رژیم صهیونیستی ناتوان از مدیریت جنگ‌های طولانی است
۰۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۰
شناسه : 308439
4
امام‌جمعه چهاربرج: امام‌جمعه چهاربرج گفت: رژیم صهیونیستی ناتوان از مدیریت جنگ‌های طولانی بوده و این یعنی رژیم صهیونیستی روبه‌زوال و نابودی است.
پ
پ

به گزارش زرین خبر، حجت‌الاسلام‌والمسلمین اصغر جلالی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته چهاربرج با اشاره به تحولات اخیر در منطقه و سرزمین‌های اشغالی، اظهار کرد: رژیم صهیونیستی ناتوان از مدیریت جنگ‌های طولانی بوده و این یعنی رژیم صهیونیستی روبه‌زوال و نابودی است.

امام‌جمعه چهاربرج با بیان اینکه سران رژیم غاصب صهیونیستی دست به تهدید غزه زدند؛ ولی سریعاً از نظر خود برگشتند، افزود: سران رژیم غاصب صهیونیستی گفته بودند که حملات گسترده به غزه را برای چند روز ادامه خواهند داد؛ اما به‌محض شلیک صدها راکت به سمت سرزمین‌های اشغالی مثل همیشه نظرشان برگشت و دست‌به‌دامن میانجی‌های منطقه‌ای شدند تا بلکه به آتش‌بس تن داده و خود را از مهلکه نجات دهند.

وی با اشاره به اینکه هزینه‌های گسترده جنگ با مقاومت هم دلیل دیگری است که مقامات تل‌آویو را از ادامه نبرد باز می‌دارد، گفت: با شلیک روزانه صدها راکت از غزه، ده‌ها میلیون دلار به این رژیم تحمیل می‌شود و در صورت جنگ طولانی‌مدت، رقم گزافی را روی دست نتانیاهو و دوستانش خواهد گذاشت.

جلالی با بیان اینکه امروز رژیم صهیونیستی نه‌تنها از جانب غزه بلکه از جانب کرانه باختری نیز احساس خطر می‌کند و گسترش دامنه جنگ، برای صهیونیست‌ها هزینه‌زا خواهد بود، تصریح کرد: طولانی‌شدن جنگ با مقاومت، تبعات منفی دیگری هم برای رژیم صهیونیستی دارد و می‌تواند به خروج سرمایه از سرزمین‌های اشغالی منجر شود.

امام‌جمعه چهاربرج در ادامه به خیانت‌های پهلوی به کشور عزیزمان ایران اشاره و اظهار کرد: واگذاری بخش‌هایی از خاک ایران به خارجی‌ها از نقاط سیاه کارنامه رضاخان پهلوی است که هر وقت انگلیس اراده می‌کرد بخشی از خاک کشور ما واگذار شود، رضاخان بدون هیچ‌گونه مقاومتی فرمان‌برداری کرد.

وی با بیان اینکه پهلوی‌ها، دولتی وابسته بودند، تصریح کرد: دولت شاهنشاهی ایران برای تألیف قلوب دولت‌های افغانستان و عراق و ترکیه، خاک ایران را قربانی می‌کرد و یک مزدور انگلیسی به نام رضا میرپنج ایران را تاراج می‌کرد.

جلالی با اشاره به اینکه بذل و بخشش‌های رضاخان در مسئله هیرمند، وضعیت اسفناکی را برای مردم آن مناطق رقم زد، تصریح کرد: اگر دشت ناامید و سرچشمه هیرمند در اختیار ایران می‌ماند، مردم منطقه می‌توانستند از منابع آبی آن بهره‌مند شوند، همان‌طور که در روزگاری، از آن برای کوچ‌نشینی و دامپروری بهره می‌بردند.

وی با بیان اینکه موضوع اختلافات پیرامون حقابه‌ای ایران از هیرمند قدمتی ۲۵ساله دارد که برآیند کم‌کاری دولت‌های گذشته است، افزود: دولت سیزدهم اکنون با درک درست از شرایط سخت مردم نجیب و مهربان سیستان و نیز نگاه راهبردی به مسئله همسایگان، به حاکمان طالبان برای استیفای حق مسلّم مردم، اخطار داده و ایران خواهان اجرای دقیق و کامل بند‌های پیش‌بینی‌شده در معاهده ۱۳۵۱ پیرامون آب هیرمند شده است.

امام‌جمعه چهاربرج گفت: هشدار رئیس‌جمهوری اسلامی ایران به حاکمان افغانستان نشان می‌دهد که دولت ایران برای احقاق حقوق مردم سیستان و بلوچستان از حقابه رود هیرمند مصمم بوده و به دنبال اقدام عملی از طرف افغانستان برای تأمین خواسته‌های خود است.

جلالی همچنین به دهه کرامت و میلاد باسعادت امام رضا (ع) اشاره و تصریح کرد: مردم ایران دوستدار و عاشقان اهل‌بیت (ع) بوده و کاروان زیر سایه خورشید در این ایام عطر رضوی را با خود به شهرهای ما می‌آورد و ما نیز قدومشان را گرامی می‌داریم.

وی به‌روز بزرگداشت حضرت احمد بن موسی شاه‌چراغ (ع) نیز اشاره کرد و گفت: حضرت احمد بن موسی شاه‌چراغ (ع) در فضیلت و زهد جایگاه ویژه‌ای در میان فرزندان امام موسی کاظم (ع) داشت وکسی است که با قدومش، شیراز را منور و ایران را همچون برادرش حضرت رضا (ع)، به بارگاه و مأمنی برای دوستداران خاندان اهل‌بیت (ع) تبدیل کرد.

امام‌جمعه چهاربرج در ادامه با تقدیر از تلاش‌های مسئولان برای حل مشکلات مردم، اظهار کرد: مسئولان چهاربرج به‌ویژه فرماندار به جد پیگیر حل مشکلات هستند و باید قدر این عزیزان را بدانیم و قطعاً مردم نیز قدردان هستند.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.