سالانه ۲۸۰ تن کاهو در میاندوآب تولید می شود
۰۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۸:۱۹
شناسه : 294380
8
معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب: دیانتی گفت: به طور متوسط ۱۲ الی ۱۵ تن کاهو از هر هکتار برداشت و حدود ۲۸۰ تن کاهو نیز سالیانه در میاندوآب تولید و به بازار عرضه می شود.
پ
پ

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب در گفت و گو با خبرنگار زرین خبر با اشاره به کشت کاهو در روستای ممدل در دهستان زرینه رود شمالی میاندوآب، اظهار کرد: روستای ممدل در شهرستان میاندوآب قطب تولید کاهو بوده و حدود ۲۰ هکتار از اراضی آن به محصول کاهو اختصاص یافته است.

علی دیانتی افزود: به طور متوسط ۱۲ الی ۱۵ تن کاهو از هر هکتار برداشت و حدود ۲۸۰ تن کاهو نیز سالیانه در میاندوآب تولید و به بازار عرضه می شود.

وی گفت: با توجه به استقبال و ذائقه مردم محلی امکان بسط و توسعه کشت این محصول به دلیل کم آب بر بودن، کوتاه بودن طول دوره رشد و کشت پائیزه، مورد تائید بوده و مورد حمایت جهاد کشاورزی است.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب با بیان اینکه کاهو یکی از سبزی‌های مهم و پرکاربرد است، تصریح کرد: کاهو از سبزی‌های فصل خنک بوده و کشت آن معمولاً از اوایل پاییز (در مناطق گرمسیر) تا اوایل بهار (در مناطق سردسیر) انجام می شود و بیشتر به‌عنوان یک سبزی و به‌صورت تازه خوری در سالاد مصرف می‌شود.

دیانتی افزود:گسترش و توسعه کشت کاهو بعنوان کشت مضاعف، با استفاده از ارقام اصلاح شده روز بلند و مقاوم به سرما با دوره رشد کوتاه، تاثیر بسزایی در تغییر الگوی کشت، ایجاد اشتغال و درآمد زائی در بین کشاورزان منطقه دارد.

وی با اشاره به اینکه کاهو سرشار از ویتامین های A، B، C و مواد ضروری بدن بوده و بدلیل دارا بودن سلولز، هضم غذا را آسان می کند، اظهار کرد:  کاهو دارای مقادیر زیادی فسفر، آهن، سدیم، کلسیم و مواد دیگری مانند ید، منیزیم و مس نیز می باشد و این امر موجب بازار پسندی آن شده است.

انتهای پیام/

 

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.