“شین” مثل شورای شهر میاندوآب/ حاشیه سازی و آدرس اشتباهی، ممنوع!
۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۸:۰۵
شناسه : 291323
9

با توجه به موارد و مباحث مطرح شده در چند وقت اخیر، روح شورای دور چهارم در کالبد دور پنجم شورای شهر میاندوآب دمیده شده و انگار قرار است مانند دوره قبل در سال پایانی شورا، سال چالشی را پیش رو داشته باشیم.

پ
پ

به گزارش زرین خبر، موضوعات و اخبار مرتبط با شورای شهر و شهرداری میاندوآب همیشه در تیتر اول رسانه ها در این شهر قرار داشته و در فضای مجازی نیز اگر آماری بگیریم در کنار مباحث سیاسی، موضوعات مرتبط با شهرداری و به ویژه شورای شهر میاندوآب یکی از مباحث داغ و همیشگی است.

کوچکترین اقدامی توسط شورای شهر و شهرداری میاندوآب تبدیل به یک موضوع داغ شده و در گروههای مجازی تا پاسی از شب به محور مباحث تبدیل می شود و البته در موضع گیری های نیز نگرش ها و دیدگاههای سیاسی قبیله ای و جناحی مانند هر موضوع دیگر در میاندوآب تاثیر بسزایی دارد.

شورای دور چهارم و دور پنجم زیر ذره بین

شورای دور چهارم و دور پنجم دو دوره شورای شهری هستند که عملکرد آنها بویژه در شبکه های اجتماعی همواره زیر ذره بین بوده و بسیار با یکدیگر مقایسه شده اند.

وقتی هم که بحث مقایسه به میان آمده؛ برخی از افراد به دفاع از عملکرد شورای دور چهارم پرداخته و از آن دفاع کرده اند و برخی نیز به سوابق آن دوره اشاره و آن را قابل دفاع ندانسته اند و شورای دور پنجم را ارجح تر دانسته اند.

شروع مشابه شورای دور چهارم و دور پنجم در میاندوآب

نگاهی به کارنامه شورای دور چهارم  و پنجم نشان می دهد که هر دو تقریبا در یک زمان مشابه یعنی آذرماه، شهردار منتخب خود را انتخاب و معرفی کرده اند با این تفاوت که گزینه نخست شورای دور پنجم به سرمنزل مقصود نرسید و شورا سراغ نفر بعدی رفت.

هر دو شورا نیز در سال آخر فعالیت خود به دنبال استعفای شهرداران وقت با چالش انتخاب شهردار روبرو بوده اند و شورای دور چهارم فعالیت خود را در  سال پایانی با چهار سرپرست ادامه داد و به پایان برد و شورای دور پنجم نیز در یک سال و نیم پایانی فعالیت خود، حدود هفت ماه با سرپرستی شهرداری را اداره کرد و دو انتخابش نیز به سرانجام نرسید و به سراغ نفر سوم رفت و وی نیز اخیرا به عنوان شهردار معرفی شده و فعالیت خود را شروع کرده است.

نکات مثبت و منفی دوران شورای چهارم

نگاهی به اخبار چند سال گذشته نشان می دهد که در زمان مسئولیت شورای شهر دور چهارم بود که میاندوآب، در سال پایانی و حتی در ابتدای دور پنجم برای چند ماهی بدون شهردار ماند و با سرپرست اداره شد؛ در شورای دور چهارم بود که اختلافات به اوج رسیده بود، در دوره چهارم شورای شهر بود که اخباری از اختلاف و تنش و درگیری و… بر روی خروجی رسانه ها قرار گرفت و چندین موضوع دیگر…

عملکرد بی نظیر شهردار وقت میاندوآب در دوره چهارم

اما نکات مثبتی در زمان مسئولیت شورای دور چهارم در میاندوآب شاهد بوده ایم  که در همه آنها پای شهرداری به چشم می خورد، مثلا نصب تندیس شهید باکری در زادگاهش پس از ۳۰ سال علی رغم همه مخالفت ها، احداث سه پل در مدت سه سال که در تاریخ شهرداری میاندوآب بی نظیر بود، افزایش سرانه فضای سبز شهر، احداث پارک گوللر باغی و مشاهیر که زیباییش در میاندوآب بی نظیر بود، نهضت آسفالت در شهر میاندوآب، نصب چندین المان، بهبود وضعیت سیمای شهری، مسیرگشایی در بلوار شهید باکری، کمربندی جنوبی و خیابان کاشانی و…. همایش توسعه شهری میاندوآب و پیشنهاد طرح های سرمایه گذاری و… که همه اینها در سه سال نخست شورا و در زمان شهرداری عبداللهی انجام گرفته و از مهر ۹۵ تا شهریور ۹۶ که  سال پایانی کار شورای دور چهارم بود، میاندوآب در حقیقت شهردار نداشت و شهرداری با چهار سرپرست مختلف اداره شد و شورای شهر نیز در کنار وظایف خود مانند پاسخگویی به نامه ها و…. بیشتر درگیر حواشی و انتخاب شهردار بود.

اگر چه نقش حمایت تعدادی از اعضای شورای شهر در عملکرد شهرداری نیز غیرقابل انکار است، اما اگر این اقدامات را به نام شورای دور چهارم شهر بنویسیم در واقع بی انصافی در حق میاندوآب و شهردار وقت کرده ایم چرا که بیشترین هجمه ها علیه شهردار انجام می گرفت بدون اینکه حمایت قاطعی از شورای شهر پشت سر خود ببیند، علی رغم اینکه کم نظیرترین عملکرد را در بین شهرداران تاریخ میاندوآب داشت.

نکات مثبت و منفی دوران شورای پنجم

اما در مورد شورای پنجم نیز می توان گفت که با توجه به سابقه ای که شورای دور چهارم در ذهن مردم بود، همگان انتظار  و چشم امید به شورای دور پنجم داشتند تا شاهد حواشی شوراهای دور قبل نباشند اما این شورا نیز در موارد مختلف مانند پسماند شهری و انتخاب شهردار درگیر حواشی شد تا جایی که بارها خود اعضای شورا به انتقاد از خودشان پرداخته و عملکرد خود را نامطلوب عنوان کردند.

در زمان مسئولیت شورای دور پنچم و دوران مسئولیت شهرداری ملکی نیز شاهد افتتاح کارخانه آسفالت شهرداری(هنوز شروع به کار نکرده است) و کلنگ زنی طرح ساحل سازی رودخانه زرینه رود و مسیرگشایی ها در نقاط مختلف و عقب کشی دیوار کارخانه قند و برخی اقدامات نیز در حوزه عمران شهری مانند ادامه آسفالت ریزی ها و.. بوده ایم.

اگر چه شورای دور پنجم با توجه به ترکیب موجود و سوابق افراد؛ انتظارات را برآورده نکرده است، اما حداقل از درگیری ها و حواشی دور قبلی در آن خبری نبود و اتحاد حداقل در ظاهر بیشتر در دوره قبل به چشم می خورد اما در بعد عمران شهری مردم رضایت بیشتری از شهردار وقت دوره چهارم(عبداللهی) داشته و دارند و این را امروزه نیز می توان از گفت و گوهای مردمی فهمید.

روح شورای دور چهارم در کالبد دور پنجم

کوتاه سخن اینکه می توان اینگونه گفت که با توجه به اتفاقات اخیر در شورا و موارد و مباحث مطرح شده در چند وقت اخیر، روح شورای دور چهارم در کالبد دور پنجم شورای شهر میاندوآب دمیده شده و انگار قرار است مانند دوره قبل که در سال پایانی شورا، سال چالشی را پشت سر گذاشتیم، در این دوره نیز شاهد اخبار جنجالی و حواشی دیگری از شورای شهر باشیم، هر چند که امیدواریم این پیش بینی تحقق نیافته و حال که بر خلاف دوره قبل در سال پایانی، شهردار میاندوآب مشخص شده است، شورای شهر به جای پرداختن به مباحث حاشیه ای، به وظیفه اصلی خود در راستای تلاش برای عمران و آبادانی شهر بپردازد.

شورای دور پنجم نباید آدرس را اشتباهی رفته و به مردم نیز آدرس اشتباهی معرفی کند، بلکه باید مانند سال های اول که اتحاد و همدلی داشتد؛ در سال پایانی نیز متحد و همدل بوده و با دست به دست هم دادن در کنار شهردار و سایر مسئولان شهرستانی، تنها به فکر توسعه شهر به دور از حاشیه  باشد.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.