچرخه در انواع مختلف مشاهده می کنید که اثبات گر این موضوع و نشان دهنده اهمیت این وسیله نقلیه در بین مردم این شهر است.

در حالی که اسنادی مانند صدور پروانه دوچرخه سواری در سال ۱۳۴۱ و حتی قبل از آن حقانیت و شایستگی میاندوآب برای ثبت به عنوان شهر دوچرخه را اثبات می کند، ولی در این میان برخی از شهرها نیز ادعای “شهر دوچرخه بودن” را دارند و همین امر نیز سبب شد تا در سال های گذشته علاوه بر برگزای همایش دوچرخه سواری و استقبال گسترده مردم علی رغم شرایط نامساعد جوی، جمعی از مردم میاندوآب برای اینکه این شهر را به عنوان شهر دوچرخه ثبت ملی کنند، کمپین “ثبت میاندوآب به عنوان شهر دوچرخه” را در شبکه های اجتماعی تشکیل داده و عده ای از افراد نیز اسنادی را برای ارائه به مسئولان در این راستا جمع آوری کردند.

فردا همایش ترکیبی دوچرخه سواری و پیاده روی تحت عنوان “میاندوآب، شهر دوچرخه ایران” و با نام و یاد ۱۲ هزار شهید استان آذربایجان غربی برگزار می شود تا مردم این شهر نشان دهند که گفته ها و تاکیدشان بر شهر دوچرخه بودن، واقعی است.

اما پخش زنده این مراسم از شبکه سه سیما و برنامه “صبح و نشاط” فرصتی را فراهم کرده تا علاوه بر اینکه بتوان از آن برای معرفی میاندوآب به عنوان “شهر دوچرخه ایران” به سراسر کشور و دنیا استفاده کرد، فرصتی را نیز فراهم می کند تا بتوان به دنیا از ظرفیت ها و پتانسیل های این شهر و تاریخ و فرهنگش گفت و این را هم گفت که این شهر زادگاه، سرداران رشید و دلیری چون شهید مهدی باکری است.

بهترین فرصت برای معرفی و شناساندن میاندوآب به هموطنان

در این زمینه نائب رئیس شورای شهر میاندوآب و نماینده صدا و سیما در گفت و گویی که داشت، گفت: همایش دوچرخه سواری، بهترین فرصت برای معرفی و شناساندن میاندوآب به هموطنان عزیزمان بوده و باید شهروندان عزیز میاندوآبی نهایت استفاده را از این فرصت برای اثبات هویت، فرهنگ و آداب خود بکار برند.

احد غفاری با بیان اینکه پخش کامل و زنده این همایش از شبکه سه سیما به صورت سراسری و شبکه استانی صدا و سیما، در معرفی و ثبت میاندوآب به عنوان شهر دوچرخه ایران نقش بسزایی دارد، اظهار کرد: معرفی میاندوآب به عنوان زادگاه شهید باکری و معرفی به عنوان شهری خوش آب و هوا با طبیعتی بکر و سرسبز و مردمانی مهمان نواز و نیز معرفی مناطق گردشگری متعدد از اهداف دیگر این همایش نیز هستند که در زمان پخش همایش در سیما به آنها پرداخته می شود.

وی ضمن دعوت از همه شهروندان میاندوآبی برای نشان دادن شکوه و عظمت میاندوآب در این روز، افزود: از زحمت کشان و برنامه ریزان این همایش بویژه اداره ورزش و جوانان، فرمانداری، صدا و سیما، شهرداری و شورای شهر، سپاه، بسیج، نیروی انتظامی، راهنمایی و رانندگی، شبکه بهداشت و سایر حامیان دولتی و مردمی و ورزشکاران میاندوآبی تقدیر و تشکر کرد و خواستار تداوم این همایش در سال های آتی شد.

باید گفت که پخش زنده از شبکه های تلویزیونی، فرصتی است که قطعا به این آسانی به دست نمی آید و لذا نباید این فرصت به دست آمده را به آسانی از دست داد و باید از آن برای شناساندن همه توانمندی ها و ظرفیت های میاندوآب بهره برد.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.