سفر روحانی به آذربایجان غربی و انتظارات مردم از دولت/ آقای رئیس جمهور، شهر من را دریابید
۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۸:۳۰
شناسه : 277931
4

مطالبات مردمی بسیارند و هرکس به فراخور پیشه و فعالیتی که دارد از دولت مطالبه‌ای دارد  و مردم میاندوآب نیز از رئیس جمهور می خواهند تا مشکلات این شهر را دریابد.

پ
پ

به گزارش زرین خبر، دولت تدبیر و امید برای دومین بار در شش سالی که از عمر دولت یازدهم و دوازدهم می گذرد، میهمان مردم آذربایجان غربی است.

رئیس جمهور در نخستین سفر خود به  آذربایجان غربی در شهرهای ارومیه و مهاباد حضور یافت و در دور دوم نیز خوی و ارومیه به عنوان مقصد رئیس جمهور تعیین شده و وزرا  و معاونین وی نیز راهی دیگر شهرهای استان می شوند.

فارغ از انتظار مردم هر یک از شهرستان های استان از رئیس جمهور به عنوان رئیس دولت برای سفر به شهرشان ولو برای چند دقیقه، همه مردم انتظاراتی از رئیس جمهور و هئیت دولت دارند که می توان آنها را به عنوان خواسته های مردمی عنوان کرد.

مطالبات مردمی بسیارند و هرکس به فراخور پیشه و فعالیتی که دارد از دولت مطالبه‌ای دارد  و بررسی خواسته های مردمی نیز نشان می دهد که حل مشکل اشتغال جوانان، گره گشایی اقتصادی، حمایت از تولید حرف اول را در میان خواسته های مردم می زند.

اما در این مجال می خواهیم مروری داشته باشیم به خواسته ها و انتظارات مردم میاندوآب از رئیس جمهور و هیئت دولت، خواسته های که در قالب درخواست های 61 گانه مردم میاندوآب از دولت به رئیس جمهور در جریان سفر نخست رئیس جمهور به استان در دولت یازدهم از زبان فرماندار این شهرستان در مصلی امام خمینی(ره) در جمع مردم بیان شد.

پرداخت وام کم بهره در بخش کشاورزی و دامداری و جوانان جویای کار و نیز فعال کردن کارگاه های راکد و صنایع، ارتقا مرکز آموزش عالی شهید باکری به دانشگاه، نیاز شهرستان میاندوآب به استادیوم پنج هزاری نفری، اجرای طرح ساماندهی ساحل زرینه رود این شهرستان و کنارگذرهای شرقی و غربی میاندوآب، مطالعه و اجرای طرح شبکه فاضلاب شهری چهاربرج و باروق و نیز تکمیل شبکه فاضلاب شهری میاندوآب، ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در میاندوآب و تبدیل کمپ سد نوروزلو به منطقه گردشگری، ایجاد شهرک صنایع پایین دست پتروشیمی از جمله موضوعاتی هستند که در کنار عملیات احداث پتروشیمی و احداث بیمارستان جایگزین عباسی و اجرای طرح آبیاری نوین در اراضی کشاورزی به عنوان درخواست های 61 گانه مطرح شدند.

در کنار این موضوعات و درخواست های 61 گانه، برخی پروژه ها در میاندوآب هستند که عنایت ویژه دولتی ها را می طلبد تا به سرانجام برسند، پروژه ای مانند جاده سرچم که بیش از ربع قرن از آغاز احداث آن می گذرد.

جاده میاندوآب – سرچم، پیرجاده ای که هم چنان در انتظار تولد است

این جاده سالانه تصادفات بسیاری را در خود شاهد بوده و بعد از گذشت ربع قرن از زمان کلنگ زنی همچنان عملیات اجرایی آن در حال اجرا است.

طولانی شدن زمان تکمیل این جاده موجب هدر رفتن منابع مالی بسیار و به خطر افتادن جان انسانها در هنگام عبور از این محور شده است و خوراک خوبی نیز برای وعده های انتخاباتی است.

لزوم ایجاد کارخانجات و اشتغال زایی برای جوانان

متاسفانه نبود و یا کمبود کارخانجات صنعتی در میاندوآب این شهر را  تبدیل به تامین نیروی کارخانجات شهرهای اطراف و دیگر استان ها کرده است.

ایجاد کارخانجات جدید و یا احداث شعبه ای از کارخانجات معروف کشور در میاندوآب می تواند در ایجاد اشتغال مثمر ثمر بوده و مشکل بیکاری جوانان را در این شهرستان حل کرده و حتی با توجه به موقعیت ویژه جغرافیایی، میاندوآب را قطب صنعت و اشتغال کند.

آب و جاده، مشکل اساسی روستاییان

یکی دیگر از مشکلات مردم شهرستان میاندوآب که بیشتر در روستاها نمود پیدا می کند، موضوع آب و جاده های روستایی است.

متاسفانه جاده های مواصلاتی در برخی موارد به کمین گاه مرگ تبدیل شده و از سوی دیگر برخی روستائیان همچنان در تامین آب شرب  سالم و بهداشتی از طریق لوله کشی در مشکل هستند.

ذکر این نکته ضروری است که این انتظارات تنها بخشی از خواسته های مردمی است که در محافل مختلف بیان شده و از روحانی و دولتش می خواهند تدبیری اندیشیده شود تا چرخ اشتغال، چرخ کارخانجات، چرخ تولید و چرخ اقتصاد در میاندوآب و هم در سراسر کشور بچرخد.

همه باید بدانند که حل مشکلات کشور هدفی است که مردم به خاطر آن دولتمردان را به این جایگاه، مقام، پست و منصب رساندند تا اساساً این کارها را انجام دهند و در نهایت امیدواریم سفر استانی هیات دولت سفری پرخیر و برکت برای استان باشد و مردم شاهد دستاوردهای این سفر در روزها و سال های آینده باشند.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.