سپاه پاسداران، دژ مستحکم ملت و انقلاب / کارنامه درخشان سپاه در پاسداری از انقلاب اسلامی
۰۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۸:۱۵
شناسه : 299855
6
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در هشت سال دفاع مقدس و در شکست توطئه های دشمنان خوش درخشید  و پس از جنگ تحمیلی نیز در عرصه های مختلف توانمندی ها و شایستگی های خود را نشان داده و توطئه های دشمنان را همواره خنثی ساخته است.
پ
پ

به گزارش زرین خبر، بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در ۲۲ بهمن سال ۵۷ به دلیل از هم پاشیدگی نهادهای نظامی و انتظامی کشور در ماههای نخست پیروزی انقلاب اسلامی، تشکیلات و نهادی لازم بود تا از انقلاب اسلامی در مقابل تهدیدات داخلی و خارجی حراست کند.

در این راستا امام خمینی(ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، در دوم اردیبهشت سال ۱۳۵۸ فرمان تشکیل “سپاه پاسداران انقلاب اسلامی” را صادر کردند و این سپاه مامور شد تا از انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن در مقابل دشمنان و تهدیدات داخلی و خارجی حفاظت و حراست کند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در هشت سال دفاع مقدس و جنگ تحمیلی و در شکست توطئه های دشمنان خوش درخشید  و پس از جنگ تحمیلی نیز در عرصه های مختلف توانمندی ها و شایستگی های خود را نشان داده و توطئه های دشمنان را همواره خنثی ساخته است.

نقش آفرینی های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تمام عرصه ها، نقطه عطفی در تاریخ  انقلاب اسلامی است که همچنان هم با قوت و قدرت  ادامه دارد و امروزه در کنار حفظ آمادگی نظامی و توان رزم و حراست از مرزهای جغرافیایی و اعتقادی نظام و انقلاب اسلامی، سپاه در عرصه مردم یاری و محرومیت زدایی خوش می درخشد و در سال های اخیر نیز در کنار سایر عرصه ها در حوادث مختلف مانند سیل و زلزله و یا مبارزه با ویروس منحوس کرونا نیز نشان داده که سپاه از مردم ، با مردم و برای مردم بوده است.

 سپاه، پاسدار انقلاب اسلامی است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در این زمینه با بیان اینکه نگهبانی از انقلاب و دستاوردهای آن از جمله وظایف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است، می گوید: کوشش مستمر در تحقق آرمان های الهی از جمله وظایف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.

حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی، ادامه می دهد: همانطور که امام حسین(ع) با خون خود اسلام را حفظ کردند پاسداران نیز در راه حفظ نظام و انقلاب خون خود را فدا می کنند.

وی، معنویت، توسل به اهل بیت(ع) و خشوع را از ویژگی های پاسدارن دانست و تصریح کرد: پاسدار انقلاب اسلامی باید نه تنها در عرصه داخلی بلکه در تماعی عرصه های خارجی هم حضور داشته باشد.

سپاه از متن مردم و در کنار مردم است

نماینده مردم میاندوآب در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار زرین خبر با بیان اینکه سپاه پاسداران از زمان تشکیل تا امروز نقش های فراوانی در کشور داشته و به نحو احسن به این نقش های خود عمل کرده است، گفت: سپاه یک نیروی اعتقادی، ایدئولوژی و مکتبی است و  دفاع از مرزهای فیزیکی و اعتقادی از اصلی‌ترین وظیفه این نیرو به شمار می‌رود.

مهدی عیسی زاده با اشاره به اینکه امام راحل(ره) فرمودند اگر سپاه نبود کشور نبود، اظهار کرد: سپاه در طول عمر با برکت انقلاب اسلامی، نقشه ها و توطئه های جنایتکاران و دشمنان انقلاب اسلامی را نقش بر آب کرده و توانسته انقلاب را از گردنه های سخت عبور دهد.

وی با بیان اینکه سپاه در جنگ هشت ساله و دوران دفاع مقدس که هیچگونه آمادگی نظامی نداشتیم، سپاه در کمترین زمان وارد صحنه شد و بهترین نقش را در کنار سایر نیروهای نظامی کشور ایفا کرد، گفت: امروز نیز سپاه در بعد و عرصه سازندگی نیز به نقش خود به نحو احسن عمل کرده  و در بعد نظامی نیز اقتدار و موشک های سپاه لرزه بر جان دشمنان  انداخته و آنها از ترس خود شب و روز و خواب نداشته و در ترس و وحشت هستند.

نماینده مردم میاندوآب در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سپاه برآمده از متن مردم و در کنار مردم است، تصریح کرد:  سپاه اولین نیرویی است که در حوادث و بلایای طبیعی مانند سیل و زلزله در کنار مردم بوده و مردم هر کجا نیاز داشته اند؛ سپاه وارد عرصه و میدان شده است.

کارنامه درخشان سپاه در دفاع از انقلاب

امام جمعه میاندوآب نیز در این زمینه با اشاره به اینکه سپاه هیمنه دشمنان را در هم شکسته است، گفت: سپاه، هیمنه دشمنان و علی الخصوص آمریکا را در هم شکسته و آنها را در دست یابی به توطئه های خود ناکام گذاشته است.

حجت الاسلام والمسلمین حمید حسن زاده با بیان اینکه سپاه و جریان مردمی وابسته به آن در جهان اسلام، محیط خاورمیانه اسلامی و خلیج فارس را برای آمریکا ناامن کرده است، افزود: یکی از مهم ترین دستاوردهای سپاه پاسداران در حوزه هوافضا، ساخت و به راه اندازی موشک های مختلف با بردهای کوتاه، متوسط و بلند بوده است که همین موضوع سبب شده تا آمریکا بارها به دنبال تحریم موشکی ایران باشد.

وی اظهار کرد: در عرصه داخلی، سپاه پاسداران توانسته است تا فتنه ها و توطئه های غرب علیه نظام اسلام را خنثی کند و در عرصه خارجی نیز توانسته برنامه های تجزیه طلبانه آمریکا و تقویت تروریست ها را ناکام بگذارد.

حسن زاده با بیان اینکه به برکت وجود سپاه پاسداران امروز در خاورمیانه کشوری امن تر از ایران سراغ نداریم، تصریح کرد: سپاه و ایران امروز به حرف اول دشمنان در محافل داخلی آنها تبدیل شده و با این همه تحریم و مشکلات بازهم ایران اسلامی؛ امن ترین کشور دنیا است.

سپاه در تمام عرصه ها در کنار مردم و در خدمت نظام اسلامی بوده است

امام جمعه چهاربرج نیز در این زمینه به خبرنگار زرین خبر گفت: سپاه وبسیج و جوانان بصیر و انقلابی ما امروز گوش به فرمان ولی فقیه بوده و خار چشم دشمنان بوده و خواب را از چشم آنان ربوده اند.

حجت الاسلام اصغر جلالی با بیان اینکه در طول عمر پربرکت انقلاب اسلامی، سپاه و بسیج همواره در صحنه بوده و نقش آفرینی کرده اند، افزود:سپاه و بسیج در تمام عرصه ها در کنار مردم و در خدمت نظام اسلامی بوده است.

وی اظهار کرد: سپاه و بسیج در هر عرصه ای که وارد شده اند، همیشه افتخار آفرین بوده و توطئه های دشمن را خنثی ساخته و بینی آنان را به خاک مالیده اند.

جلالی تصریح کرد: هر جا دشمن خواسته شیطنتی بکند و حرکتی انجام دهد، این سپاه و ارتش و بسیج و.. بوده که وارد صحنه شده و از ایران اسلامی حراست نموده و حماسه ها آفریده است.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.