رکورد مصرف برق در میاندوآب شکسته شد/ مردم  درمصرف برق صرفه جویی کنند
۱۸ تیر ۱۳۹۶ - ۹:۴۵
شناسه : 263207
7

با افزایش دمای هوای و  بالارفتن میزان مصرف برق، رعایت الگوی مدیریت مصرف یکی از ضروریات است که همشهریان و همه مردم باید به آن توجه داشته باشند تا از بروز خاموشی و اختلال در زندگی عادی مردم جلوگیری شود.

پ
پ

به گزارش زرین خبر، تابستان است و گرمایش، نمی شود کاری و اعتراضی کرد، تابستان که فرا می رسد باید بالاجبار خود را برای مقابله با گرمای هوا آماده کنی و در این ایام است که بازار کولرها آبی و گازی داغ داغ می شود.

هر روز در اخبار و رسانه ها از افزایش مصرف برق می شنوی و مسئولانی که مدام از مردم تقاضای صرفه جویی در مصرف برق داشته و از آنها می خواهند تا الگوی مصرف برق را برای جلوگیری از خاموشی رعایت کنند.

بر کسی پوشیده نیست که زندگی امروز جوامع بشری، وابستگی شدیدی به انرژی برق دارد، به طوری که اختلال در این شبکه حتی برای چند ساعت و یا شاید چند دقیقه، مستقیماً ایجاد اختلال در زندگی مردم را به دنبال خواهد داشت.

سبک زندگی مردم در سال های اخیر به گونه ای تغییر یافته که برق، جایگاه ویژه ای در تأمین نیروی بسیاری از وسایل پیدا کرده است و آن ‌قدر تجهیزات برقی گسترش یافتند که به جرأت می توان گفت که این نیرو،‌ یکی از ضروریات زندگی است.

از سوی دیگر عدم رعایت الگوی مصرف برق می تواند خاموشی و در نتیجه، اختلال در زندگی مردم را به همراه داشته باشد، موضوعی که در این گرمای تابستان، خوشایند هیچ کس نیست.

تابستان امسال نیز میاندوآب یکی از گرم ترین تابستان های خود را می گذراند، گرمای 42 درجه در روزهای گذشته موید این نکته است که میاندوآب روزهای گرمی را پشت سرگذاشته و یا احتمالا در آینده نزدیک پیش رو خواهد داشت.

رکورد مصرف برق در میاندوآب شکسته شد

اما این گرمای تابستان، بالا رفتن میزان مصرف انرژی را در میاندوآب به دنبال داشته تا جایی که بر اساس آخرین اخبار دریافتی، رکورد  مصرف برق در مصرف برق ساعت ۲۲ روز چهارشنبه ۱۴ تیر ماه در میاندوآب شکسته شد و با رشد ۵ در صدی نسبت به سال گذشته به رقم ۸۸ مگا وات  رسید.

هم چنین بر اساس اعلام آتش نشانی میاندوآب افزایش مصرف برق نیز در یکی از کوی های میاندوآب سبب آتش سوزی تابلو برق شهری شد.

ضرورت رعایت مصرف برق

در این زمینه رئیس اداره برق میاندوآب در گفت و گو با خبرنگار زرین خبر با تاکید بر صرفه جویی در مصرف برق، گفت: از همه همشهریان و هموطنان خواهشمندیم تا در مصرف برق حتی با خاموش کردن یک لامپ اضافی صرفه جویی کنند.

جمال کاظمی اصل  افزود: از مردم درخواست می کنیم تا با کاهش و مدیریت مصرف برق به ویژه در ساعت های اوج بار (۱۲ الی ۱۶ و ۲۰ الی ۲۳) کارکنان صنعت برق را در ارائه هر چه بیشتر خدمات و تأمین برق پایدار یاری کنند.

توصیه های شرکت توانیر

در همین ارتباط، شرکت توانیر راهکارهای ساده ای را برای کاهش مصرف برق به مردم پیشنهاد داد که به این شرح است:

۱- در کولرهای آبی تا حد امکان از دور کند کولر استفاده شود.

۲- دمای مناسب برای تنظیم ترموستات در کولرهای گازی بین ۲۳ تا ۲۵ درجه سانتی گراد است.

۳- هنگام استفاده از کولر یا وسایل سرمایشی، تا حد امکان از لوازم پرمصرف برقی مانند اتو، لباسشویی، ظرفشویی و جاروبرقی  به طور همزمان به ویژه در ساعات اوج بار استفاده نشود.

۴-خاموش کردن لامپ های اضافی و استفاده از روشنایی طبیعی در روز، ساده ترین راه صرفه جویی در مصرف برق است.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.