شاخصه های اصلی دولت مطلوب/ تولید، کلید اصلی اشتغال و کاهش تورم است
۱۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۹:۴۰
شناسه : 293759
7
امام جمعه چهاربرج مطرح کرد؛ امام جمعه چهاربرج با اشاره به شاخصه های اصلی دولت مطلوب، گفت: تولید، کلید اصلی اشتغال، کاهش تورم و رونق ارزش پول ملی است و دولت باید به آن توجه داشته باشد.
پ
پ

حجت الاسلام اصغر جلالی در گفت و گو با خبرنگار زرین خبر با تاکید بر حضور و مشارکت حداکثری در انتخابات ۱۴۰۰، اظهار کرد: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرموده اند،علاج دردهای مزمن کشور در پرشور بودن انتخابات و حضور عمومی مردم  است.

امام جمعه چهاربرج در ادامه به برخی مولفه ها و شاخص های دولت مطلوب اشاره کرد و افزود: دولت باید کارآمد باشد و کارآمدی به اندازه ای اهمیت دارد که با مشروعیت نسبت مستقیم پیدا می کند.

وی با تاکید بر توجه به شاخصه های دولت مطلوب، گفت: دیگر نباید به شعار فقط رای داد، مردم عمل می خواهند.

جلالی؛ پرکار و پرنشاط بودن را دیگر شاخصه دولت مطلوب برشمرد و تصریح کرد: انقلابی، جوان، دارای روحیه جهادی و انقلابی از جمله ویژگی های دولت پرکار و پرنشاط است.

امام جمعه چهاربرج افزود: مردم برای گرفتن خدمت سراغ دولت می روند و دولت باید برای ارائه خدمات به میان مردم بیاید و حقّ مردم را به خودشان بدهد و این همان شاخصه مردمی و خدمت رسان بودن دولت بوده که از ویژگی های دولت مطلوب است.

وی با تاکید بر لزوم شایسته سالاری در دولت، گفت: دولت مطلوب آن است که شایسته سالار بوده و در آن بهترین افراد از لحاظ دانشی و مهارتی در بهترین جایگاه با بالاترین بازده زمانی خدمت کنند.

جلالی تصریح کرد: بده بستان های جناحی و گزینش مدیران و مسئولان دولتی بر اساس گرایش های حزبی، بزرگترین آفتی است که دولت را با بحران کارآمدی مواجه خواهد کرد.

امام جمعه چهاربرج با بیان اینکه تولید، کلید اصلی اشتغال، کاهش تورم و رونق ارزش پول ملی است، اظهار کرد: دولت مطلوب آن است که به امر تولید و تهیه کالا و خدمات مورد نیاز با استفاده از منابع و امکانات موجود توجه داشته باشد.

وی، ایستادگی در مقابل قدرت های زورگو و استکباری در دنیا را از ویژگی های مهم دولت مطلوب دانست و گفت: دولت مطلوب مردمی، دولتی شجاع و عزتمند است که بتواند منافع ملت را در سطح نظام بین الملل حفظ کرده و در برابر قدرت های زیاده خواه جهانی انفعال و وادادگی نداشته باشد.

جلالی افزود: دولتی شجاع است که ترسی از تهدیدهای دشمن نداشته و در برابر گزافه گویی های دشمن منفعل نباشد.

امام جمعه چهاربرج به مقوله فساد نیز اشاره کرد و با تاکید بر مقابله با فساد، اظهار کرد: فساد مهم ترین مانع موفقیت یک سیستم است و بدون رفع آن سخن گفتن از کارآمدی معنا ندارد و لذا دولت باید پیشگام مبارزه با فساد باشد.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.