شناسایی ۱۸ مادر باردار مبتلا به کرونا در میاندوآب
۰۹ آذر ۱۳۹۹ - ۹:۰۰
شناسه : 291869
6

مدیر شبکه بهداشت و درمان میاندوآب گفت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون ۱۸ مادر باردار با تست مثبت کرونا در میاندوآب شناسایی شده‌ و تحت مراقبت سرپایی یا بیمارستانی قرار گرفته‌اند.

پ
پ

سهراب حیدری در گفت و گو با خبرنگار زرین خبر، اظهار کرد: باتوجه‌ به شیوع بیماری کووید۱۹، در کشور و به تبع آن در استان و شهرستان میاندوآب، برنامه ‌ریزی جدی برای ارائه مراقبت‌ها به مادران باردار انجام گرفت.

مدیر شبکه بهداشت و درمان میاندوآب با اشاره به شناسایی ۱۸ مادر باردار با تست مثبت کرونا در این شهرستان از ابتدای شیوع کرونا، افزود: آموزش آشنایی با علائم بیماری و راه‌های پیشگیری از آن و غربالگری این بیماری به ‌صورت حضوری و غیرحضوری در دستورکار قرار گرفت.

وی گفت: همچنین ارائه خدمت به مادران باردار، بحث جداسازی محل انتظار ایشان در مراکز خدمات جامع سلامت و رعایت اقدامات و احتیاط پیشگیرانه و نوبت‌دهی به مادران باردار برای پیشگیری از تجمع ، با همت پزشکان زنان و زایمان و ماماها در اولویت کار قرار گرفت.

حیدری با اشاره به ارائه مشاوره و توصیه های لازم به مادران باردار، تصریح کرد: متاسفانه عدهی شرایط را عادی تصور می کنند و به محض به دنیا آمدن نوزاد، افراد فامیل برای تبریک به دیدن مادر و نوزاد تازه به دنیا آمده می‌روند در حالی که این کار بسیار خطرناکی است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان میاندوآب با انتقاد شدید از دید و بازدیدهای فامیل بعد از به دنیا آمدن نوزادان، گفت: موردی وجود داشته که خانواده نوزاد ۲۵ روز بعد از تولد به دلیل دید و بازدید مکرر فامیل، مبتلا به کرونا شده اند و به بیمارستان مراجعه نموده اند.

وی افزود: در ۱۵ روز گذشته چهار مادر مبتلا به کرونا در میاندوآب نوزادان خود را به دنیا آورده اند که از این تعداد دو دختر و دو پسر به روشهای سزارین وطبیعی و عاری از ویروس کووید۱۹ متولد شده اند.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.