رونق تولید در گرو دست‌های پینه بسته کارگر
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۸:۲۵
شناسه : 307639
3
کارگران، پرچمدار تولید و توسعه کشور/ کارگران در خط مقدم جبهه اقتصادی و عرصه تولید کشور مشغول به فعالیت هستند و نقش اصلی را در این عرصه بر عهده دارند.
پ
پ

به گزارش زرین خبر، کارگران پرچم داران تولید و پیشرفت کشور بوده و کارگران هستند که چرخ تولید را به حرکت در می آورند.

مقام معظم رهبری امسال را به نام سال“مهار تورم-رشد تولید” نامگذاری کرده اند و در تحقق این شعار و امر تولید، کارگران نقش مهم و اساسی داشته و دارند.

کارگران در خط مقدم جبهه اقتصادی و عرصه تولید کشور مشغول به فعالیت هستند و نقش اصلی را در این عرصه بر عهده دارند.

از سوی دیگر کارگران در دین مبین اسلام جایگاه والایی داشته به گونه ای که پیامبر گرامی اسلام(ص) بر دست کارگر بوسه می‌زند.

چرخ تولید و توسعه جامعه با فعالیت کارگران می‌چرخد

در این زمینه نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی در دیدار با نمایندگان تشکل های کارگری و مدیران جامعه کار و کارگر استان، با اشاره به اهمیت کار در اجتماع و اسلام، اظهار کرد: در دین اسلام مساله کار و کارگر موضوع بسیار مهم و دارای ارزشی است. خداوند متعال از تنبلی و بیکاری بیزار است و این امر مورد پذیرش الهی نیست. هرکس زحمت بکشد و تلاش داشته باشد، مورد عنایت خداوند قرار می گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی افزود: اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی در چند سال اخیر با نگاه اقتصادی به شعار سال توجه می کنند و از عناوینی نظیر تولید و مهار تورم استفاده کرده‌اند، نشان دهنده اهمیت و جایگاه اقتصاد و فعالیت کارگران است که باید مورد توجه مدیران این حوزه قرار گیرد.

وی گفت: بدنه جامعه کارگری باید نسبت به ارزش فعالیت خود آگاه باشند و متوجه شوند که چرخ توسعه جامعه با فعالیت این عزیزان می‌چرخد.

وی تصریح کرد: احترام، ارزش و جایگاه متعالی کارگران در زمینه اقتصادی و اجتماعی والا است و این نگاه در میان اقشار مختلف مردم و به ویژه فعالان اقتصادی و مدیران حوزه کار و کارگر باید ساری و جاری باشد.

حمایت از کارگر منجر به افزایش ثروت ملی می شود

امام جمعه میاندوآب با اشاره به هفته کار و کارگر، اظهار کرد: کارگران از چنان جایگاهی در اسلام برخوردار هستند که پیامبر گرامی اسلام(ص) بر دستان کارگر بوسه می زند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حمید حسن‌زاده با بیان اینکه باید جایگاه کارگر بسیار والا باشد، افزود: ولی متاسفانه در برخی بخش خصوصی شاهد نوعی بهره گیری از کارگران هستیم که سبب ضایع شدن حق و حقوق کارگر می شود.

وی با بیان اینکه جامعه کارگری، جامعه متدین و وفادارترین جوامع به انقلاب و نظام است، گفت: باید جایی باشد تا از حق و حقوق کارگران دفاع کند تا حقوق کارگران نیز مانند حقوق کارمندان به موقع پرداخت شود نه اینکه بعضا چند ماه تاخیر داشته باشد که این بی انصافی است.

حسن‌زاده با تاکید بر اینکه باید برای کارگران ارزش و جایگاه قائل شویم، تصریح کرد: برخی حرکات و اقدامات از سوی دولت شروع شده که باید با اقدام جهادی و انقلابی عملیاتی شود و از همه دست اندرکاران در این حوزه درخواست داریم تا در این زمینه اهتمام داشته باشند.

امام جمعه میاندوآب در ادامه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در مورد حمایت از تولید ایرانی، اظهار کرد: حمایت از تولید داخل یعنی حمایت از کارگر ایرانی و حمایت از کارگر ایرانی نیز منجر به افزایش ثروت ملی است.

از سوی دیکر کارگران نیز  مانند هر قشر دیگری مطالبات و مسائلی دارند که باید به طور مقتضی به آن پرداخته شود و هفته کار و کارگر فرصت مناسبی است برای بازگو کردن مشکلات و مسائل مرتبط با این قشر عزیز در جامعه.

از سوی دیگر باید شرایطی فراهم شود که کارگران برای افزایش کیفیت تولیدات داخلی در محیط کار دغدغه‌ای جز دغدغه تولید نداشته و ضروری است که مسئولان نگاه و راهکارهای خود را به کار و کارگر با اندیشه امامین انقلاب و تفکر انقلابی، منطبق کنند تا فاصله وضع موجود و وضع مطلوب در این عرصه نیز به حداقل برسد.

انتهای پیام/

 

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.