سردار نقدی: جوانان جهادگر به جای سفر اروپایی زیر پای مردم ستم دیده را جارومی‌ککشند/ سردار سپهر: جهادگران بسیجی پای کار آمده اند تا ریشه فقر را بخشکانند
۲۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۳:۳۱
شناسه : 282969
پ
پ

به گزارش زرین خبر،

تجمع بزرگ جهادگران بسیجی با حضور سردار سپهر جانشین سازمان بسیج، محمد زهرایی، رئیس سازمان بسیج سازندگی، منصور غلامی وزیر علوم و تحقیقات، سردار نقدی معاون هماهنگ کننده سپاه، محمدباقر قالیباف شهردار سابق پایتخت، حاج حسین یکتا، نصیری رئیس سازمان داوطلبان هلال احمر، حجت الاسلام قاسمیان و صدها نفر از جهادگران بسیجی و همچنین جمعی از مسئولان لشکری و کشوری در مصلی حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیام به پیام به جوانان گروههای جهادی و بسیج سازندگی: شعار «خدمت‌رسانی برای تحقق عدالت و پیشرفت» را همگانی کنید

پنج‌شنبه ۱۰ مرداد ۹۸ جمعی از نمایندگان گروههای جهادی با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند. حضرت آیت الله خامنه‌ای در این دیدار بر «پیشرفت بدون حد در اندیشه و کار جهادی»، «لزوم تبدیل حرکتهای جهادی به گفتمان عمومی» و «لزوم ثبات قدم در صراط مستقیم» تأکید کردند.
رهبر انقلاب اسلامی یک روز پس از این دیدار صمیمی نیز نکاتی را در قالب پیام به جوانان گروههای جهادی و بسیج سازندگی مرقوم کردند که این پیام امروز (چهارشنبه) در مراسمی با حضور ۱۵۰۰ تن از اعضای گروههای جهادی در مصلای حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی قرائت شد.
متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:

بسمه‌تعالی

جوانان عزیز گروههای جهادی و بسیج سازندگی
افزون بر چند کلمه‌ئی که دیشب حضوراً گفته شد:
– اولاً: کارتان با ارزش است. سپاس امثال من حق آن را ادا نمیکند؛ سپاس خدا نصیبتان باد، شکر الله مساعیکم.
– ثانیاً: کار جهادی، به معنی کار برخاسته از ایمان و به کار گیرنده‌ی هر چه بیشتر از ظرفیت وجودی انسان است، و این دو هیچیک نقطه‌ی پایان ندارد. پس کار جهادی امروز شما میتواند دهها و صدها برابر، کیفیت و ارتقاء و گسترش یابد.
– ثالثاً: ارتقاء فکری و عملی جهادگران (که گزارش آن را دادید) آنها را از خدمت‌رسانیهای ابتدائی و یَدی غافل و دور نکند. تعمیر دیوار و بام و خانه‌ی آن پیرزن روستائی، به شما و کارهای بزرگتان برکت و نورانیت می‌بخشد.
– رابعاً: شعار «خدمت‌رسانی برای تحقق عدالت و پیشرفت» را همگانی کنید. منظومه‌ی معرفتی اسلام در این‌باره را که مشتمل بر صدها درس از لزوم انفاق و لزوم تعاون در بِرّ و تقوا و لزوم نفع رساندن به مردم و لزوم قیام به قسط و امثال اینها است در برابر میلیونها جوان کشور بگذارید.
– خامساً: جهاد خدمت‌رسانی پیش از سود رساندن به گیرنده‌ی خدمت، به خود خدمت‌رسان سود میرساند. دل‌کندن از بهره‌های شخصی برای بهره‌رساندن به دیگران، دل را روشنی و ذهن و اندیشه را ارتقاء و اراده را قوّت می‌بخشد و فراتر از همه، رضای الهی را جلب میکند.
این را با قول و عمل خود به کسانی که هنوز قدم در وادی خدمت‌رسانی نگذاشته‌اند، نشان دهید.
– سادساً: در محیط خدمت‌رسانی با اخلاق نیکو و عمل مؤمنانه؛ اجتناب از محرمات، تقید به مستحبات، فضای پیرامون خود را آکنده از عطر ایمان و عمل صالح کنید.
– سابعاً: حتماً خودِ مردم منطقه‌ی خدمت‌رسانی، بویژه جوانان را در کار خدمت‌رسانی شریک کنید. این نیز خدمتی بزرگ به آنها است.
– ثامناً: به ارتباط گروههای جهادی با یکدیگر و ارتباط آنها با دستگاههای قادر بر پشتیبانی، بپردازید بی‌آنکه دچار ارتباطهای اداری مرسوم و دست‌وپاگیر شوید.
– تاسعاً: کارهای خود، پیشرفتهای خود، موقعیتهای خود، توانائیهای روزافزون خود را به شکل هنرمندانه به اطلاع همگان برسانید. نشان دهید که جهاد موفق شما که فقط بر گوشه‌ئی از ظرفیتهای انسانی کشور متکی است، چقدر زیبا و شوق‌انگیز است.
صلوات و سلام خدا بر روح مطهّر حضرت امام ابی‌جعفر الجواد سلام‌الله‌علیه.

سیّد علی خامنه‌ای
جمعه ۳۰ ذی‌قعده، ۱۱ مرداد ۱۳۹۸

سردار سپهر: جهادگران بسیجی پای کار آمده اند تا ریشه فقر را بخشکانند

سردار سپهر جانشین سازمان بسیج در این همایش ضمن عرض خیر مقدم به همه حاضران و جهادگران بسیجی اظهار داشت: امروز همه خواهران و برادران جهادگر برای لبیک به امام و مقتدای خود برای حضور در عرصه های سازندگی و محرومیت زدایی جمع شده اید تا ریشه فقر را بخشکانید.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: باردیگر به همه دشمنان پیام می دهیم که در مبارزه با دشمنان، ادعا از رهبری، آبادانی را در سراسر کشور پیش ببریم امیدواریم همانند دفاع مقدس شاهد کارهای بزرگ جوانان باشیم.

جانشین سازمان بسیج در ادامه افزود: بسیج مستضعفین به عنوان بزرگترین نهاد مردمی و جهادگران با بیش از حدود ۱۷ هزار گروه جهادی آمادگی کامل برای شنیدن پیام رهبری و عملیاتی شدن آن را دارند.

سردار سپهر گفت: رهبری فرمودند امروز جهادی یعنی هویت ما و بار دیگر ما برای حمایت از فرمایشات ایشان با هماهنگی مسئولان و نهادها کار جهادی را پیش می بریم؟ از همه مسئولان قوا درخواست می کنیم زمینه خدمت رسانی بیشتر برای بسیجیان را فراهم کنند.

سردار نقدی: جوانان جهادگر به جای سفر اروپایی سعی می کنند جاروکش زیر پای مردم ستم دیده باشند

سردار نقدی معاون هماهنگ کننده سپاه نیز در این مراسم گفت: امروز جوانان هستند که به جای سفر اروپایی سعی می کنند جاروکش زیر پای مردم ستم دیده باشند.

وی با بیان اینکه منشا این فرهنگ که امروز میان جوانان توسعه یافته چیزی به جز ولایت نیست، گفت: این جوانان الگوی خود را حضرت علی قرار داده که دارایی خود را شبانه میان فقرا توزیع می کند یا حضرت زهرا که گردنبند عروسی خود را می بخشد.

معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران در ادامه خاطر نشان کرد: الگوی اسلامی که همسایه را بر خود مقدم می داند امروز پیشتاز عرصه جهادی شده است تا فرهنگ جهاد را همگانی کنند امروز جوانان آماده اند اما مشکل این است که ساز و کاری که برای این مساله فراهم باشد آماده نیست.

سردار نقدی گفت: انگیزه های جوانان و مدیریت هایی که در دفاع مقدس حماسه ساز شد امروز هم هست و باید بتوانیم از الگوی کارمندی یا پیمانکار و کارفرما خارج شویم.

سردار نقدی در ادامه افزود: هرگاه از نیروهای عظیم بسیجی مانند واکسیناسیون، سیل، زلزله و … استفاده شد کشور توانست به سرعت از بحران عبور کند و دستگاه های دولتی هم توانستند به سرعت به ساماندهی اوضاع پرداختند.

وی تصریح کرد: امروز الگوی مشارکت عمومی بسیار بهتر از الگوهای کارمندی توانسته است مشکلات کشور را حل کنند از همین جهت دستگاه ها باید حداکثر توان خود را برای تبدیل این فعالیت به یک برنامه برای ایجاد یک جهش بزرگ به کار گیرند.

معاون هماهنگ کننده سپاه در پایان گفت: اگر با فعالیت های جهادی همکاری های لازم صورت بگیرد به سرعت جامعه کشور به عنوان یک جامعه مردم محور و پیش رو در حل مشکلات و بحران ها به دنیا معرفی خواهد شد.

وحید کمرروستا: آماده ایم که مطالبات رهبری در عرصه جهادی را به بهترین شکل عملیاتی کنیم

وحید کمر روستا، دبیر مرکز مطالعات راهبردی و هدایت حرکت‌های جهادی گفت: خدا را شاکریم که در آستانه ۲۰ سالگی حرکت های جهادی مورد لطف رهبر انقلاب قرار گرفتیم. در شرایطی که مردم با مشکلات معیشتی دست و پنجه نرم می کنند و حتی برخی از مدیران و مسئولان ناامید شده اند، بسیاری از دوستان جهادی در مناطق مختلف کشور اقدام به فعالیت های جهادی می کنند.

وی افزود: امروز با الگوگیری از مدل خدمت رسانی حاج عبدالله والی آمادگی داریم که مطالبات رهبری در عرصه جهادی را به بهترین شکل عملیاتی کنیم؛ حضور موفق و مستمر در عرصه سیل، زلزله و بحران های بزرگ مرهون فعالیت های جهادی است که جوانان در اقصی نقاط کشور انجام داده اند. نکته مهم این است که هیچ بهانه ای برای کار نکردن نداریم و همچنین باید روز به روز در راستای رشد معنویت خود و گروه جهادی خود کوشا باشیم.

کمر روستا اظهار داشت: برای تحقق گفتمان انقلاب اسلامی طبق فرمایشات رهبری باید همه آحاد جامعه لذت خدمت را بچشند و لازمه تحقق این محرومیت زدایی برنامه ریزی گسترده و کار شبانه روزی است. تشکیل شورای عالی حرکت جهادی یکی از نیازهای گروه های جهادی امروز است که باید متشکل از نمایندگان گروه های جهادی باشد تا بتوان در کمترین زمان شاهد ارتقا فعالیت های جهادی در سراسر کشور باشیم
در ادامه این مراسم کلیپی از مشروح سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با جهادگران بسیجی برای اولین بار اکران شد.

در ادامه این مراسم کلیپی از مشروح سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با جهادگران بسیجی برای اولین بار اکران شد.

قالیباف: نباید اجازه داد پیام و رهنمودهای حضرت آقا لحظه ای متوقف شود

محمدباقر قالیباف در ادامه این مراسم گفت: شکر نعمت این است که هرگز جهادگران و جوانان این کشور اجازه ندهند کا این پیام و رهنمود حضرت آقا لحظه ای متوقف شود.

شهردار اسبق تهران با اشاره به زمان ورودش به این جلسه گفت: زمانی که وارد این جلسه شدم و شور و نشاط جوانان را دیدم، همان دوران جوانی خودم بعد از انقلاب را به یاد آوردم که در شرایطی که هیچ سازمان خاصی وجود نداشت اما همه مردم بعد از ساعت اداری با تلاش کامل به محرومیت زدایی می پرداختند.

وی افزود: همین نیروی انقلابی با شروع جنگ به سمت میادین جنگ حرکت کرده و کشور از تب و تاب آبادانی افتاد.

قالیباف با بیان اینکه در گام دوم از جوانان انتظار می رود که خودشان پیشگام شده و منتظر تعارف و دستور نباشند، اظهار کرد: اولین خطاب در گام دوم به جوانان جهادی است که لازمه توجه بیشتر به این بیانیه را بیشتر می کند و امروز به جوانان انقلابی عرض می کنم که حضرت آقا در این پیام برای پیشرفت به دور از همه تشکیلات اداری و زائد کشور جوانان را مسئول دانسته و به آنها ماموریت داده است.

شهردار پیشین تهران تاکید کرد: تردید نکنید که همه مردم در کنار هم با پیش قراولی در کار جهادی می تواند صنایع و بخش های کشور را در مقامات برتر در دنیا قرار دهد.

قالیباف افزود: فضای جهادی فضایی است که اگر ما کاری کنیم که شامل من حیث لا یحتسبه شدیم یعنی کار جهادی کرده ایم‌و برای شامل لا یحتسبه شدن باید زیست انقلابی داشته باشیم و بدون طبقه بندی به مردم خدمت بی منت کنیم تا خداوند گره از کار ما و کار کشور بگشاید.

حجت الاسلام قاسمیان هم در ادامه این برنامه گفت: ۳۳ سال پیش اولین اردوی جهادی خود را رفتم که در این اردوها عده ای از جنگ ب سمت این اردوها می آیند ک می دیدیم عده ای نماز یک دستی می خوانند و من آنجا متوجه شدم آنها نماز شب می خوانند.

حجت الاسلام قاسمیان هم در ادامه این برنامه گفت: ۳۳ سال پیش اولین اردوی جهادی خود را رفتم که در این اردوها عده ای از جنگ به سمت این اردوها می آیند و می دیدیم عده ای نماز یک دستی می خوانند و من آنجا متوجه شدم آنها نماز شب می خوانند.

وی گفت: فضای اردوی جهادی بسیار معنوی بود و همان الگوی معنویت در جبهه های جنگ بود؛ البته سبک تربیتی به شکلی بود ک یک جوان بی نماز در جبهه در سه ماه نمازشب خوان شده و سپس شهید می شد.

قاسمیان با بیان اینکه فضای جهادی همان فضای جنگ است که هم نماز می خوانند و هم دعا برگزار می کنند اما هنگام نبرد به جای تفنگ و کلاش ، بیل و کلنگ با دست می گیرند، گفت: بچه های جهادی امروز بیشتر از برخی از مسئولان بخش های مختلف و به ویژه محروم کشور را می شناسند چرا که ده ها سال است در یک منطقه فعالیت می کنند از همین جهت بهترین مشاورها برای مسئولان همین نیروهای جهادی هستند که اطلاعات آنها از مناطق ده برابر مسئولان است.

وی اظهار کرد: امروزه جهاد در سطح ساخت و ساز نیست بلکه در جهات قانونگذاری طلبگی اشتغال زایی توانمند سازی آسیب های اجتماعی مثل کمپ اعتیاد و … به فعالیت می پردازند هرچند همان ساخت و ساز برکت بسیار زیادی به همراه دارند.

قاسمیان گفت: امام به رهبری گفتند که به جای بسیج بیست میلیونی باید گفت بسیج ده ها میلیونی، امروز تفکر بسیجی بسیار بیشتر مورد توجه است. گاهی کسانی وارد این فضا می شوند که شاید اعتقاد درستی ندارند اما به برکت همین گروه های جهادی اعتقادات جوانان درست می شود.

سردار یکتا هم در این مراسم اظهار داشت: امروز می بینیم که خون شهدای جنگ در همه کشور و دنیا در حال اثر کردن است. همچنین می بینیم هم خون جوانان جهادی و هم خون دلهایی که خوردند اثر کرده است.

وی با بیان اینکه خدا را به خاطر این باب وسیعی که باز شده بسیار شاکریم، افزود: رهبر انقلاب صحبت از موضوع پیشرفت و عدالت دارند یعنی انقلاب و جریان انقلاب ب نقطه ای رسیده است که که توسط امام زمان هدایت تحمیلی شده ایم و این سخن امام است.

یکتا با اشاره به اینکه امروز انقدر تحولات جهانی تند شده و آتش روی دختران و پسران سنگین شده است که نیازمند یک تربیت تحولی هستیم و امروز تفکر جهادی همان تربیت تحولی مورد نیاز برای جامعه است به موضوع اربعین اشاره کرد و گفت: برکت جهادی میتواند از اربعین باشد باید جهادی ها با اربعین پیوند بخورند و حضور بچه های جهادی در اربعین سازماندهی شود چرا که بالاترین معنویت امروز حضور در اربعین است.

در ادامه مراسم از خانواده شهدای جهادی ، شهید مومنی، شهید قیاسی، شهید حسین محرابی و شهید محمد حسینی تقدیر و تشکر شد.

ساماندهی اردوهای جهادی باید با محوریت بسیج باشد

ودود حیدری، مسئول قرارگاه جهادی خدمت‌رسانی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در ادامه برنامه گفت: در حوزه جهادی باید به بعد تربیتی اردوهای جهادی بیشتر اهمیت داد تا کسی بیل نزند حس انقلابی بودن به آن دست نمی آید و توان اجرای گام دوم انقلاب را ندارد.

وی افزود: اگر گروه های جهادی را در روستاها صرفا محدود و محصور کنیم درست نیست چرا که این جوان نگرش وسیعی داشته و تخصص های زیادی برای بهبود مشکلات کشور دارد.

حیدری با بیان اینکه حمایت های سازمان ها و نهادها باید به شکلی باشد که استقلال گروه های جهادی حفظ شود تا بتوانند منشأ برکات بیشتری شوند اظهار کرد: یکی از انتقاداتی که به گروه های جهادی می شود موازی کاری هاست به طوری که در برخی مناطق تمرکز گروه های جهادی به حد زیادی رسیده و در برخی دیگر از مناطق هیچ گروهی فعالیت نمی کند.

وی در خاتمه گفت: از مسئولان انتظار ساماندهی نمی رود اما ساماندهی اردوها با محوریت بسیج بوده و اگر مجموعه ای می خواهد به این گروه ها کمک کند باید حول این محور باشد و هرگونه تخریب بسیج سازندگی می تواند این حرکت وسیع را متوقف کند.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.