سالانه ۱۸۹۰ تن تخم‌مرغ صنعتی در میاندوآب تولید می‌شود
۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۸:۵۴
شناسه : 310698
3
معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب: معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب گفت: میاندوآب از شهرستان‌های مهم در پرورش طیور و تولید تخم‌مرغ بوده و سالانه یک هزار و ۸۹۰ تن تخم‌مرغ صنعتی در این شهرستان تولید می‌شود.
پ
پ

رضا مقدم در گفتگو با خبرنگار زرین خبر با اشاره به جایگاه و نقش مهم میاندوآب در تولید گوشت سفید، اظهار کرد: شهرستان میاندوآب با دارابودن ۳۷ واحد مرغداری گوشتی با ظرفیت ۷۰۰ هزار قطعه و ۲ واحد مرغ مادر گوشتی با ظرفیت ۹۵ هزار قطعه و یک کارخانه جوجه‌کشی با ظرفیت تولید ۱۲ میلیون عدد تخم‌مرغ نطفه‌دار در سال یکی از شهرستان‌های مهم استان در پرورش طیور و تولید تخم‌مرغ است.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب افزود: هم چنین وجود زنجیره تولید یکپارچه گوشت مرغ و تولید سالیانه پنج هزار و ۷۷ تن گوشت سفید مرغ، میاندوآب را به یکی از شهرهای مهم استان در پرورش طیور و تولید تخم‌مرغ تبدیل کرده است.

وی با اشاره به بازدید از واحد مرغ تخم‌گذار در روستای حاجی بهزاد میاندوآب، گفت: این واحد تولیدی با ظرفیت ۶۰ هزار قطعه، در زمینی به مساحت ۵ هزار مترمربع با یک هزار و ۷۶۱ مترمربع تأسیسات مسقف در مردادماه سال ۷۰ تأسیس و به بهره‌برداری رسیده است.

مقدم تصریح کرد: با فعالیت این مرغداری تمام‌اتوماتیک، برای ۱۰ نفر به‌صورت مستقیم اشتغال‌زایی شده است و سالانه یک هزار و ۸۰ تن تخم‌مرغ تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب به احداث فاز توسعه‌ای این مرغداری اشاره کرد و افزود: این واحد تولیدی با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی درحال‌توسعه از ۶۰ هزار به ۱۲۰ هزار قطعه است.

وی گفت: با بهره‌برداری از خط تولید جدید این مرغداری، تولید سالانه تخم‌مرغ در این واحد تولیدی به دو هزار و ۱۶۰ تن افزایش می‌یابد و زمینه اشتغال برای ۱۰ نفر نیروی کار جدید فراهم می‌شود.

مقدم افزود: علاوه بر این واحد تولیدی یک واحد مرغ تخم‌گذار با ظرفیت ۴۵ هزار قطعه و تولید سالانه ۸۱۰ تن تخم‌مرغ نیز در روستای اوچ تپه این شهرستان فعال است.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.