سیب و پرتقال؛ پرطرفداراترین میوه در بازار میاندوآب
۰۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۸:۰۵
شناسه : 305928
5
بر اساس بررسی های از فروشندگان در بازار میوه، سیب و پرتقال پرمصرف ترین میوه در بازار میاندوآب بوده و نسبت به سایر اقلام مناسب تر برای طبقه متوسط بوده و قابل دسترس تر هستند.
پ
پ

به گزارش زرین خبر، میوه به عنوان یکی از مواد غذایی مصرفی در سبد خانوار، نقش مهمی در سلامت مردم دارد که به منظور بررسی وضعیت بازار میوه در میاندوآب، خبرنگار ما به میدان میوه و تره بار و نیز بازار فروشندگان میوه سر زده و لیست قیمت ها را مقایسه کرده است.

مشاهدات میدانی و بررسی ها از میدان میوه و تره بار و فروشندگان  نشان می دهد که قیمت ها از میادین تا مغازه ها اختلاف حدود ۲۵ تا ۳۰ درصدی داشته و در برخی موارد بیشتر و حتی در برخی اقلام نیز کمتر بوده است.

بر اساس پیگیری های خبرنگار ما از میدان میوه و تره بار، قیمت انواع میوه پرمصرف و پرفروش در بازار شامل پرتقال، سیب، خیار، گیوی و موز بسته به نوع آنها متفاوت بوده و این تفاوت قیمت ها در سطح بازار نیز به خوبی نمایان است.

بر این اساس، قیمت اعلامی به خبرنگار ما در میدان میوه و تره بار از سوی فروشندگان برای هر کیلو موز ۶۰ هزار تومان، کیوی و خیار ۲۶ تا ۲۸ هزار تومان، سیب بسته به نوع آن از ۱۵ تا۱۷ هزار تومان، پرتقال از ۱۲ تا ۱۴ هزار تومان بوده است.

مشاهدات میدانی خبرنگار ما از بازار نیز حاکی از آن است که هر کیلو موز ۷۰ هزار تومان، کیوی و خیار ۳۰ تا ۳۵ هزار تومان، سیب بسته به نوع آن از ۲۰ تا ۲۵ هزار تومان، پرتقال از ۱۲ تا ۲۵ هزار تومان به فروش می رسد.

گفتنی است بر اساس بررسی های خبرنگار ما از فروشندگان در بازار میوه، سیب و پرتقال نسبت به سایر اقلام مناسب تر برای طبقه متوسط بوده و قابل دسترس تر هستند.

البته سایر میوه ها مانند لیمو شیرین، انار نیز در بازار موجود هستند که قیمت لیمو شیرین بین ۲۰ تا ۲۵ هزار تومان در بازار و قیمت انار نیز بین ۱۲ تا ۱۵ هزار تومان متغیر است.

هم چنین بررسی ها نشان می دهد که قیمت میوه در مغازه ها نسبت به فروشندگان با چرخ دستی بالاتر بوده و از سوی دیگر قیمت ها در مناطق مختلف شهر نیز با یکدیگر دو تا پنج هزار تومانی تفاوت دارند.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.