زادگاه شهید باکری، میزبان کاروان زیر سایه خورشید/ میاندوآب، عطر و بوی رضوی به خود گرفت
۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۰
شناسه : 264002
9

کاروان زیر سایه خورشید در ادامه سفر خود در دهه کرامت وارد شهرستان میاندوآب شده و این شهر را غرق در عطر و بوی رضوی کردند.

پ
پ

به گزارش زرین خبر، کاروان خادمین آستان قدس رضوی در  ادامه سفرهای شهرستانی خود در آذربایجان غربی، صبح امروز با استقبال مردم و مسئولان وارد میاندوآب شدند.

سفیران ثامن الحجج(ع) بعد از ورود به زادگاه شهید باکری، به مزار شهدای گمنام میاندوآب در پارک هادی عزیمت نموده و با نثار فاتحه به روح شهدا، یاد و خاطره این عزیزان را گرامی داشتند.

مرکز نگهداری معلولین ذهنی یاس شکسته مقصد بعدی کاروان زیر سایه خورشید در میاندوآب بود تا خادمین بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) این بار با چشمانی اشک بار و با حضور در اتاق های این مرکز ضمن عیادت از بیماران، پرچم متبرک را بین آنها بگردانند تا بیماران این مرکز با قلب و احساس خود به زیارت امام رضا(ع) بروند.

نوبت میزبانی خانواده های معظم شهدا و جانبازان از کاروان زیر سایه خورشید بود.

خانواده شهید میرزایی و جانباز داداشپوری به نیابت از 850 شهید و صدها جانباز میاندوآب، از خدام امام رضا(ع) میزبانی کرده و سفیران ثامن الحجج(ع) نیز به همراه پرچم متبرک به بارگاه ملکوتی آن حضرت، در منزل آنها حاضر شده و با تجلیل از مقام شامخ شهدا و جانبازان با خانواده این عزیزان دیدار و گفت و گو کردند.

اکنون دیگر نوبت مردمی بود که با تجمع در مصلی امام خمینی(ره) و با چشمانی اشکبار از ساعت ها قبل انتظار ورود کاروان زیر سایه خورشید را می کشیدند تا پرچم متبرک به بارگاه ملکوتی ثامن الحجج(ع) را زیارت کنند.

دراین استقبال باشکوه که نشان از ارادت مردم مومن دیار باکری ها به خاندان اهل بیت عصمت و طهارت داشت؛ حضور کودکان و خردسالان در آغوش والدین و پیرزن و پیردمردهایی دست به عصا و با چشمانی اشک آلود و عصا بدست آمده بودند بسیار تماشایی بود.

قرائت صلوات خاصه امام رضا(علیه السلام)  فضایی معنوی را در این مکان مقدس حاکم کرده بود و زمینه را برای زیارت از راه دور مردم فراهم ساخته بود.

در پایان این مراسم، مردم، روح و جسم خود را با پرچم متبرک صیقل داده و بسته های متبرک حرم رضوی نیز در بین مردم پخش شد.

حضور در مراسم جشن دهه کرامت و تجمع بانوان میاندوآبی در زیارتگاه حضرت عباس(ع) آخرین برنامه کاروان زیر سایه خورشید در میاندوآب بود و بعد از شرکت در این مراسم، کاروان میاندوآب را ترک کرده و راهی ارومیه شد.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.