رژیم صهیونیستی در حلقه محاصره مقاومت گرفتار شده‌ است
۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۰
شناسه : 307427
2
امام جمعه چهاربرج: امام جمعه چهاربرج گفت: حملات موشکی چندین‌باره گروه‌های مقاومت از لبنان و سوریه و غزه، درهای جهنم را برای ساعاتی به روی صهیونیست‌ها باز کرد تا سران متوهم تل آویو به عینه ببینند که آنچه سال‌ها از آن هراس داشتند به واقعیت پیوسته و اکنون در حلقه محاصره مقاومت گرفتار شده‌اند.
پ
پ

به گزارش زرین خبر، حجت الاسلام والمسلمین اصغر جلالی در خطبه های نماز جمعه این هفته چهاربرج، اظهار کرد: در ماه رمضان امسال، برخلاف هرسال،اتفاق خاصی در فلسطین افتاد و آن اینکه، صهیونیست‌ها از ورود به مسجدالاقصی منع شدند که این اتفاق جدید نشان از ضعف و هراس صهیونیست‌ها آن هم در دوران حاکمیت تندروترین دولت صهیونیستی دارد.

امام جمعه چهاربرج افزود: دو عامل باعث چنین تصمیم از طرف دشمنان شد که یکی از عوامل مؤثر در اتخاذ این تصمیم نتانیاهو این بود که طی روزهای گذشته یهودیان افراطی و شهرک‌نشین به مناسبت عید پِسِح دسته‌دسته در حال بازدید از مسجد الاقصی بودند که استمرار این روند با توجه به تجارب هفته گذشته می‌توانست به درگیری‌های جدیدی دامن بزند.

وی گفت: عامل مؤثر دیگر در تصمیم نتانیاهو، فراخوانی گروه‌های مقاومت از فلسطینی‌ها برای حضور در مسجد الاقصی در ۱۰ روز پایانی ماه مبارک رمضان است.

جلالی تصریح کرد: در واقع آن چه شکست‌ها و ناکامی‌های اخیر را برای صهیونیست‌ها و در همان حال موفقیت‌ها و پیروزی‌های جدید را برای فلسطینی‌ها رقم زده است، افزایش وحدت و همبستگی داخلی و خارجی میان فلسطینی‌ها و مشارکت فعالانه آن‌ها در حمایت و صیانت از مسجد الاقصی و فعال شدن همزمان جبهه‌های داخلی و خارجی در حمایت از فلسطین و به‌خصوص مسجد الاقصی است.

امام جمعه چهاربرج به پیام‌های راهبردی حملات محور مقاومت به رژیم صهیونیستی اشاره و اظهار کرد:حملات موشکی چندین‌باره گروه‌های مقاومت از لبنان و سوریه و غزه، درهای جهنم را برای ساعاتی به روی صهیونیست‌ها باز کرد تا سران متوهم تل آویو به عینه ببینند که آنچه سال‌ها از آن هراس داشتند به واقعیت پیوسته و اکنون در حلقه محاصره مقاومت گرفتار شده‌اند.

وی افزود: پیش از این صهیونیست‌ها به‌ویژه جریانات تندرو کابینه، با تهدید و زیر پا گذاشتن توافق گازی با لبنان بر سر میدان کاریش، به طور مداوم لبنان را تهدید به حمله نظامی می‌کردند اما حملات موشکی اخیر گروه‌های فلسطینی از جنوب لبنان که به طور حتم به هماهنگی و چراغ سبز حزب‌الله صورت گرفت، ثابت کرد که نه تنها رژیم صهیونیستی جرأت و توان شروع یک منازعه بزرگ با حزب‌الله را ندارد بلکه حتی معادلات بازدارندگی اکنون به‌گونه‌ای دیگر رقم خورده است.

جلالی تصریح کرد: امروز حتی چتر حمایتی حزب‌الله می‌تواند به عنوان ضمانت امنیتی برای دیگر گروه‌های مقاومت عمل کند به‌صورتی که صهیونیست‌ها در محاسبات خود حملات گسترده به مقرها و مکان‌های نظامی گروه‌های فلسطینی در خاک لبنان و سوریه را نیز به‌دلیل احتمال درگیری با حزب‌الله ناممکن می بینند.

امام جمعه چهاربرج در ادامه به دیدار رمضانی شاعران با رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: همانطور که رهبر معظم انقلاب در این دیدار اشاره کردند، غربی‌ها از زن ایرانی کینه دارند چون قطعاً اگر حضور زن‌ها نبود، انقلاب پیروز نمی‌شد.

وی به ژست حمایت از زنان توسط غربی ها اشاره کرد و افزود: این‌که غربی‌ها خودشان را طرف‌دار حقوق زن معرّفی می‌کنند دروغی بیش نیست بلکه این یک نوع از تهاجم دشمن است که بر روی آن برنامه ریزی کرده است.

جلالی با بیان اینکه با شروع فرایند انقلاب اسلامی از سال ۱۳۴۲، زنان مسلمان ایرانی همراه با مردان، وارد عرصه مبارزه شدند، تصریح کرد: زنان در عرصه های مختلف انقلاب اسلامی، چه در تظاهرات‌ پیش از انقلاب وچه در پشتیبانی جبهه‌های جنگ تحمیلی حضور تعیین کننده و فعال داشته اند.

امام جمعه چهاربرج اظهار کرد: با پایان یافتن جنگ‌تحمیلی نیز حضور گسترده و روزافزون زنان در میادین تربیت علمی و اصولی، در میادین تحصیلی و علمی و ورزشی و مدیریتی چهره‌ موفقی از زن مسلمان ایرانی به نمایش گذاشته است.

وی با بیان اینکه کینه‌ غرب از زنان مسلمان ایرانی از ۱۳۵۷ آغاز شد و در طول ۴۴ سال انقلاب اسلامی به اوج خود رسید، گفت: زن ایرانی با رعایت مرزهای حجاب و عفاف توانسته است مرز‌های جهان‌بینی و تزهای فکری غربی که در خدمت سرمایه‌داری و برده‌داری نوین‌اش است را به چالش بکشد و با جلب توجه زنان جهان به خود، برنامه‌ریزی‌های نظام سرمایه‌داری غرب را برهم زند.

جلالی تصریح کرد: امروز دنیا در آستانه تغییر و تحولی بزرگ قرار گرفته است و این تغییر، بارقه‌های ایجاد تمدن نوین اسلامی بوده و در این تحول عظیم نیز بانوان جایگاهی محوری دارند.

امام جمعه چهاربرج افزود: در این عرصه باید اصول ترویجی عفاف و حجاب را در جامعه نهادینه کرد و زن باور کند که حجاب کرامت زن و  مایه تشخص و آزادی زن، مایه امنیت بوده و و حجاب به‌معنای انزوای زنان نیست.

وی با بیان اینکه باید اصول کنشگری در عرصه عفاف و حجاب جدی گرفت و عملیاتی کرد، گفت: باید اینکه زنان آگاه، الگوی زن مسلمان را نشان داده و برای ترویج حجاب کار تحقیقی و تبلیغی کرده و خانم‌ها را با حجاب و فواید آن آشنا کنید.

جلالی اظهار کرد: تبیین اهمیت شرعی و منطقی حجاب، تبیین احساس آسایش ناشی از حجاب، حل مشکل کم پوششی در ادارات، نهی از منکر با محبّت و مدارا و اینکه اجازه نداد توهین‌کنندگان به حجاب جولان دهند، از دیگر راهکارها در این زمینه است.

امام جمعه چهاربرج به فرارسیدن عید سعید فطر نیز اشاره کرد و افزود: در این روز بعد از یک ماه بندگی و روزه داری، از خداوند متعال عیدی بگیریم و عیدی ما می تواند استجابت دعایی باشد که در قنوت نماز عید می خوانیم و خدای متعال در این نماز به ما یاد داده که از من، معیت و حشر را با پیامبر و اهل بیتش را بخواهید.

وی تصریح کرد: نعمت اتمّ و اکمل و اعظم الهی که می تواند برای ما عیدی باشد، ولایت امیرالمؤمنین(ع) بوده و راه رسیدن به آن نعمت، سیر در مراتب تبعیت از امیرالمؤمنین(ع) است.

جلالی هم چنین با اشاره به آیه ۱۷۷ سوره بقره که پانزده صفت نیک را در دو بخش فکر و عمل بیان نموده است، گفت: پیامبراکرم(ص) فرمودند: «هر کس به این آیه عمل کند، ایمانش کامل است» و به بیان مرحوم علامه طباطبایی در المیزان این آیه جامع‌ترین آیه قرآن است.

انتهای پیام/

 

 

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.