سخنرانی رئیس‌جمهور در سازمان ملل از موضع عزت و قدرت بود/عظمت دفاع مقدس باید تبیین شود
۳۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۰
شناسه : 311488
4
امام‌جمعه چهاربرج: امام‌جمعه چهاربرج گفت: آیت‌الله رئیسی با دست پر و ده‌ها برگ برنده در زمینه‌های مختلف در نیویورک حضور پیدا کرد و از موضع عزت و قدرت سخنرانی کرد.
پ
پ

به گزارش زرین خبر، حجت‌الاسلام‌والمسلمین اصغر جلالی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته چهاربرج با تبریک هفته دفاع مقدس و آغاز سال تحصیلی، اظهار کرد: هفته دفاع مقدس، یادآور حماسه‌آفرینی‌های دلیرمردان و رزمندگان اسلام است که در هشت سال جنگ تحمیلی حماسه‌ها آفریدند.

امام‌جمعه چهاربرج با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار پیش‌کسوتان عرصه جهاد و شهادت و فعالان دفاع مقدس و مقاومت با ایشان، افزود: بیانات حضرت آقا در این دیدار برای ما تذکر و یادآوری بود و همواره باید در سرلوحه کارهای ما قرار گیرد.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در بیانات خوش، واژه دفاع و دفاع مقدس را تبیین کردند، گفت: اگر این زوایا و ابعاد مختلف دفاع مبنی بر اینکه دفاع از چه، مقابل چه کسی، به‌وسیله چه کسانی و اینکه آثار و دستاوردهای این دفاع چه بود؛ تبیین و تحلیل بشود؛ عظمت کار ایران اسلامی در این دفاع مشخص می‌شود.
جلالی در تحلیل بعد اینکه «دفاع‌کنندگان چه کسانی بودند»، تصریح کرد: در کنار اینکه نیروهای نظامی اعم از ارتش، سپاه، نیروهای بسیج مردمی و مانند همان چیزی که در دنیا هست؛ اما وجود یک‌نفس مسیحایی به همه اینها روحیه، انگیزه و حرکت می‌داد و آن وجود یک مرد الهی بود.

امام‌جمعه چهاربرج اظهار کرد: این ویژگی، هم دانش و فکر و تجربه و پختگی از جهات مختلف دارا بودند و هم از روحی زلال و صفای معنوی برخوردار بودند؛ لذا نفسش تأثیر داشت.

وی در ادامه با اشاره به بخش دیگری از بیانات مقام معظم رهبری، افزود: صبغه دینی جنگ هم بی‌نظیر بود و خطوط مقدّم جبهه ما، محراب عبادت بود.

جلالی گفت: اینکه نیمه‌شب یک جوانی، یک فرمانده یا غیر فرمانده، یک گروهان یا یک گردانی بنشیند و اشک بریند و عبادت و گریه کند در کجای دنیا، کدام جنگ، کدام درگیری نظامی یک چنین وضعیتی مشاهده می‌شود؟ که این نشان از بعد معنوی و صبغه دینی در جنگ ما است.

امام‌جمعه چهاربرج با بیان اینکه شوق شهادت، توسّل، توجّه به خدای متعال، آرزوی شهادت در رزمندگان اسلام موج می‌زد، تصریح کرد: رزمندگان اسلام در دفاع مقدس به اباعبدالله الحسین (ع) اقتدا کرده بودند و از مکتب عاشورا و امام حسین (ع) درس گرفته بودند.

وی با اشاره به اینکه محل تأمین نیرو در هشت سال دفاع مقدس نیز خاص بود، گفت: محل تأمین نیرو در این جنگ و دفاع خاص بود پادگان‌ها هم بودند، مسجدها هم بودند، هیئت‌ها هم بودند، دانشگاه هم بود، حوزه هم بود، مدارس و دبیرستان‌ها هم بود که وجود هزاران شهید دانش‌آموز، دانشجو و طلبه نشان می‌دهد که مساجد ما، منابر ما، گویندگان ما، همه در خدمت این حرکت عظیم قرار داشتند.

جلالی در ادامه به سفر رئیس‌جمهور به نیویورک و سخنرانی وی در مجمع‌عمومی سازمان ملل اشاره و اظهار کرد: حرکتی که رئیس‌جمهور قبل از سفر انجام دادند و باید به آن توجه کرد، دیدار وی با رهبر انقلاب قبل از ترک تهران بود این منش نشان از مشخص‌بودن خطوط اصلی و انقلابی آیت‌الله رئیسی دارد.

امام‌جمعه چهاربرج با اشاره به سخنرانی و دیدارهای رئیس‌جمهور با تعدادی از سران کشورهای شرکت‌کننده در مجمع‌عمومی، تصریح کرد: آیت‌الله رئیسی در این سفر با دست پر و ده‌ها برگ برنده در زمینه‌های مختلف در نیویورک حضور پیدا کرد و از موضع عزت و قدرت سخنرانی کرد.
وی گفت: اعتراف غرب به شکست پروژه منزوی ساختن ایران، عضویت ایران در سازمان همکاری شانگهای، دعوت از ایران برای عضویت در گروه بریکس، پایان‌یافتن دیپلماسی التماسی، بی‌اثر شدن تحریم بر صنعت پتروشیمی ایران، لغو انتصاب بازرسان آژانس در ایران، دستاوردهای بی‌سابقه در حوزه هسته‌ای و شکست پروژه اغتشاشات و ناامن‌سازی ایران از جمله این دستاوردها است.

جلالی هم چنین با اشاره به سالروز شهادت امام حسن عسگری (ع) و نیز سالروز به امامت رسیدن حضرت حجت بن الحسن المهدی (عج)، گفت: مهم‌ترین وظیفه ما در عصر غیبت، انتظار امام است.

وی افزود: معرفت اهداف امام و آثار ولایت امام، دلبستگی و دلدادگی به این اهداف و تحقق آثار امام، امیدوار بودن به محقق‌شدن عدل، حیات طیبه، نور، رفاه، امنیت، علم، کمالِ عقل در عالم، صبر و بردباری از دیگر وظایف ما در عصر غیبت است.

جلالی با تشریح وظایف منتظران، اظهار کرد: انتظار حقیقی، سیر از «مهدی باوری» تا «مهدی یاوری» است.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.