سیره حکومتداری امیرالمومنین(ع) الگوی همه مسئولان باشد/ در راهپیمایی روز قدس نگذاریم مسلمان و مظلومی تنها بماند
۰۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۹
شناسه : 299858
4
امام جمعه چهاربرج: امام جمعه چهاربرج گفت: فرامین حضرت امیرالمومنین(ع) برای حکومت و باید و نبایدهای او در اداره مملکت، بهترین ترازو و سرمشق و الگوست.
پ
پ

به گزارش زرین خبر، حجت الاسلام اصغر جلالی در خطبه های نماز جمعه این هفته چهاربرج با بیان اینکه جامعه بشری تشنه اسلام علوی است، اظهار کرد: اسلام سقیفه‌ای یا اسلام اُموی در مقابل اسلام حقیقی، اسلام ناب محمدی(ص) یا اسلام علوی که متولیان آن، جانشینان راستین پیامبرند و از سوی خداوند ماموریت ولایت مردم را بر عهده دارند.

امام جمعه چهاربرج گفت: فرامین حضرت امیرالمومنین(ع) برای حکومت و باید و نبایدهای او در اداره مملکت، بهترین ترازو یا سرمشق و الگوست برای این که جزء جزء گفتارها و رفتارهای حکومت اسلامی را با آن مقابله کنیم و به عیار اصلی یا بدلی بودن آن پی ببریم.

وی در ادامه با اشاره به روز قدس و با تاکید بر حضور پرشور در راهپیمایی روز جهانی قدس، افزود: شرایط منطقه و به‌ویژه فلسطین و التهابات و حوادثی که در کرانه غربی رود اردن و غزه درحال وقوع است، بر مظلومیت مردم سلحشور و مقاوم فلسطین افزوده است.

جلالی تصریح کرد: بوق‌های تبلیغاتی غرب و رسانه‌های استکباری که همگی از آبشخور مسموم صهیونیسم جهانی سیراب می‌شوند در صددند تا با گره زدن حمایت از فلسطین و حمایت از مظلوم به مسایل و مشکلات داخلی با طرح شبهات مختلف و متنوع، زمینه حضور مردم مسلمان و انقلابی در تظاهرات امسال را کم‌رونق کرده واز راهپیمایی‌های باشکوه جلوگیری کنند.

امام جمعه چهاربرج با بیان اینکه نباید بگذاریم جوانان دلاور فلسطین و مقاومت فلسطین احساس تنهایی و غربت کند، اظهار کرد: توطئه عادی‌سازی روابط توسط برخی کشورهای عربی و حتی ترکیه، باعث خشم و انزجار مردمی شده است که بیش از ۷۰سال است با اشغالگران صهیونیست و اربابان آمریکایی و اروپایی و همراهان مرتجع عربی‌شان در حال مبارزه و مقابله هستند و اکنون بیش از هر زمان به این حمایت سراسری  آن‌هم از خاستگاه روز قدس و کشور محوری مقاومت؛ ایران انقلابی نیاز دارند.

وی در ادامه اهانت به قرآن کریم را نشانه ضعف منطق غرب در برابر اسلام عنوان کرد و افزود: این‌گونه اقدامات کور و بی‌منطق نشان از ضعف و استیصال غرب در مقابله با موج اسلام‌گرایی در جهان و ناشی از فقدان منطق محکم آنها در پاسخگویی با منطق فاخر و قوی اسلام بوده و حکایت از تداوم حاکمیت استانداردهای تبعیض‌آمیز و دوگانه در غرب دارد.

جلالی با بیان اینکه این اولین‌بار نیست که اهانت به قرآن و قرآن‌سوزی در سوئد و کشورهای غربی اتفاق می‌افتد، گفت: مردم مسلمان ایران، حوزه‌های علمیه و مراجع عظام و حکومت جمهوری اسلامی و کارگزاران نظام در همه سطوح، همچنین نخبگان ایرانی از هر دین و مذهب این گونه اقدامات خبیثانه را به‌شدت محکوم کرده و اهانت به قرآن کریم را که کتاب مقدس دو میلیارد مسلمان است اهانت به ساحت همه انبیاء الهی و کتب آسمانی و توهین به همه ادیان می‌دانند.

امام جمعه چهاربرج هم چنین در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه به تاثیر رویکرد هک ادراکی در باورها و محاسبات مسئولان و مردم، اظهار کرد:هک ادراکی با هدایت اطلاعات و القاء تحلیل‌های دلخواه خود، فرد با دستگاه موثر را در مسیر تصمیمی سوق می‌دهد که خود می‌پسندد که این نوع نفوذ نرم و نامرئی که با اختلال در نظام ادراکی مدیران و درسطح تصمیم‌گیری‌های کلان در مناصب مهم اتفاق می‌افتد در جهان و در کشور ما کم نبوده است.

وی با بیان اینکه بمباران اطلاعات و تکنیک‌های اقناع مبتنی بر اینفودمی به معنای انبوه اطلاعات درست و نادرستی است که یافتن منبع موثق و مطمئن را دشوار می‌سازند، از مدل‌هایی است که افکار عمومی را از هنجارها و مبانی پذیرفته شده در جامعه دور کرده و انسجام اجتماعی را متلاشی می‌کند، گفت: راه اصلی مقابله با فرایند اینفودمیک تولید آگاهی در زمان و موقعیت درست و واکنش سریع نسبت به مسائل، تعمیق مساله را مدیریت و شکل‌گیری بحران را خنثی خواهد نمود.

امام جمعه چهاربرج به ظهور برخی جریان های انحرافی در عراق نیز اشاره کرد و گفت: جریان های انحرافی مانند الصرخی پشتوانه مردمی در عراق ندارد بلکه صرفاً با عوامل برهم زننده امنیت و ثبات عراق و جریان‌های افراطی و انحرافی همسو شده است.

جلالی با بیان اینکه گروه‌های شیعی عراق به هر میزانی که بر تشدید اختلافات سیاسی خود اصرار داشته باشند باید شاهد ظهور این جریان‌های انحرافی باشند، گفت: این گونه جریان‌های انحرافی محصول درگیری جناح‌های شیعی با یکدیگر و غفلت از وظایف اصلی‌شان در خدمت به مردم و اخراج کامل آمریکا از عراق است.

وی در ادامه به لیالی پرفیض قدر نیز اشاره کرد و گفت: ما به تقدیرهایی احتیاج داریم که خیر دنیا و آخرت ما باشد، و شادی و آرامش را برایمان به ارمغان بیاورد  و چون پایه تقدیر، قَدَر است، ما در این شب به فهمیدن اندازه‌ها و برنامه، احتیاج داریم.

وی با بیان اینکه ما باید تقدیرات خود را به اندازه و بر‌اساس خود حقیقی‌مان که عاشق الله است درخواست کنیم، گفت: کسی که شب قدر بزرگ‌ترین آرزویش داشتن همسر یا شفای بیماری یا پول است، قطعاً با قیمت واقعی، به تقدیر وارد نمی‌شود، اگر بزرگ‌ترین خواسته‌ها و دغدغه‌های فردی ما در همین حدود باشد و خودمان را این قدر کوچک نگاه کرده‌ایم، در نتیجه، آن تقدیری که به دست مبارک حضرت می‌دهیم، کوچک خواهد بود.

امام جمعه چهاربرج با اشاره به اینکه . در شب‌های قدر، دعاهای روز و شب و سحر که در مفاتیح وارد شده را با تمرکز و حضور قلب بخوانیم، افزود: انسان وقتی خودِ حقیقی‌اش را شناخت؛ می‌فهمد ابدیت دارد و تمرکز اصلی خود را بر موضوع ابدیتش می‌گذارد و دنیای خود را مبتنی بر ابدیتش جهت می‌دهد.

انتهای پیام/

 

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.