شورای نگهبان مانع انحراف نظام اسلامی است/ فصل الخطاب بودن درهمه امور مهمترین کارکرد ولایت فقیه است
۲۵ تیر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۲
شناسه : 295200
7
امام جمعه میاندوآب: امام جمعه میاندوآب با اشاره به اینکه در ۴۲ سال گذشته شورای نگهبان با تمام قدرت، تلاش کرده است تا از انحراف در نظام اسلامی جلوگیری شود، گفت: همه باید مطیع قانون بوده و قانون تبعیت کنند.
پ
پ

به گزارش زرین خبر، حجت‌الاسلام والمسلمین حمید حسن زاده در خطبه های نماز جمعه این هفته میاندوآب در سخنانی با اشاره به سالروز تاسیس شورای نگهبان و بیانات امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب در مورد شورای نگهبان، اظهار کرد: در تمام کشورها، نهاد و مجموعه ای وجود دارد که وظیفه نظارت و نگهبانی از قانون اساسی آن کشور را بر عهده دارد.

امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه در هر کشوری که انتخابات و مردم سالاری وجود دارد، شورای نگهبان با عناوین و نام های مختلف وجود دارد، افزود: منطق نیز حکم می کند که نهاد و جایگاه نظارتی وجود داشته باشد تا از انحراف جلوگیری ‌کند.

وی با اشاره به اینکه در ۴۲ سال گذشته شورای نگهبان با تمام قدرت، تلاش کرده است تا از انحراف در نظام اسلامی جلوگیری شود، گفت: همه باید مطیع قانون بوده و قانون تبعیت کنند.

حسن زاده در ادامه با اشاره به سالروز شهادت امام محمدباقر(ع) و با بیان اینکه ائمه معصومین(ع) و ولایت همواره محور وحدت هستند، تصریح کرد: ولایت فصل الخطاب در حکومت اسلامی بوده و زیر سایه ولایت است که اتحاد و انسجام ایجاد می شود.

امام جمعه میاندوآب با تاکید بر اینکه زیر سایه ولایت است که دوقطبی ها تبدیل به اتحاد و همدلی می شود، افزود: اگر مسئولان در دستگاه‌های مختلف باهم متحد بوده و به دستورات ولی فقیه در زمینه های مختلف مانند اقتصاد مقاومتی و مذاکره گوش فرا دهند در آن صورت ما نیز رو به بهبودی و توسعه و پیشرفت حرکت می کنیم‌.

وی هم چنین با تاکید بر صرفه جویی در مصرف برق و آب، افزود: همه باید صرفه جویی در مصرف آب و برق را جدی بگیریم.

حسن زاده هم چنین با اشاره به سالروز تاسیس ناجا و تقدیر از تلاش های نیروهای انتظامی، گفت: مردم قدردان نیروهای نظامی و انتظامی که سرباز نظام و ولایت بوده و برای امنیت مردم و مبارزه با مخلان نظم و امنیت در جامعه تلاش می کنند، هستند.

وی با انتقاد از درج تصویر بانوان روی آگهی‌های ترحیم که اخیرا در میاندوآب باب شده است‌، گفت: این کار بر خلاف دستورات دین بوده و متولیان امر و مسئولان مربوطه باید به این موضوع ورود پیدا کرده و جلوی ترویج آن را بگیرند.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.