سند راهبردی توسعه اقتصادی میاندوآب تدوین می شود
۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۸:۵۱
شناسه : 307591
2
معاون برنامه ریزی و توسعه فرماندار میاندوآب: معاون برنامه ریزی و توسعه فرماندار میاندوآب گفت: سند توسعه راهبردی میاندوآب با استفاده از ظرفیت ها و قابلیت های شهرستان برای توسعه اقتصادی در بخش های کشاورزی، صنعت و گردشگری در حال تدوین است.
پ
پ

به گزارش زرین خبر، علیرضا بیرامی در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری در میاندوآب با بیان اینکه لازمه توسعه اقتصادی؛ تدوین سند راهبردی توسعه اقتصادی است، اظهار کرد: سند توسعه راهبردی میاندوآب در حال تدوین بوده و تمام توان خود را برای ارائه برنامه های کاربردی و مدون بصورت کارشناسی شده با استفاده از ظرفیت ها و قابلیت های شهرستان برای توسعه اقتصادی در بخش های کشاورزی، صنعت و گردشگری بکار گرفته ایم.

معاون برنامه ریزی و توسعه فرماندار میاندوآب افزود: اعضای کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری طی یک ماه  ظرفیت های موجود و قابلیت های شهرستان در زمینه ارتقای شاخص های توسعه در بخش های کشاورزی، صنعت و گردشگری را احصا و ایده ها و برنامه های کارشناسی شده و مدون را ارائه کنند.

وی گفت: تدوین سند راهبردی توسعه امکان ارتقای سهم اشتغال صنعت و کاهش آمار بیکاران، ایجاد صنایع وابسته و پایین دست بخش های کشاورزی و صنعت و جذب سرمایه گذار با تضمین امنیت سرمایه را فراهم می کند.

بیرامی تصریح کرد: نباید توسعه شهرستان در ایجاد صنایع و واحدهای تولیدی بزرگ با هزینه های گزاف و یا صنایع مادر خلاصه شود.

معاون برنامه ریزی و توسعه فرماندار میاندوآب اظهار کرد: استفاده از ظرفیت های موجود، پتانسیل های بالقوه شهرستان برای ایجاد صنایع وابسته و پایین دست بخش کشاورزی و صنعت از جمله فراوری سنگ های معدنی و تزیینی، تولید و فراوری محصولات کشاورزی و ایجاد واحدهای تولید آبزیان با استفاده از بسترهای رودخانه های زرینه رود و سیمینه رود بدون آسیب به منابع آبی و محیط زیست از موارد مهمی است که می تواند مدنظر قرار گیرد.

بیرامی گفت: در بخش کشاورزی، جلوگیری از خام فروشی محصولات کشاورزی و دامی علاوه بر ایجاد رونق اقتصادی شهرستان زمینه اشتغال تعداد زیادی از جوانان را فراهم می کند.

وی افزود: ایجاد واحدهای پرورش مرغ و تولید تخم مرغ نطفه دار برای ایجاد زنجیره تولید و عرضه مرغ، صنایع وابسته به کشاورزی همچون بسته بندی  محصولات گوشتی دامی ، طیور و آبزیان و استفاده از ظرفیت کامل کشتارگاه صنعتی در توسعه بخش کشاورزی راهگشا خواهد بود.

معاون فرماندار میاندوآب گفت: در بخش صنایع و معادن نیز  از مجموعه صنعت، معدن و تجارت نیز انتظار داریم مطالعه دقیقی در حوزه معدن، محصولات و ایجاد زمینه مناسب برای فراوری محصولات معدنی را داشته و راهکارهای مناسبی برای جذب سرمایه گذار و ایجاد فرصتهای جدید سرمایه گذاری ارائه دهند.

وی با تاکید بر اینکه بخش میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز قابلیت های مناسبی برای توسعه اقتصادی دارد، تصریح کرد: ساماندهی اماکن تاریخی و تقویت تولید و عرضه صنایع دستی شهرستان امکان ایجاد فرصت شغلی، درآمد پایدار و برند سازی محصولات شهرستان را فراهم می کند.

بیرامی با اشاره به اینکه لازمه رونق بخش بازرگانی ایجاد شرکت های صادرات و واردات است، اظهار کرد: شرکت های بازرگانی برای فعالیت مناسب نیازمند الزاماتی همچون راه بین المللی، مسیر ریلی، محل مناسب برای انبار کالا هستند که در این زمینه نیز میاندوآب در مسیر بزرگراه کرمانشاه به بازرگان قرار گرفته و دسترسی مناسبی نیز به شبکه ریلی کشور دارد و انتظار داریم اداره صمت اعلام فراخوان برای  فعالیت شرکت های تجاری در منطقه را مد نظر قرار دهد.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.