سگ‌های ولگرد هرچه سریع‌تر از سطح شهر جمع‌آوری شوند
۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۰
شناسه : 312939
1
رئیس مرکز بهداشت میاندوآب: عضو شورای شهر و رئیس مرکز بهداشت میاندوآب گفت: شهرداری اقدام عاجلی در خصوص جمع‌آوری و کنترل سگ‌های ولگرد در میاندوآب انجام دهد.
پ
پ

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «زرین خبر»، فیروز تقوی امروز در جلسه شورای شهر میاندوآب با بیان اینکه مدتی است موضوع سگ‌های ولگرد در فضای مجازی و حقیقی مطرح شده است، اظهار کرد: جمعیت سگ‌های ولگرد روزبه‌روز در حال افزایش بوده و میاندوآب هم از این موضوع مستثنی نیست.

این عضو شورای شهر و رئیس مرکز بهداشت میاندوآب با بیان اینکه وجود سگ‌های بلاصاحب سلامت و محیط‌زیست را تهدید می‌کند، افزود: ابتلا به بیماری هاری یکی از مشکلات در این زمینه بوده و ازاین‌رو کنترل و جمع‌آوری سگ‌های ولگرد امری ضروری است.

وی با تأکید بر اقدام عاجل و فوری برای مقابله با معضل سگ‌های ولگرد، گفت: شهرداری اقدام عاجلی در خصوص جمع‌آوری و کنترل سگ‌های ولگرد در میاندوآب انجام دهد.

تقوی با اشاره به اینکه بر اساس آمار سالانه تا ۲۰ نفر در کشور براثر بیماری هاری جان خود را از دست می‌دهند، تصریح کرد: باید اقدامات لازم و پیشگیرانه در زمینه مقابله با سگ‌های ولگرد صورت بگیرد.

این عضو شورای شهر میاندوآب اظهار کرد: در این زمینه مشارکت عمومی و تعهد و هماهنگی سازمان‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و باید اقدامات پیشگیرانه انجام گیرد.

رئیس مرکز بهداشت میاندوآب با اشاره به اینکه همه ارگان‌ها و نهادهای متولی باید در این زمینه دست‌به‌دست هم دهند، گفت: اگر اقدام عاجل صورت نگیرد در آن صورت نیروی انسانی متحمل هزینه خواهد شد.

وی با تأکید بر حل سریع مکان جمع‌آوری سگ‌های ولگرد، افزود: مدیریت وضعیت پسماند شهری و سطل زباله‌ها و کاهش منابع تغذیه سگ‌ها ولگرد در این زمینه می‌تواند مثمرثمر باشد.

هم چنین در این جلسه رئیس شورای شهر میاندوآب نیز در سخنانی با اشاره به قوانین موجود در زمینه بیمه کارگران ساختمانی و مسائل طرح شده توسط شهروندان در زمینه دریافت بیمه در موقع احداث ساختمان، اظهار کرد: هزینه بالای بیمه برای مالکان ساختمان‌های در حال احداث مورد پیگیری مردم است.

اسکندر سجادی افزود: در این زمینه رئیس اداره تأمین اجتماعی شهرستان میاندوآب رو به جلسه‌ای دعوت و مسائل مطروحه را بررسی می‌کنیم.

هم چنین جهانگیر قاسم‌زاده دیگر عضو شورای شهر میاندوآب هم در این جلسه با بیان اینکه ما نماینده مردم هستیم و نباید به چند مصوبه اکتفا کنیم، گفت: مبلغ زیاد بیمه و دریافت آن از مردم سبب نارضایتی مردم شده است که باید در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهیم.

وی با تأکید بر اینکه باید پیگیر مسائل کلان و عام‌المنفعه باشیم، گفت: ما مصوباتی داریم که به نفع مردم هستند و باید آن‌ها را پیگیری کرده و بر آنها تأکید داشته باشیم تا اجرایی شوند.

انتهای خبر/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.