سالانه بیش از ۱۱۰ تن سبزی و صیفی در گلخانه‌های میاندوآب تولید می‌شود
۱۱ تیر ۱۴۰۲ - ۹:۰۴
شناسه : 309259
3
معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب: معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب گفت: سالانه حدود ۱۱۰ تن انواع سبزی‌ها و صیفی‌جات، ۵۴۰ هزار اصله نهال و ۳۰۰ هزار شاخه گل در گلخانه‌های میاندوآب تولید می‌شود.
پ
پ

رضا مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار زرین خبر اظهار کرد: در حال حاضر هشت واحد گلخانه‌ای در شهرستان میاندوآب در مجموع به مساحت بالغ بر ۲.۶ هکتار، در حال فعالیت است.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب افزود: با فعالیت این هشت واحد گلخانه‌ای به‌صورت مستقیم برای ۳۶ نفر در این واحدهای تولیدی زمینه اشتغال پایدار فراهم شده است.

وی با بیان اینکه سبزیجات و صیفی‌جات، نهال، گل از جمله محصولاتی است که در گلخانه‌ها تولید می‌شود، گفت: سالانه حدود ۱۱۰ تن انواع سبزیجات و صیفی‌جات، ۵۴۰ هزار اصله نهال و ۳۰۰ هزار شاخه گل در گلخانه‌های میاندوآب تولید می‌شود.

مقدم تصریح کرد: در کنار این محصولات، به‌صورت سالانه ۱۱۴ هزار گلدان گل‌های زینتی و فضای باز نیز در گلخانه‌های میاندوآب تولید و روانه بازارهای مصرف می‌شود.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب با بیان اینکه تولید محصولات کشاورزی باید در تمام ماه‌های سال تداوم داشته باشد، اظهار کرد: تولید محصول در خارج از فصل، از مزایای کشت محصولات گلخانه‌ای است که به دلیل کسب درآمد، از نظر اقتصادی برای تولیدکننده حائز اهمیت است.

وی با اشاره به اهمیت توسعه و ترویج کشت محصولات گلخانه‌ای، افزود: توسعه کشت محصولات گلخانه‌ای و تولید در محیط‌های بسته و قابل‌مدیریت، بهترین راهکار در راستای افزایش عملکرد در واحد سطح، پایداری تولیدات بخش کشاورزی و مصرف بهینه آب کشاورزی است.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.