زاغری، جاسوسی است که ردپایش گم‌نمی شود
۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۵
شناسه : 299322
7
کارشناس ارشد مسائل سیاسی: کارشناس ارشد مسائل سیاسی گفت: زاغری جاسوسی است که آموزش‌های لازم را در اسرائیل دیده و مهره بسیار مهره مهمی برای انگلیس بوده است.
پ
پ

سعیدی اقدم در گفت و گو با خبرنگار زرین خبر با اشاره به مبادله نازنین زاغری، جاسوسی انگلیسی، اظهار کرد: یکی از نکات مهم و حائز اهمیت در این زمینه، مبادله یک جاسوس زندانی پس از طی دوران محکومیتش و تخلیه اطلاعاتی وی صورت گرفته است.

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه آزادی این جاسوس زندانی در حالی که مذاکرات برجامی جریان دارد، انجام گرفته است، افزود: این نشان می دهد که دولت سیزدهم وابسته به مذاکرات نیست و مواضع سیاست خارجی ایران بر اساس عزت و اقتدار است.

وی با اشاره به اینکه طبق اطلاعات به دست آمده،زاغری فردی عادی نبوده و نقش محوری در جاسوسی از ایران داشته است، گفت: اگر غیر از این بود، هرگز دولتمردان انگلیس حاضر به مبادله این فرد نمی شد، در حالی حتی حاضر شده رقم بالایی را نیز برای آزادی این فرد که دیگر کارایی برای وی ندارد، پرداخت کند.

وی در ادامه با اشاره اینکه اسناد منتشر شده از زاغری نشان می‌دهد که او از مهم‌ترین مهره‌های بی‌بی‌سی بوده و در فتنه ۸۸ نیز نقش محوری داشته است، افزود: بررسی سوابق وی نشان می دهد که زاغری یک مهره مهم برای انگلیس بوده است.

این کارشناس ارشد مسایل سیاسی با اشاره به اینکه زاغری آموزش‌های لازم را در اسرائیل دیده است و مهره بسیار مهره مهمی برای انگلیس بوده است، افزود: سابقه و تاریخ نشان می‌دهد که هرجا مهره مهمی از دشمن و یا جاسوسان آنها در ایران دستگیر شده، فریاد آنها درآمده است و این را اکنون نیز شاهد هستیم.

سعیدی اقدم در ادامه به دیپلماسی دولت سیزدهم اشاره و تصریح کرد: دولت سیزدهم رویکرد عزت و اقتدار را در اولویت خود قرار داده و این را در این قضیه و دیگر سیاست خارجی دولت سیزدهم شاهد هستیم.

 

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.