شب قدر، گاه رویش جوانه‌های الغوث بر لب‌های شب زنده داران/ شب قدر را قدر بدانیم
۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۲
شناسه : 262273
6

شب قدر، گاه رویش جوانه‌های الغوث الغوث بر عرصه لب‌های تائب، وقت شناخت قدر خویش، بزرگ‌ترین میدان‌گاه سبقت گرفتن اولاد آدم در خیرات است و شب قدر، سرنوشت یکسال ما تعیین می شود.

پ
پ

به گزارش زرین خبر، رمضان ماه پربرکتی است که ماه میهمانی خدا نام گرفته و از سوی دیگر بهترین فرصت برای خودسازی و بصیرت افزایی است که همواره بزرگان دین بر اهمیت این ماه تاکید داشته اند.

رمضان ماهی است که شب های قدر دارد و تقدیر یک ساله انسان ها در آن نوشته می شود و امشب نیز شب۱۹ رمضان و  اولین شب از شب های پرفیض قدر است.

امشب شبی است که درهای رحمت الهی به سوی زمینیان گشوده شده است و عرشیان همه آماده اند تا در بزم دعا و نیایش زمینیان حضور یابند و خداوند ناز بندگانش را می خرد و این بنده است که باید نیاز کند تا خداوند اجابت کند.

امشب شبی است که باید دست نیاز به سوی آن بی نیاز دراز کرد و به معنای راز و نیاز و بندگی نزدیک‌تر شد و خدا را خواند و عرض نیاز به ساحت آن بی‌نیاز بنده‌نواز برد.

امشب در نخستین شب از شب های قدر و در شبی که تقدیرها نوشته می شود باید دل های خود را در باران رحمت الهی تطهیر کرد.

شب قدر، گاه رویش جوانه‌های الغوث الغوث بر عرصه لب‌های تائب، وقت شناخت قدر خویش، بزرگ‌ترین میدان‌گاه سبقت گرفتن اولاد آدم در خیرات است و شب قدر، سرنوشت یکسال ما تعیین می شود.

باید شب قدر را قدر بدانیم و از این شب که بهترین فرصت برای برای تزکیه نفس و رسیدن به تقوا بوده و شب اوج بندگی و دعا و مغفرت هستند، بهره بجوییم و این شب ها را از دست ندهیم و برای تعجیل در فرج مولایمان دعا کنیم.

در این زمینه امام جمعه میاندوآب در یکی از خطبه های نماز جمعه با اشاره به اهمیت شب های قدر گفت:  لیالی پرفیض قدر از راه های نزدیکی به خداست و شبی است که رحمت خدا شامل حال همه انسان ها می شود و روزی انسان در شب قدر، مقدر می شود و باید از این شب ها به بهترین نحو استفاده کرد.

حجت الاسلام والمسلمین حمید حسن زاده افزود: اگر می خواهی از آتش جهنم در امان باشی، باید در شب قدر استغفار کنی و توجه داشته باشی که از این عمل خود نیز مغرور و متکبر نشوی.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی میاندوآب نیز در گفت و گو با خبرنگار زرین خبر با اشاره به اهمیت شب های قدر، افزود: مراسم معنوی و پرفیض در شب های ۲۱،۱۹ و ۲۳ ماه مبارک رمضان در مصلی امام خمینی(ره) و ۱۲۰ مسجد، حسینیه و موسسه قرآنی میزبان شب زنده داران میاندوآبی برای برگزاری مراسم معنوی احیا شب های قدر می شوند.

حجت الاسلام علی اعتمادی گفت: مراسم احیا شب های قدر در مصلی امام خمینی(ره) میاندوآب از ساعت ۲۲ شب های قدر با اقامه نماز جماعت مغرب و عشا شروع شده و با سخنرانی، مداحی و قرائت دعاهای وارده تا ساعت ۳ ادامه می یابد.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.