سالانه ۸ میلیون اصله نهال در میاندوآب تولید می‌شود
۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۷
شناسه : 312142
5
معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب: معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب گفت: سالانه بیش از هشت میلیون اصله نهال در سطح نهالستان‌های این شهرستان تولید می‌شود.
پ
پ

رضا مقدم در گفتگو با خبرنگار زرین خبر با اشاره به برگزاری جلسه ساماندهی نهالستان‌ها در میاندوآب، گفت: میاندوآب یکی از قطب‌های مهم تولید نهال در کشور است و در تولید این محصول دارای برند ملی و منطقه‌ای است.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب افزود: نهال‌های تولیدی در این شهرستان از کیفیت بالایی برخوردار بوده و به‌تمامی نقاط کشور صادر می‌شود.

وی گفت: سالانه بیش از هشت میلیون اصله نهال در سطح ۸۷ هکتار از نهالستان‌های میاندوآب تولید می‌شود.

مقدم تصریح کرد: تولید نهال در شهرستان میاندوآب برای ۱۷۳ نفر به طور مستقیم و ۳۱۱ نفر به‌صورت غیرمستقیم، زمینه اشتغال فراهم آورده است.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب با اشاره به موارد مطرح شده در جلسه ساماندهی نهالستان‌ها، اظهار کرد: ضرورت بروز رسانی و تهیه فهرست مشخصات کلیه نهال کاران شهرستان به‌منظور ساماندهی و ایجاد نمایشگاه عرضه نهال، پیگیری تخصیص سهمیه نوار آبیاری تی تیپ در راستای مدیریت مصرف بهینه آب در نهالستان‌های شهرستان، مکاتبه با مسئولین استانی در خصوص اختصاص سهمیه کودی برای نهالستان‌های فعال و مجوزدار، ترغیب نهال کاران جهت عضویت در اتاق اصناف شهرستان و پیگیری روند اخذ مجوز احداث مرکز کشت بافت در شهرستان میاندوآب از جمله موارد مطرح شده در این جلسه بود.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.