رویش‌های انقلابی از جنس زنان فرزانه  
۰۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
شناسه : 308302
7
حضور و نقش‌آفرینی دختران و بانوان میاندوآبی، از رویش‌های انقلاب است که امروز در صحنه‌های مختلف شاهد آن هستیم.
پ
پ

به گزارش زرین خبر، حضور و نقش‌آفرینی بانوان در نظام مقدس جمهوری اسلامی در عرصه‌های مختلف اجتماعی، سیاسی، ورزشی، اقتصادی و علمی موضوعی است که آمار و بررسی‌ها آن را به‌وضوح نشان می‌دهد.

نگاهی به آمار نشان می‌دهد که بانوان در ایران اسلامی در صحنه‌های مختلف حضور فعال داشته‌اند و یکی از مهم‌ترین افتخارات و دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی ایران، هویت‌بخشی به زنان است که توانسته‌اند با اتکابه‌نفس و توانمندی‌های خود در عرصه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و ورزشی بدرخشند.

عرصه ورزش یکی از این عرصه‌هاست که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، بانوان ایران اسلامی توانسته‌اند با حضور پررنگ در مسابقات ورزشی عنوان بین‌المللی فراوانی را کسب کرده و در واقع اقتدار، استقلال و آزادی زنان مسلمان را که حیا را باهویت خود گره‌زده‌اند به جهانیان عرضه می‌کنند.

شاید عده‌ای بر این باور باشند که ورزش‌کردن باحجاب و پوشش بانوان ایرانی، کاری دشوار و نشدنی است؛ اما امروزه شاهد آن هستیم که حجاب نه فقط مانعی برای روی‌آوردن بانوان به ورزش نشد که به یکی از موفقیت‌های بانوان در ورزش نیز تبدیل شده است و نمونه آن را در مدال‌آوری بانوان ورزشکار ایرانی در عرصه‌های مختلف ورزشی شاهد هستیم.

نقش‌آفرینی بانوان در عرصه ورزش

یکی از این بانوان ورزشکار، “ندا دانشمند” تکواندوکار موفق و قهرمان میاندوآبی است که توانسته به مقام‌های برتر در مسابقات دست یابد و علاوه بر تکواندو، در ژیمناستیک، دفاع شخصی، تنیس‌روی‌میز و تیراندازی نیز فعالیت و سررشته دارد.

“آیلین بهاری”، “زهرا ملک‌زاده” و “طلا معروفی ” دیگر دختران ورزشکار میاندوآبی هستند که اخیراً در رشته کاتا در مسابقات کاراته قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی خوش درخشیده و موفق به کسب مقام سوم شده‌اند.

“آیدا اکبری” دیگر دختر ورزشکار میاندوآبی است که با درخشش در مسابقات مچ‌اندازی قهرمانی باشگاه‌های کشور و کسب یک مدال طلا و یک نقره به اردوی تیم ملی مچ‌اندازی جوانان کشور راه‌یافته است.

“سودا حسین‌زاده”، “اسما صمدی” و “سنا آذری نیا” در مسابقات کیک‌بوکسینگ سبک سوپر ساباکی بانوان قهرمانی کشور در ارومیه، کس مقام سوم تیمی کشوری توسط تیم کاراته بانوان میاندوآب موفق در مسابقات قهرمانی کشور، درخشش بانوان ورزشکار در مسابقات کاراته، تیراندازی و… تنها گوشه‌ای از موفقیت دختران ورزشکار میاندوآبی در یک سال گذشته بوده است.

 نقش‌آفرینی بانوان در عرصه تولید و اقتصاد

اما بانوان میاندوآبی در عرصه اقتصاد و کارآفرینی نیز خوش درخشیده‌اند و در این زمینه “خانم مهین دولت پرور” باهمت و تلاشی ستودنی علاوه بر اینکه تعاون و همکاری را به نمایش گذاشته است، تولیدکننده و کارآفرین نمونه کشور در عرصه اقتصاد مقاومتی بوده و نشان داده که کارآفرینی تخصص وی است.

وی در فضای ۱۵۰ متری خانه خود و با راه‌اندازی یک تعاونی برای بیش از ۸۰ نفر بانوی سرپرست خانوار، کارآفرینی و اشتغال‌زایی کرده است که در نوع خود بی‌نظیر و قابل‌تقدیر بوده و به بزرگ‌ترین تعاونی بانوان تبدیل شده است.

” کبری اصغری” نیز باتوجه‌به فعالیت‌های در زمینه توسعه سنت‌های اصیل روستایی و ایجاد معیشت پایدار، تأسیس صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی، کارآفرینی برای بانوان روستا، همکاری با ستاد احیاء دریاچه ارومیه، کسب رتبه قهرمان تالاب‌های کشور و تسهیلگر نمونه ملی زن روستایی در جشنواره‌های مختلف کشوری حضور یافته است.

«خدیجه سعیدپور» بانوی کارآفرین و فعال در عرصه صنایع‌دستی میاندوآب است که در رویداد جایزه پایداری بنیاد جهانی انرژی گلوب ۲۰۲۲ جزیره کیش درخشیده و مورد تقدیر قرار گرفته است.

این موارد تنها نمونه‌هایی از درخش بانوان میاندوآبی در عرصه‌های مختلف هستند و این در حالی است که در بررسی تاریخ قبل از پیروزی انقلاب اسلامی هیچ نشانی از درخشش بانوان میاندوآبی در مسابقات و عرصه‌های مختلف نمی‌توان یافت.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.