سالانه 1.5 میلیون نفر آموزش مهارتی دریافت می کنند/مهارت آموزی و توانمند سازی نیروی انسانی مهمترین اولویت کاری سازمان فنی و حرفه ای است
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۸:۴۴
شناسه : 281017
4

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور گفت: سالانه 1/5 میلیون نفر اعم از شاغلان و یا افراد جویای کار مهارت های لازم را در این سازمان فرا می گیرند.

پ
پ

سلیمان پاک سرشت در گفت و گو با خبرنگار زرین خبر در حاشیه بازدید از مراکز فنی و حرفه ای میاندوآب با اشاره به اهمیت مهارت آموزی، اظهار کرد: مطالعات انجام گرفته نشان می دهد که افراد داری مهارت پنج برابر بیشتر از افراد فاقد مهارت فرصت اشتغال پیدا می کنند.

معاون وزیر و رئیس سازمان فنی و حرفه ای کشور با بیان اینکه مهارت آموزی در رونق اشتغال و تولید نقش بسزایی دارد، افزود: تلاش مدیران و مربیان مراکز مهارت آموزی می تواند به رونق اشتغال و تولید در این شهرستان کمک کند.

وی با بیان اینکه مهارت نیروی کار تحریم ناشدنی است، گفت: امسال در سازمان آموزش فنی  و حرفه ای با تمرکز بر مساله مهارت نیروی کار، تقویت نیروی کار را دنبال می کنیم و اصل مهارت آموزی نیروی انسانی مهمترین اولویت کاری سازمان در سالجاری خواهد بود.

پاک سرشت تصریح کرد: متناسب با محیط بلافصل کارگاه ها، سازماندهی دوباره  تجهیزات و امکانات را انجام می دهیم و این مهم ابتدا از مراکز شروع و به همکاری ها با بخش خصوصی و بنگاه های اقتصادی ادامه می یابد.

وی اظهار کرد: امسال به دنبال این هستم که هر چه بیشتر از منابع موجود به صورت بهینه استفاده کنیم و در این زمینه ارتقای کیفیت آموزش ها، ارتقای استاندارد ها برای توانمند سازی نیروی انسانی را در نظر داریم.

رییس سازمان فنی و حرفه ای کشور افزود: همچنین تمرکز بر روی گروه های هدف و جوامعی که بیشتر به مهارت آموزی نیاز دارند از دیگر برنامه های ما امسال خواهد بود که از جمله این برنامه ها، در نقاط مرزی استان های مرزی اجرا می شود.

پاک سرشت گفت: زنان سرپرست خانوار، معتادان بهبود یافته، زندانیان و دانشجویان از دیگر افراد جامعه هدف این سازمان برای مهارت آموزی هستند و در کل امسال فعالیت ها متناسب با نیازها و استفاده بهینه از منابع و حرکت در مسیر توسعه که در استان ها وضع شده است، خواهد بود.

رییس سازمان فنی و حرفه ای کشور در ادامه با بیان اینکه سالانه 1/5 میلیون نفر اعم از شاغلان و یا افراد جویای کار مهارت های لازم را در این سازمان فرا می گیرند، اظهار کرد:۴۳ درصد افراد جویای کار پس از کسب مهارت شاغل می شوند و در واقع از ۲ نفر یک نفر و یا کمتر فرصت اشتغال پیدا می کنند و این وضع در رابطه با آموزش های مهارتی رضایت بخش است.

وی افزود: در برخی رشته های صنعتی نیز آمار اشتغال به ۱۰۰ درصد می رسد.

گفتنی است معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور امروز به منظور بازدید از مراکز این سازمان به میاندوآب سفر کرده است.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.