سیلاب 50 میلیارد ریال به کشاورزان میاندوآبی خسارت زد
۳۱ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۲
شناسه : 260853
6

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب گفت: بر اساس برآورد اولیه، سیلاب  سبب وارد شدن 50 میلیارد و 38 میلیون ریال خسارت به کشاورزان این شهرستان شده است.

پ
پ

علی دیانتی در گفت و گو با خبرنگار زرین خبر، اظهار کرد: طغیان رودخانه های جاری در شهرستان میاندوآب به ویژه در بخش باروق، خساراتی را به کشاورزان و روستائیان منطقه در زمینه دامی و زراعی و باغی وارد کرده است.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب افزود: طغیان رودخانه ها و افزایش سطح آب، سبب خسارت 2 میلیارد و 90 میلیون ریالی در بخش دام و 17 میلیارد و 325 میلیون ریال نیز به زیربناها و تاسیسات کشاورزی میاندوآب خسارت وارد کرده است.

وی با بیان اینکه : بر اثر سیل، یک هزار و 35 هکتار از مزارع و باغ های کشاورزی میاندوآب که شامل 835 هکتار محصولات زراعی و 20 هکتار باغی بوده است، خسارت دیده اند، گفت: بر اساس برآورد اولیه، سیلاب  سبب وارد شدن 50 میلیارد و 38 میلیون ریال خسارت به کشاورزان این شهرستان شده است.

دیانتی تصریح کرد: در بخش زراعت، یونجه، گندم و جو آبی، چغندرقند و پیاز محصولاتی هستند که در مناطق سیل زده بین 40 تا80 درصد و در بخش باغی نیز محصولات آلو و قلمستان نیز بین 20 تا 70 درصد در مناطق سیل زده، دچار خسارت زدگی شده اند.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب اظهار کرد: هم چنین بر اثر سیلاب پنج راس دام سبک تلف شده و 820 کندوی زنبورعسل نیز از بین رفته است.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.