سطح زیر کشت کلزا در میاندوآب ۴۳ درصد افزایش یافت
۲۰ تیر ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۲
شناسه : 309595
3
معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب: معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب گفت: امسال ۲۳۰ هکتار از اراضی زراعی میاندوآب به کشت محصول کلزا اختصاص‌یافته که نسبت به سال زراعی گذشته ۴۳ درصد افزایش دارد.
پ
پ

رضا مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار زرین خبر با اشاره به ترویج کشت کلزا در مزارع میاندوآب، اظهار کرد: در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری در خصوص توسعه کشت دانه‌های روغنی و نیز صرفه‌جویی در مصرف آب، کشت کلزا در میاندوآب از چند سال گذشته در دستور کار قرار گرفته و اقدامات لازم در این زمینه انجام شده است.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب افزود: در خصوص توسعه کشت دانه‌های روغنی، کاهش وابستگی به کشورهای خارجی در تأمین نیاز کشور به روغن مدنظر بوده و در این راستا توسعه کشت کلزا از برنامه‌های اولویت‌های جهاد کشاورزی است.

وی گفت: باتوجه‌به این موضوع امسال ۲۳۰ هکتار از اراضی زراعی میاندوآب به کشت محصول کلزا اختصاص‌یافته که نسبت به سال زراعی گذشته ۴۳ درصد افزایش دارد.

مقدم با بیان اینکه نیاز آبی کم از مزایای کلزا است، تصریح کرد: کلزا از جمله گیاهانی است که عملکرد مطلوب آن کاملاً وابسته به تاریخ کشت است.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب اظهار کرد: کشت کلزا در پایداری تولید گندم در سال‌های آینده نیز نقش داشته و مصرف آب کمتر کشاورزی، اصلاح الگوی زراعی، اصلاح خاک‌های زراعی و کاهش وابستگی به واردات روغن از جمله مزایای آن است.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.