شب قدر، شبی که ستارگان رحمت، در آسمان سخاوت می درخشند
۲۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۸:۱۵
شناسه : 306923
4
شبی به وسعت زمین و آسمان؛ شب قدر، گاه رویش جوانه‌های الغوث الغوث، وقت شناخت قدر خویش و شبی است که باید دست نیاز به سوی آن بی نیاز دراز کرد و به معنای راز و نیاز و بندگی نزدیک‌تر شد و خدا را خواند و عرض نیاز به ساحت آن بی‌نیاز بنده‌نواز برد.
پ
پ

به گزارش زرین خبر، رمضان از نیمه گذشت و به شب نوزدهم رسید، شبی که شب قدر نام دارد و تقدیر یک ساله انسان‌ها در آن نوشته می شود، شبی که شب رحمت است و درهای رحمت الهی به سوی زمینیان گشوده می شود.

شب قدر، گاه رویش جوانه‌های الغوث الغوث، وقت شناخت قدر خویش و شبی است که باید دست نیاز به سوی آن بی نیاز دراز کرد و به معنای راز و نیاز و بندگی نزدیک‌تر شد و خدا را خواند و عرض نیاز به ساحت آن بی‌نیاز بنده‌نواز برد.

شب قدر، شب رحمت است

در این زمینه امام جمعه میاندوآب در سخنانی با تاکید بر بهره‌مندی از شب‌های قدر، گفت: لیالی قدر از شرافت و منزلت بالایی برخوردار بوده و از راه‌های نزدیکی به خدا است.

حجت الاسلام والمسلمین حمید حسن زاده افزود: شب قدر، شبی است  که رحمت خدا شامل حال همه انسان‌ها شده و روزی انسان در شب قدر، مقدر می شود و باید از این شب‌ها به بهترین نحو استفاده کرد.

وی اظهار کرد: هفته پیش رو یک هفته بی بدیل در طول سال است که شب های قدر در آن واقع شده و باید از این فرصت به نحو احسن استفاده کرد.

امام جمعه میاندوآب افزود: باید تا جای ممکن از این شب‌های قدر، شب‌هایی که درهای رحمت الهی به روی بشر گشوده می شود و شب های استجابت دعا بهره‌مند شویم.

شب قدر، قلب ماه مبارک رمضان

امام جمعه چهاربرج نیز به خبرنگار ما با اشاره به فرارسیدن لیالی قدر و با تاکید بر بهره‌مندی از فیوضات این شب‌های پرخیر و برکت، گفت: شب قدر «خیر من الف شهر» و قلب ماه مبارک رمضان است.

حجت الاسلام والمسلمین اصغر جلالی اظهار کرد: در شب قدر انسان راحت‌تر به مقام قرب می رسد یعنی ظرفیت ماه مبارک رمضان و شب قدر در رساندن انسان به هدف خلقتش بسیار بیشتر از زمان‌های دیگر است.

امام جمعه چهاربرج از شب قدر به عنوان شب مسیریابی نام برد و افزود: اگر مسیر را درست انتخاب نکنیم ممکن است زیاد تلاش کنیم ولی به مقصد نرسیم چرا که مسیر را غلط انتخاب کرده‌ایم و چه بسا هرچه حرمت کنیم از مسیر هم دور شویم اما شب قدر با این‌که یک شب است اما همین یک شب می‎تواند جهت‎یاب مسیر یک سال باشد.

وی اظهار کرد: هم مسیر زندگی فردی را باید درست انتخاب کنیم و هم مسیر زندگی اجتماعی و سیاسی را باید طوری برنامه ریزی کنیم که به سوی کمال و پیشرفت باشد و جامعه را به سعادت سوق بدهد.

شب قدر را قدر بدانیم

کارشناس مسائل دینی نیز در این زمینه به خبرنگار زرین خبر، گفت: درهای رحمت خداوند در لیالی قدر باز است و مومنان باید قدر این شب‌ها را بدانند و از آن بهره لازم را ببرند.

حجت الاسلام صادقی افزود: در این شب‌ها، تقدیر انسان نوشته می شود و لذا شب‌زنده ‌داری و تلاوت قرآن و مناجات و عبادت در این شب ها بسیار توصیه و تأکید شده است.

وی اظهار کرد: یاد خدا، مناجات و دعا، تلاوت قرآن ، نماز شب و توبه از گناهان از جمله اعمالی است که در شب های قدر باعث تقویت درجات ایمان در این شب ها می شود.

باید شب قدر را قدر بدانیم و از این شب که بهترین فرصت برای برای تزکیه نفس و رسیدن به تقوا بوده و شب اوج بندگی و دعا و مغفرت هستند، بهره بجوییم و این شب ها را از دست ندهیم و برای تعجیل در فرج مولایمان دعا کنیم.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.