شهری بدون دست‌انداز، آرزوی دیرینه مردم میاندوآب
۰۳ تیر ۱۴۰۲ - ۹:۵۹
شناسه : 309014
4
آسفالت معابر، مطالبه ای که حسرت شد/ شهروندان میاندوآبی نسبت به وضعیت معابر و آسفالت شهری و چاله‌چوله‌های شهر گلایه‌مند بوده و آن را به روش‌های مختلف در فضای مجازی و حقیقی بیان می‌کنند.
پ
پ

به گزارش زرین خبر، میاندوآب، مهم‌ترین و استراتژیکی‌ترین شهر در جنوب آذربایجان غربی و محل اتصال سه استان در شمال غرب کشور بوده و شاهراه ارتباطی است که روزانه هزاران مسافر از این شهر گذر می‌کنند.

باتوجه‌به این مهم لازم و ضروری است که میاندوآب از چنان وضعیتی برخوردار باشد که وقتی مسافران از آن عبور می‌کنند، خاطره‌ای خوش در اذهان آنها باقی بماند؛ ولی متأسفانه باید گفت که چاله‌وچوله و آسفالت‌های از بین رفته در این سال‌ها شاخصه‌ای بوده که از معابر میاندوآب در ذهن این مسافران نقش بسته است.

اما آسفالت تنها خاطره برای مسافران نیست؛ بلکه آسفالت معابر شهری یکی از مشکلات اساسی است که همواره مردم میاندوآب با آن دست‌به‌گریبان بوده و همواره از آسفالت نامناسبت معابر شهری و کوچه‌ها گله‌مند بوده‌اند و در واقع آسفالت شهر میاندوآب امان شهروندان را بریده است.

امسال نیز بار دیگر وضعیت آسفالت معابر شهر به‌گونه‌ای شده که بارها مردم نسبت به آن گلایه کرده و هر بار نیز از سوی مسئولان امر در شورای شهر و شهرداری با وعده به‌زودی و یا در دستور کار روبرو شده‌اند؛ اما آن چیزی که مشاهده می‌شود لکه‌گیری است تا آسفالت و این در حالی است که شهرداری میاندوآب دارای کارخانه آسفالتی است که برای حل مشکل آسفالت معابر میاندوآب و حتی درآمدزایی افتتاح و راه‌اندازی شده است.

آسفالت بیشترین و مهم‌ترین مطالبه شهروندان از شهرداری

بر اساس اعلام مرکز ارتباط مردمی ۱۳۷ شهرداری میاندوآب، آسفالت و جمع‌آوری زباله‌ها بیشترین مطالبه شهروندان از شهرداری میاندوآب بوده است.

بر اساس این گزارش، موضوعاتی از قبیل آسفالت، جمع‌آوری زباله، لایروبی، مرمت، لکه‌گیری معابر و مرمت پیاده‌روها از جمله مهم‌ترین مواردی هستند که شهروندان به‌واسطه سامانه ۱۳۷، مسئولان شهرداری را مطلع می‌کنند و کارکنان شهرداری با مشارکت و همکاری سازمان‌های خدمات‌رسان شهری به‌سرعت مشکلات را تاحدامکان رفع کرده‌اند.

مردم گلایه‌مند هستند

شهروندان میاندوآبی نسبت به وضعیت معابر و آسفالت شهری و چاله و چوله‌های شهر گلایه‌مند بوده و آن را به روش‌های مختلف در فضای مجازی و حقیقی بیان می‌کنند.

سبزشدن چاله‌ها در حین حرکت خودروها و واردشدن خسارت ناشی از وضعیت نامناسبت معابر شهری به خودروهای شهروندان، مردم را کلافه کرده تا جایی که یکی از شهروندان در این زمینه به خبرنگار ما می‌گوید: ما شورای شهر انتخاب کرده‌ایم تا به مشکلات شهر رسیدگی نماید؛ ولی متأسفانه برخی حتی توجه هم نمی‌کنند.

 وضعیت آسفالت شهر جای دفاع ندارد

سرپرست فرمانداری ویژه میاندوآب نیز در این زمینه در جمع اعضای شورای شهر با بیان اینکه باید در راستای کرامت مردم قدم برداریم، اظهار کرد: به دنبال مقصریابی نیستیم؛ بلکه می‌خواهیم گروهی از مشکلات مردم باز کنیم

محمدرضا رضایی با اشاره به اینکه وضعیت آسفالت در شهر ما اصلاً جای دفاع ندارد، افزود: مشکل امروز و دیروز نیست، چقدر مردم باید صبر کنند تا این مشکل حل شود؟ آیا حق ندارند ناراحت باشند؟

وی با تأکید بر بهبود شرایط آسفالت، گفت: ورودی‌های شهر ما کجا و شهرهای اطراف کجا؟ چرا وضعیت آسفالت این‌گونه است؟

سرپرست فرمانداری ویژه میاندوآب تصریح کرد: همه باید به وظیفه خود عمل کنیم.

تلاش مجموعه شهرداری برای بهبود شرایط

در این زمینه سرپرست شهرداری میاندوآب نیز در پاسخ به انتقادات و سؤالات با بیان اینکه بهبود وضعیت آسفالت در دستور کار قرار دارد، گفت: مجموعه شهرداری با تمام توان و به‌صورت شبانه‌روزی در حال فراهم نمودن امکانات و شرایط مناسب برای شهروندان است.

وحید اصغری‌پور افزود: علی‌رغم مشکلات موجود؛ تمام سعی خود را برای ترمیم آسفالت‌ها بکار گرفته‌ایم.

اگرچه در طول سال گذشته در برخی مناطق عملیات آسفالت‌ریزی انجام‌گرفته و از ابتدای امسال نیز لکه‌گیری معابر را در برخی مناطق شاهد بوده‌ایم؛ ولی این لکه‌گیری‌ها قطعاً پاسخگوی وضعیت نامناسب آسفالت نبوده و وقتی شهرداری دارای کارخانه آسفالت بوده و از لحاظ آب‌وهوایی نیز شرایط برای آسفالت‌ریزی مناسبت است، این وضعیت آسفالت در برخی نقاط شهری شایسته مردم و شهری مثل میاندوآب نیست.

کوتاه‌سخن اینکه کیفیت معابر شهری یکی از عوامل مؤثر در کیفیت زندگی شهروندان و همچنین یکی از شاخص‌های رضایت از عملکرد شهرداری‌ها محسوب می‌شود و امیدواریم که سرپرست شهرداری میاندوآب و شهردار آینده این شهر و شورای دور ششم در مدت دو سال باقی‌مانده عمر دوره شورای شهر به این موضوع توجه کرده و مدیران شهری در کوتاه‌ترین زمان ممکن به فکر حل این معضل باشند.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.