شهری که دیگر زیبا نیست/ مصیبتی به نام جوی ها و سطل های زباله متعفن در میاندوآب
۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۷
شناسه : 264432
13

گزارش ها و اظهار نظر بسیاری از مردم از واقعیتی تلخ حکایت دارد بطوری که بسیاری از مردم میاندوآب از وضعیت نامناسب جوی های آب که پر از زباله شده و نیز بوی تعفن و بد سطل های زباله کثیف، گله مند هستند.

پ
پ

به گزارش زرین خبر، میاندوآب، این روزها دیگر رنگ و بویی از میاندوآب یکی دو سال پیش ندارد، میاندوآبی که سرسبزی و طراوات از در و دیوارش نمایان بود، میاندوآبی که می شد حس خوب زندگی را در آن تجربه کرد، میاندوآبی که بوی زباله از سر کوچه هاش را کمتر می دیدی و میاندوآبی که حداقل در ظاهر و برای مدتی هم که شده، مصیبتی به نام زباله و جوی های بدبو و سطل های زباله نداشت.

اما این روزها، بوی بد زباله ها و سطل های زباله ای با بوی بد و تعفن آنها، صدای مردم و حتی مسئولان  را  نیز در آورده است و هر روز شاهد مطرح شدن موضوعاتی در این زمینه در محافل مختلف هستیم.

نارضایتی مردم از بوی تعفن زباله ها در کنار خیابان ها و سطل های زباله

گزارش ها و اظهار نظر بسیاری از مردم از واقعیتی تلخ حکایت دارد بطوری که بسیاری از مردم میاندوآب از وضعیت نامناسب جوی های آب که پر از زباله شده و نیز بوی تعفن و بد سطل های زباله کثیف، گله مند هستند.

یکی از شهروندان در این زمینه می گوید: از شهری که یک سال بدون شهردار باشد، بیش از این انتظاری نمی رود و امیدواریم که مسئولان به این موضوع رسیدگی کنند.

شهروند دیگری نیز با گله مندی از وضعیت موجود می گوید: بی شهردار بودن شهر از یک طرف و عدم رعایت برخی از شهروندنماها هم از طرف دیگر، سبب این معضل شده است.

وی می افزاید: شستشوی سطل های زباله وظیفه شهرداری است که باید انجام شود ولی برخی هستند که نسبت به نظافت شهری بی خیال بوده و زباله ها را به جای سطل زباله در خیابان یا جوی ها می ریزند که کار خوبی نیست و سبب این می شود تا شهر به وضعیت فعلی درآید.

این شهروند می گوید: البته عدم رعایت توسط برخی از افراد نمی تواند، توجیهی برای وضعیت فعلی شهر باشد.

جماعتی که معنی شعار “شهر ما، خانه ما “را درک نکرده اند

باید گفت که رسیدگی به سطل های زباله و شست و شوی آنها یکی از بدیهی ترین وظایف شهرداری ها است، اما در مورد انباشت زباله در جوی های آب، برخی از شهروندان نیز دخیل بوده و متاسفانه عده ای هستند که هنوز معنی شعار “شهر ما، خانه ما “را درک نکرده اند و یا شاید هم در محیط منزل و خانه خود رفتار غیر متناسب با بهداشت فردی و اجتماعی دارند یعنی زباله را به جای اینکه در سطل آشغال بریزند در محلی که نشسته اند رها کرده و در کوچه، خیابان و جوی آب می ریزند و نسبت به نظافت و تمیزی در محیط خانه خود بی توجه هستند.

انتقاد امام جمعه میاندوآب از وضعیت شهری

وضیعیت نامناسب شهری، امام جمعه میاندوآب را هم در خطبه های نماز جمعه به واکنش واداشت تا وی از این موضوع انتقاد کند.

حجت الاسلام والمسلمین حمید حسن زاده با انتقاد نسبت به وضعیت شهری میاندوآب، اظهار کرد: مگر می شود شهری یک سال بدون شهردار باشد؟ وضعیت جوی ها و خیابان ها مورد نارضایتی مردم شده است.

وی با تاکید بر اینکه مسئولان مربوطه باید نسبت به این وضع پاسخگو باشند، گفت: اگر نمی توانند اجازه دهند تا مردم خودشان شهر را اداره کنند، حدود یک سال است که شهردار نداریم و نمی دانیم درد مردم را به چه کسی بگوییم، حکم یکی خشک نشده، دیگری می آید و آنها هم نمی دانند که چه باید بکنند.

مردم چشم انتظار، میاندوآب زیبا

داشتن شهری زیبا با سیمایی عاری از زباله بیش از هر چیز نیازمند همت متولیان امر و مدیریت صحیح شهری بوده و جمع‌آوری اصولی و به موقع زباله‌ها می‌تواند تا حدودی در راستای رفع این مشکل راهگشا بوده و لذت قدم زدن در خیابان‌های شهری میاندوآب را به خاطره‌ای زیبا در اذهان مردم تبدیل کند، چیزی که حداقل انتظار مردم از متولیان امر است.

انتهای پیام/

 

  • تصاویر ارسالی از شهروندان در برهه های مختلف زمانی بود و مربوط به زمان سرپرستی فعلی شهرداری نیست

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.