شب قدر را قدر بدانیم
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۹:۴۰
شناسه : 288330
11

در لیالی پرفیض قدر رحمت خدا شامل حال همه انسان ها می شود و روزی انسان در شب قدر، مقدر می شود و باید از این شب ها به بهترین نحو استفاده کرد.

پ
پ

به گزارش زرین خبر، نزدیک به سه ماه است که کشور ما میهمان ناخوانده ای به نام کرونا دارد که همه ایام و مناسبت ها را تحت تاثیر قرار داده است.

ماه مبارک رمضان امسال نیز یکی از مناسبت هایی است که با این میهمان ناخوانده همراه بودیم تا به شب های پرفیض قدر رسیدیم  و امشب نیز شب19 رمضان و  نخستین شب از شب های پرفیض قدر است.

شب قدر، شب رحمت است، امشب شبی است که درهای رحمت الهی به سوی زمینیان گشوده شده و خداوند ناز بندگانش را می خرد و این بنده است که باید نیاز کند تا خداوند اجابت کند.

امشب در نخستین شب از شب های قدر و در شبی که تقدیرها نوشته می شود باید دل های خود را در باران رحمت الهی تطهیر کرد.

شب قدر، گاه رویش جوانه‌های الغوث الغوث، وقت شناخت قدر خویش و شبی است که سرنوشت یکسال ما تعیین می شود.

همه ساله مردم میاندوآب عادت داشتند که در شب های قدر مراسمات باشکوه دعا و مناجات در مصلی امام خمینی(ره) و مساجد برگزار کنند، اما هنوز علی رغم اعلام پروتکل هایی برای بازگشایی مساجد در شب های قدر کرونایی امسال، پیگیری های خبرنگار ما نشان می دهد که بازگشایی مصلی یا مساجد در میاندوآب با توجه به وضعیت بیماری کرونا در شهرستان هنوز در هاله ای از ابهام قرار داشته و دقیقا مشخص نیست.

فارغ از نتیجه تصمیم بازگشایی مساجد و مصلی میاندوآب در شب های قدر، باید شب قدر را قدر بدانیم و از این شب که بهترین فرصت برای برای تزکیه نفس و رسیدن به تقوا بوده و شب اوج بندگی و دعا و مغفرت هستند، بهره بجوییم و این شب ها را از دست ندهیم و برای تعجیل در فرج مولایمان دعا کنیم.

در این زمینه امام جمعه میاندوآب در یکی از سخنرانی ها به لیالی پرفیض قدر اشاره و اظهار کرد: لیالی پرفیض قدر از راه های نزدیک به خداست و شبی است که رحمت خدا شامل حال همه انسان ها می شود و روزی انسان در شب قدر، مقدر می شود و باید از این شب ها به بهترین نحو استفاده کرد.

وی افزود: اگر می خواهی از آتش جهنم در امان باشی، باید در شب قدر استغفار کنی و توجه داشته باشی که از این عمل خود نیز مغرور و متکبر نشوی.

باید شب قدر را قدر دانسته و بدون توجه به شرایط متفاوت امسال، چه در خانه و با استفاده از فضای مجازی و چه حضور در مساجد در صورت بازگشایی، از این شب بهترین و بیشترین بهره را بجوییم و این شب ها را از دست ندهیم و قدر بدانیم.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.