شهردار جدید میاندوآب انتخاب نشود، قانونا برخورد می کنیم/ اصرارهای نادرست شورای شهر آسیب جدی به مدیریت شهری وارد کرده است
۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۵
شناسه : 289633
5

معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی با تاکید بر  تشکیل جلسه فوری شورای شهر و انتخاب شهردار جدید، اظهار کرد: در غیر این صورت بر اساس قانون برخوردهای لازم انجام و نسبت به تعیین تکلیف مدیریت شهری میاندوآب اقدامات لازم خواهد شد.

پ
پ

به گزارش زرین خبر، ظاهرا داستان انتخاب شهردار میاندوآب تمامی نداشته و کم کم به موضوع نخست استان نیز تبدیل می شود.

در حالی که در روزهای گذشته معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی از رد صلاحیت شرایط شهرداری گزینه منتخب شورای شهر در گفت و گو با فارس خبر داده بود، این موضوع با واکنش رئیس شورای شهر میاندوآب مواجه شد و آذریان تاکید کرد که موضوع را از مراجع قانونی پیگیری خواهد کرد.

اما در این زمینه آیدین رحمانی، معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی در پاسخ به حواشی انتخاب شهردار میاندوآب در فایلی ویدئویی پیرو اظهارات برخی اعضای شورای شهر میاندوآب در فضای مجازی در مورد انتخاب شهردار میاندوآب، اظهار کرد: در پایان سال ۹۸ پیرو استعفای شهردار سابق میاندوآب، اعضای شورای اسلامی این شهر، سرپرست و فردی را به عنوان شهردار انتخاب و معرفی کردند.

رحمانی افزود: بر اساس قانون و شرایط احراز پست شهرداری بررسی های لازم از سوی دفتر شهری و شوراهای اسلامی انجام گرفت و در نهایت به استناد به برخی از مواد و عدم احراز شرایط نسبت به رد شهردار منتخب اقدام شد.

وی گفت: پس از این موضوع، شورای شهر میاندوآب به این موضوع اصرار کرده و بر اساس قانون این موضوع به هیئت حل اختلاف استان ارجاع شد که نهایتا نسبت به رد شهردار اقدام و مقرر شد تا شورای اسلامی شهر میاندوآب، گزینه جدیدی را معرفی کنند.

معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی تصریح کرد: در خرداد ماه امسال، شورای شهر میاندوآب اقدام به انتخاب و معرفی فرد جدیدی کردند و بر اساس قانون بررسی‌های لازم در خصوص فرد مورد نظر انجام گرفت اما به استناد بند ۳ ماده ۳  شرایط احراز تصدی پست شهردار ، شرایط مدیریتی وی مورد قبول قرار نگرفت.

رحمانی اظهار کرد: به دنبال تاکید و پیگیری های اعضای شورای شهر و مساعدت استانداری، اقدام به رایزنی و اخذ نظر وزارت کشور شد که در چهارم تیر ماه سوابق مدیریتی این فرد را بلامانع اعلام می‌کنند.

وی اظهار کرد: نهایتاً چند روز بعد بر اساس مستنداتی که به عنوان پیمانکار وی در همان مجموعه شهرداری قراردادی را منعقد کرده بود، وزارت کشور به جهت اقدام قانونی ارسال و بر اساس بررسی‌هایی که انجام شد و مستند به مفاد قانونی آیین نامه شرایط احراز تصدی پست شهرداری، نسبت به رد این موضوع اقدام  شد.

معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی با اشاره به تاکید و تلاش شورای شهر برای دریافت حکم تایید فرد منتخب برای شهرداری میاندوآب، افزود: بر اساس لزوم انتخاب مدیریت شهری و تسریع در فرایند هایی مربوطه با توجه به مشکلاتی که در بحث پسماند در شهر میاندوآب داشتیم، پیرو مکاتباتی از سوی بنده، فرماندار و مدیرکل دفتر امور شهری، مبنی بر تشکیل جلسه فوری جهت انتخاب شهردار جدید میاندوآب تاکید داشتیم، که متاسفانه انجام نمی گیرد.

رحمانی با بیان اینکه اصرارهای نادرست عزیزان در شورای اسلامی سبب شده که مدیریت شهری دچار آسیب جدی شود، گفت: هم مردم به حق انتظار دارند که مدیریت شهری سریعا انتخاب شود و هم اعضای شورای شهر باید به قانون تمکین کنند و این تلاش ها و اصرارها برای اینکه یک فرد خاص را شهردار کنند، سبب شده تا مدیریت شهری دچار مشکل شود.

وی با اشاره به تاکید دوباره برای تشکیل جلسه فوری شورای شهر و انتخاب شهردار جدید، اظهار کرد: در غیر این صورت بر اساس قانون برخوردهای لازم انجام و نسبت به تعیین تکلیف مدیریت شهری میاندوآب اقدامات لازم خواهد شد.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.